Milyen kabriót vehetünk egy átlagautó áráért?
Piaci körkép: kabriók a használtpiac átlagáráért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Itt a nyár, felpörgött a használt kabriók piaca. Vajon milyet vehet az a vásárló, aki egy átlagos használt autó árát tudja ráfordítani?
Hisszük, és látjuk is, hogy egyre nagyobb a kabriók iránti kereslet. Mind többen keresnek élményautót, amiben több szempontból is jeleskedhet egy nyitható tetejű verda. Élmény, ha le tudjuk nyitni a tetejét, de élmény lehet vezetni is, ha pedig egy nyitható tetejű autó ad különlegesen jó vezetési élményt, az maga a telitalálat, s rendszerint roadsternek hívják. Hiba lenne ugyanis egy kalap alá venni az összes kabriót. Tetőfajtától függetlenül is alapos eltérést mutatnak, de abban számos gyártóval egyetérthetünk, hogy az igazi kabrió vászontetős. Ez ugyanis egyrészt könnyebb, másrészt összehajtva kevesebb helyet foglaló, mint a lemeztető, nem utolsósorban a saját tömegen túl a súlypontot is alacsonyabbra engedi. Ha már kabriózás, a tető fajtáján túl érdemes tisztázni, hogy hány ülőhelyre van szükségünk, 2, 2+2 és valódi négyüléses kabriók is léteznek. A 2+2-esekről érdemes tudni, hogy esetükben gyakorlatilag semmi, de semmi esély nincs arra, hogy a hátsó ülésen felnőtt utazzon. A négyülésesekben már elférhet négy felnőtt is, de azért a legtöbb nem lesz egy pompás utazóautó. Kellene, hogy az legyen? Talán nem, ezért sokan többre értékelik, ha például a hajtás nem hagyományosan előre, hanem élménydúsabb vezethetőséget adva hátra megy, miként kabrióvásárláskor sokszor az sem szempont, hogy a fogyasztás olyan hű de aszkéta legyen, vagy az, hogy a váltó automatán tegye a dolgát. Legyen csak az kézi, abból is minél jobban, minél precízebben kapcsolható, ha már élményeket keresünk.
Mint az táblázatunkból látszik, a használtpiac átlagáráért kapható kabriók kínálatában is van minden. Keménytetős, automata váltós - akár együtt is, akad prémiummárka is, s 1,5 millióig már bőven nem olyan lelombozó a kínálat, mint csupán 500 000 forintig. Itt már bőven található olyan modell, amivel akár hihetően mutathatjuk magunkat az élet császárának a Balaton partján, miközben autónk valójában nem került többe, mint egy vállalható városi kisautó.
Átlagáron és átlagéletkorig elérhető kabriók
Modell | Évjárat | Óraállás [km] | Vételár [Ft] | Hajtás | Tető | Ülésszám |
Alfa Romeo Spider 2.0 TS (150 LE) | 2002 | 89 000 | 999 000 | első | vászon | 2 |
Audi A4 Cabrio 3.0 V6 (220 LE) - jobbkormányos | 2003 | 185 000 | 1 350 000 | első | vászon | 4 |
Chrysler PT Cruiser 2.4 Touring (220 LE) | 2005 | 162 000 | 1 960 000 | első | vászon | 4 |
Citroën C3 Pluriel 1.4 (73 LE) | 2003- 2004 |
147 000- 196 600 |
680 000- 1 199 000 |
első | vászon | 4 |
Citroën C3 Pluriel 1.4 HDi (68 LE) | 2004 | 147 000 | 749 000 | első | vászon | 4 |
Citroën C3 Pluriel 1.6 SensoDrive (109 LE) | 2003- 2005 |
82 000- 123 145 |
850 000- 1 200 000 |
első | vászon | 4 |
Fiat Barchetta 1.8 16V (131 LE) | 2001- 2005 |
37 800- 1 200 000 |
945 000- 1 500 000 |
első | vászon | 2 |
Ford Streetka 1.6 (95 LE) | 2003- 2005 |
38 000- 163 000 |
719 000- 1 200 000 |
