Vajon milyen autókat kaphatunk használtan zöld rendszámmal?
Piaci körkép: használt, de zöld rendszámos autók
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ingyen parkolhatnak egy-két városban a zöld rendszámos villanyautók, illetve a konnektoros hibridek. Vajon milyet vehetünk használtan?
Újonnan nem olcsók a villanyautók, illetve a zöld rendszámra ugyancsak jogosult konnektoros hibridek sem. Utóbbiak a drágábbak, hiszen két motor is van bennük. Ha ma zöld rendszámos modellt szeretnénk újonnan, akkor legolcsóbban a miniautó méretű Citroën C-Zérót kaphatjuk meg 8 469 630 forintért, keményen 370 forinttal drágább a Peugeot iOn, az alapból is nagyobb hatótávot adó, már 30 kW-os akkuval is kapható (úgy akár 250 kilométer megtételére is képes), két kategóriával nagyobb Nissan Leaf alapára pedig 9 080 000 Ft - nem véletlenül utóbbi az eddigi legnagyobb példányszámban eladott villanyautó. Sokkalta élhetőbb.
Mi a helyzet a használtaknál? Utóbbi az igazán érdekes, hiszen tudjuk, hogy a magyar átlagvásárló - sajnos - csak használt autót engedhet meg magának. Mennyiért kapunk legolcsóbban villanyautót, zöld rendszámos hibridet? És egyáltalán milyet? Ennek néztünk utána a hazai piac szinte egészét lefedő Használtautó.hu adatbázisában. Legolcsóbban - négyüléses valódi autót - 17 éves Peugeot 106-ost kaphatunk zöld rendszámosként. Egészen pontosan a 106 Electric modellt, amibe egy mindössze 15 lóerős villanymotort építettek - a kisszériás gyártásra specializálódott Heuliez üzemben. Nikkel-kadmium akkumulátoraival akár 100 kilométert is megtehet(ett), végsebessége 90 kilométer. Nem mondom, hogy sokak számára reális alternatíva, de annak például, aki csak a belvárosban szaladgál, ott sok helyre, az óránkénti 400-600 forintos parkolódíj megspórolásával és az ingyenes töltéssel élve akár belátható időn belül kitermelheti árát az idős 106-os. Csaknem kétszeres szorzó a Peugeot iOn. Viszont teljesen más kategória. Na nem méretben, abban hasonló, de ötajtós, klímás, olyan hatótávval, amivel akár a Balaton is elérhető. Kevéssel drágábban hasonló képességű Fiat Panda kínálkozik, van persze a Peugeot iOnnal megegyező Citroën C-Zero is, majd újabb lépcső következik. A gyárilag csak bérelhető akkumulátorral kínált, ám helykínálatban az olcsóbb villanyautók körében rekorder, itthon sosem forgalmazott Renault Fluence ugyanúgy rendelésre érkezne Németországból, ahogyan például a smart fortwo ed is. Európában egyedülálló módon akkumulátor-tulajdonjogot ígér a 20 ezer kilométert futott Renault Zoe eladója is. Érdekes ajánlat, mert amúgy a Zoe praktikus villanyautó.
Miként az újaknál, úgy a használtak között is a lehető leginkább józan választás a Nissan Leaf. Kínálat bőséggel van, az alapár jelenleg 4,69 millió forint. Vannak külföldről származó és hazai, első gazdás példányok is. Méretben és árban hasonló ajánlat a hatótávnövelős hibridnek számító Opel Ampera, illetve az Európában nem forgalmazott testvére, a Chevrolet Volt is. Előny a benzinüzemmel jelentősebb hatótáv, hátrány a rövidebb emissziómentes üzem, valamint az is, hogy ezek (a Leaffel szemben és a PSA-Mitsubishi miniautókhoz hasonlóan) csak négyülésesek. Ellenben ugyanúgy zöld rendszámosak. Ugyancsak négyüléses Volkswagen e-up! 5-6,6 millió forint körül kapható, elektromos Ford Focus - ami autóként korrekt, egyedül csomagterével vérzik el - Németországból 7 millió forintért érkezne. Kevéssel olcsóbban Toyota Prius Plug-in Hybrid is kapható, ami remek hibrid, szintén zöld rendszámra jogosult, ám a valóságban igen minimális emissziómentes hatótávval bír.