első | vászon | 2 |
Mazda MX-5 1.6i 16V (110 LE) | 2001- 2004 |
80 000- 210 500 |
1 199 000- 1 500 000 |
hátsó | vászon | 2 |
Mazda MX-5 1.8i 16V (146 LE) | 2001- 2003 |
nincs adat | 1 399 000- 1 499 000 |
hátsó | vászon | 2 |
Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (192 LE) | 2001 | nincs adat | 1 499 000 | hátsó | lemez | 2 |
Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor (197 LE) | 2001 | 180 000 | 1 499 000 | hátsó | lemez | 2 |
MG TF 1.8 (116 LE) | 2004 | 72 000 | 850 000 | hátsó | vászon | 2 |
MG TF 1.8 (136 LE) | 2004 | 120 000 | 1 449 000 | hátsó | vászon | 2 |
Mitsubishi Colt CZC 1.5 (109 LE) | 2006 | nincs adat | 1 590 000 | első | lemez | 2+2 |
Nissan Micra C+C 1.4 (88 LE) | 2006 | 49 000 | 1 520 000 | első | lemez | 2+2 |
Opel Astra Cabrio 1.6 (101 LE) | 2001- 2003 |
98 000- 160 000 |
920 000- 1 450 000 |
első | vászon | 4 |
Opel Astra Cabrio 1.8 (125 LE) | 2002- 2005 |
82 800- 213 000 |
930 000- 1 499 999 |
első | vászon | 4 |
Opel Astra Cabrio 2.2 DTI (125 LE) | 2004 | 172 000 | 1 350 000 | első | vászon | 4 |
Opel Astra Cabrio 2.2 (147 LE) | 2001- 2002 |
101 000- 207 840 |
1 199 000- 1 490 000 |
első | vászon | 4 |
Opel Astra Cabrio 2.0 OPC Turbo (200 LE) | 2003 | 146 000 | 1 349 000 | első | vászon | 4 |
Opel Tigra TT 1.4 16V (90 LE) | 2004- 2007 |
52 434- 146 000 |
1 200 000- 1 480 000 |
első | lemez | 2 |
Opel Tigra TT 1.3 CDTI (69 LE) | 2004- 2005 |
67 777- 138 000 |
1 297 000- 1 499 000 |
első | lemez | 2 |
Opel Tigra TT 1.8 16V (125 LE) | 2004- 2007 |
78 000- 133 000 |
1 490 000- 1 560 000 |
első | lemez | 2 |
Peugeot 206 CC 1.6 (109 LE) | 2001- 2006 |
89 000- 205 000 |
600 000- 1 350 000 |
első | lemez | 2+2 |
Peugeot 206 CC 1.6 HDi (109 LE) | 2005- 2006 |
151 000- 225 000 |
1 299 000- 1 390 000 |
első | lemez | 2+2 |
Peugeot 206 CC 2.0 (136 LE) | 2001- 2004 |
34 000- 155 000 |
849 000- 1 449 000 |
első | lemez | 2+2 |
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 (98 LE) | 2001 | 137 000 | 980 000 | első | vászon | 4 |
Peugeot 307 CC 2.0 (136 LE) | 2004 | 135 000 | 1 399 900 | első | lemez | 4 |
Peugeot 307 CC 2.0 (177 LE) | 2004 | 160 000 | 1 350 000 | első | lemez | 4 |
Renault Mégane Cabrio 1.4 16V (95 LE) | 2001 | 104 000 | 690 000 | első | vászon | 4 |
Renault Mégane Cabrio 1.6 16V (107 LE) | 2001 | 171 000- 202 000 |
690 000- 790 000 |
első | vászon | 4 |
Renault Mégane CC 1.6 16V (113 LE) | 2004 | 102 000 | 1 494 000 | első | lemez | 4 |
Renault Mégane CC 1.9 dCi (120-130 LE) | 2004- 2005 |
110 000- 165 559 |
1 412 000- 1 530 000 |
első | lemez | 4 |
Renault Mégane CC 2.0 (135 LE) | 2004 | 161 000 | 1 290 000 | első | lemez | 4 |
Renault Mégane CC 2.0 T (163 LE) | 2005 | 90 000 | 1 250 000 | első | lemez | 4 |
Saab 9-3 2.0 Eco Turbo (150 LE) | 2001 | 190 000- 212 000 |
990 000- 1 199 000 |
első | vászon | 4 |
Saab 9-3 2.0 Turbo (185 LE) | 2001 | 152 000 | 1 499 000 | első | vászon | 4 |
smart roadster 0.7 (61 LE) | 2003- 2005 |
76 000- 105 000 |
999 999- 1 299 999 |
hátsó | lemez | 2 |
smart roadster 0.7 (82 LE) | 2004- 2005 |
113 000- 129 000 |
990 000- 1 499 000 |
hátsó | lemez | 2 |
Toyota MR 2 1.8 (140 LE) - jobbkormányos | 2001 | 71 500 | 1 150 000 | hátsó | vászon | 2 |
Volkswagen Golf Cabrio 1.6 (105 LE) | 2001 | 106 000 | 949 999 | első | vászon | 4 |
Volkswagen Golf Cabrio 2.0 (116LE) | 2001- 2003 |
101 800- 225 400 |
999 999- 1 250 000 |
első | vászon | 4 |
Volkswagen Golf Cabrio 1.9 TDI (90 LE) | 2001- 2002 |
141 000- 287 000 |
999 000- 1 450 000 |
első | vászon | 4 |
Volvo C70 2.0T Cabriolet (163 LE) | 2001 | nincs adat | 1 299 000 | első | vászon | 4 |
Volvo C70 2.0T Cabriolet (163 LE) Automata | 2001 | 79 558 | 795 000 | első | vászon | 4 |
Ha 500 000 forintnál többet, de piaci átlagárat jelentő 1 535 000 forintnál azért kevesebbet szánnánk egy kabrióra, a Használtautó.hu kínálatából (cikkünk írásakor) 600 példány közül válogathatunk. Érdemes gondolni a jövőre és az újraeladhatóságra, ezért az átlagár mellé ajánlott felvenni az átlagos 13 éves életkort, mint kritériumot, sőt, még inkább javallott ennél fiatalabb modellt választani, hogy egy-két szezonnyi használat után is jó eséllyel és áron lehessen megválni a most megvásárolandó autótól.
Alfától Volvóig választhatunk a piac átlagáránál nem drágább, átlagéletkoránál nem idősebb kabriók közül. Az Alfa a modern, ma már persze annak jóindulattal sem mondható Spider, mindössze két ülőhellyel és vászontetővel, a Volvóról később. Lehet kapni V6-os Audi A4-est is, jobbkormányosan, négyüléses Chyrsler PT Cruisert és ugyanennyi ülőhelyet adó, harmonika-vászontetős Citroën C3 Plurielt is - akár robotváltóval vagy takarékos dízelmotorral is. Ezek ugyanúgy elsőkerekesek, mint a megjelenésével akár roadsternek tűnő, amúgy Punto I alapú Fiat Barchetta. Teljesítmény/tömeg arányban utóbbi jó, amúgy egy meglehetősen szűkös kisautó. Nem nagyobb, de nem is szebb a Ford StreetKa, viszont formájával, motorjával és patent váltójával lehet érdekes.
Az elsőkerekes kabriók után viszont jöjjön néhány hátul hajtó és könnyű roadster! Elsőként az etalon, a világ legnépszerűbb roadstere, a Mazda MX-5, ami második (NB) generációjával fér kritériumaink közé. Alsó hangon 1,2 millió forintot kell érte letenni, 1,4 milliótól erősebbik motorjával is elérhető. Vezetési élményt keresve nincs értelme egyebet nézni. A jobbkormányosan elérhető Toyota MR2-esről nem érdemes beszélni, hiszen előzni azzal nehéz lenne. „Élet császára” érzésben és imidzssugárzásban van az MX-5-nél is jobb, az autóként messze nem olyan etalon, elektromos mozgatású fémtetős, de legalább hátul hajtó Mercedes-Benz SLK. Az MX-5-höz hasonló stílusú, de messze nem olyan jó gép az MG TF. Ha roadster, akkor MX-5, ezen nem érdemes tovább morfondírozni.
Ha viszont kettő helyett négy ülőhelyre van, vagy lehet időnként szükség, akkor van értelme egyebekről beszélni. Különös állatfaj a Mitsubishi Colt CZC és a Nissan Micra C+C is, amelyek mind a hasonlóan 2+2 üléses Peugeot 206 CC mintájára jelentek meg. Egyik sem lett akkora sláger, mint utóbbi, amely kétféle benzinmotorral, akár automata váltóval, vagy takarékos 1.6 HDi turbódízellel is rengeteg példányban elérhető. És ez utóbbi lehet érv mellette, nem lehetetlen egy keveset futott példányt sem kifogni belőle, egy 2,0 literest például 34 000 kilométerrel hirdetnek.
Opelből vászontetős Astra G kapható négyülésesként, vagy a nem túl nagy sikerű Tigra TT az előbbi bekezdésben említett kisautókéhoz hasonlóan elektromos mozgatású lemeztetővel, ám csak két üléssel. Az Astra kategóriájában már minden négyüléses. Meg lehet csípni öregecske, de még vászontetős Peugeot 306-ost is, de 307-es van kétféle teljesítményszintű 2,0 literes benzinessel, akár automata váltóval is. Renault Mégane-ból szintén elérhető a még első generációs vászontetős és a másodikon alapuló CC is, utóbbiból takarékos dízel is van. Bele lehet futni a még 900-asból átkeresztelt Saab 9-3 Cabrio egy-egy példányába, smart pedig dögivel akad kabrióként. Az inkább csak targa-vászontetős fortwook sorolásától eltekintünk, a kivehető tetőpaneles roadster azonban nem felejthető, mert a könnyű gép jól mutatja, hogy 60-80 lóerővel is lehet egy autó élményeket adó. A Golf IV-essé frissített, Golf III alapú kabrió legfőbb ütőkártyája, hogy Golf, a vászontetős Volvo C70 2,0 literes turbómotorral és akár automata váltóval a kínálat egyetlen nagyméretű autója.
Melyik kéne? A csillagos Mercedes SLK, netán a roadster-etalon Mazda MX-5, vagy a legkevesebb (34 000) kilométerrel megvehető Peugeot 206 CC? A háromból egyedül egy vászonkalapos, egyedül egy nem elektromos tetőmozgatású, nekem mégis az kellene. Megkockáztatom, hogy szerkesztőségünk egybehangzóan is azt választaná. És te, kedves olvasó, melyik átlagáron elérhető kabrióra voksolnál?
E36, E46 cabrio. Elöl bőven van hely. Műszaki tartalma maga korában kimagasló volt, de még manapság sem rossz. Vannak hozzá gyönyörű, selymes soros hathengeresek. szerintem jó választás
Nagyon régóta gondolkodom kabrióban, de mivel egy ismerősömnek sincs, így esélyem nem sok van rá, hogy kipróbáljam milyen érzés. Legfőképpen az aggaszt, hogy nem tudom melyikbe férnék bele kényelmesen.
Mit javasoltok 188 cm maggassághoz?
Smart, micra, citroen, mg, jobb kormány kizárva
Előre is köszönöm a segítő ajánlásokat!
A BMW-ket en is hianyolom a listabol, de a Jeep Wranglert is…
Nad, attól, hogy egy autó öreg, még nem ronda. Elég sok új és ronda autót látni az utakon.
Volt már MX5-öd? Na hát akkor meg ne mondj róla véleményt, mert nem vagy kompetens. Azért ennyi az ára, mert ennyiért is megveszi, aki egyszer beleül és kipróbálja. Rengeted jó állapotút találni belőle.
Úgy látom, még Barchettában sem ültél, ha jobbnak gondolod az MX-nél. Elárulom neked, hogy egy olcsó műanyagokból összetákolt ipari melléktermékről beszélünk. Legalább a motorja normális, de egyébként sz..t se ér. Na és az MG…nézz utána a neten, külföldi fórumok tele vannak az állandó meghibásodásokról szóló történetekkel. Egy bukott modellről van szó. Egyébként egy szendvicsen kívül semmi nem fér az úgynevezett csomagtartójába
Ki akar egy öreg, ronda kabrióval közlekedni? Nyilván szubjektív, hogy ki melyik tartja szépnek, de azért ez az egyik fő szempont választásnál.
MX-5-öst mindenki isteníti (ez a cikk is), pedig szerintem túl van árazva és itthon max találkozón lehet olyan állapotút látni, amibe szívesen beülnék.
Roadsterből ár/érték arányban egy Barchetta sokkal jobb, ráadásul lényegesen szebb is. Szintén szebb az MG.
BMW E36 cabrio? Z3?
Le kell cserélni a 2003 utáni faceliftes Alfa Spider képét egy fapados 2003 előttire amiről a cikk is szól meg az ártáblázat, mert az átlag proli még elhiszi, hogy 990k huffért kaphat egy ilyen verdát..!
Mocsok drága hozzá minden alkatrész (mivel szinte mindent csak gyáriban lehet kapni), úgyhogy a szervizköny nélküli 1.5 millió alattiak mind felejtősek.