Zöld rendszámra jogosult használt autók
Modell | Évjárat | Óraállás [km] | Vételár [Ft] |
Audi A3 e-tron (204 LE) | 2014 -> 2015 | 6000 -> 18 500 | 12 990 000 -> 13 090 000 |
BMW i3 (170 LE) | 2013 -> 2015 | 2200 -> 21000 | 9 690 000 -> 14 450 000 |
BMW i3 REX (170 LE) | 2014 | 13 862 | 13 600 000 |
BMW i8 (362 LE) | 2014 -> 2015 | 9 690 000 -> 14 450 000 | 34 990 000 -> 47 900 000 |
Chevrolet Volt (150 LE) | 2012 -> 2013 | 51 000 -> 140 000 | 4 290 000 -> 6 500 000 |
Citroën C-Zero (64 LE) | 2011 -> 2015 | 0 -> 24 552 | 3 290 000 -> 8 400 000 |
Fiat 500 (113 LE) | 2014 | 2100 -> 2600 | 8 499 000 -> 8 990 000 |
Fiat Panda (41 LE) | 2009 | 21 289 | 3 050 000 |
Fisker Karma (401 LE) | 2012 | 35 305 | 15 900 000 |
Ford Focus Electric (146 LE) | 2013 | 11 000 | 7 000 000 |
Kia Soul EV (109 LE) | 2015 | 5 | 9 899 000 |
Mitsubishi i-MiEV (67 LE) | 2014 | 10 532 | 4 290 000 |
Mitsubishi Outlander PHEV (121 LE) | 2016 | 0 -> 5 | 12 790 000 -> 14 290 000 |
Nissan Leaf (109 LE) | 2011 -> 2015 | 0 -> 74 200 | 4 690 000 -> 9 999 000 |
Nissan e -> NV200 (109 LE) | 2016 | 0 | 9 489 000 |
Opel Ampera (150 LE) | 2012 -> 2013 | 15 000 -> 167 029 | 4 590 000 -> 8 200 000 |
Peugeot 106 (15 LE) | 1999 | 14 150 | 1 650 000 |
Peugeot iOn (64 LE) | 2012 -> 2015 | 23 116 -> 56 151 | 2 990 000 -> 4 600 000 |
Porsche Panamera S E-Hybrid (416 LE) | 2014 | 9900 -> 16 000 | 27 900 000 -> 32 600 000 |
Porsche Cayenne S E-Hybrid (416 LE) | 2015 | 6000 | 33 000 000 |
Renault Fluence (68 LE) | 2012 | 57 223 | 3 950 000 |
Renault Zoe | 2013 | 20 000 | 5 990 000 |
smart fortwo ED (75 LE) | 2013 | 12 577 | 4 100 000 |
Tesla Model S (306-691 LE) | 2013 -> 2015 | 4800 -> 49 000 | 21 900 000 -> 36 300 000 |
Tesla Roadster (306 LE) | 2010 | 27 500 | 20 950 000 |
Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid (99 LE) | 2012 | 12 100 -> 128 000 | 6 800 000 -> 6 890 000 |
Volkswagen e-Golf (116 LE) | 2014 -> 2015 | 1963 -> 19 500 | 9 490 000 -> 10 265 211 |
Volkswagen Golf GTE (204 LE) | 2015 | 18 000 | 9 450 000 |
Volkswagen e-up! (82 LE) | 2013 -> 2014 | 9850 -> 24 853 | 4 999 999 -> 6 600 000 |
Volvo V60 Plug-in Hybrid (295 LE) | 2014 | 16 800 | 15 900 000 |
Volvo XC90 T8 (400 LE) | 2015 | 0 | 23 400 000 |
Az új villanyautók kezdőárát jelentő 8,5 millió forintért 150 kilométeres hatótávot ígérő, alig használt Fiat 500-ast is vehetünk, gyári szervizháttér azonban nincs hozzá hazánkban. Egymillió forinttal drágábban vadonatúj Nissan e-NV200 kapható, a maga kategóriájában ez is méretbajnok - ingyenes parkolással már talán több kisvállalkozónak is vonzó lehet a családi és céges használatra is alkalmas furgon. Amire ugyebár cégautó és teljesítményadó sincs, hiszen elektromos. Ugyanennyiért alig futott Volkswagen e-Golf is kapható, ami a legautóbb, legjobban vezethető villanyautó - persze csak azért, mert a Tesla Model S már-már űrhajónak tekintendő.
Fiatal használtként 10 millió forint alatt megcsíphető már a bődületes teljesítményű és menetdinamikájú BMW i3, a józan Kia Soul EV viszont újonnan is megkapható ennyiért. Az i3 hatótávnövelős változata, a REX felügyelő legolcsóbban 13,6 millió forintért kínálkozik. E magasságban (plusz-mínusz 1 milliós szórással) van Audi A3 e-tron konnektoros hibrid, szintén komoly (204 LE) teljesítménnyel. Összkerékhajtást és 50 kilométeres elektromos hatótávot is hirdető Volvo V60 Plug-in Hybrid cikkünk írásakor 15,9 millió forintért volt a rendszerben, jó hír, hogy mivel már itthon is kínálnak hibrid Volvót (az új XC90 T8 csúcsváltozatát), a V60-hoz is megérkezett a gyári szerviztámogatás. A V60 gyakorlatilag az egyetlen dízelmotoros és konnektoros hibrid, ám olcsóbb és legalább ilyen izgalmas alternatíva a szabadidő-autósabb Mitsubishi Outlander PHEV, ami újonnan kevesebbe kerül, mint a V60 használtan.
A komolyabb konnektoros hibridektől már nem is olyan nagy, "csak" mintegy 25%-os, azaz szolid 6-7 millió forintos ugrás a legkomolyabb mai villanyautó, a Tesla Model S, 21,9 millió forintért persze még nem összkerekes, 700 lóerős, önvezető példányt fogunk kapni, csupán 306 lóerős, hátul hajtót, de hát ez sem rossz már. Drágább a Porsche Cayenne/Panamera S E-Hybrid a maga 416 lóerős rendszerteljesítményével; jegyezzük meg: politikailag nem feltétlenül korrekt a 18-36 kilométeres e-hatótáv. Oké, a BMW i8 37 kilométerese sem sok, de az az autó a maga 1,5 literes turbós motorjával és villanymotorral elért 362 lóerős rendszerteljesítménnyel, szintetikus motorhangjával és szárnyas ajtajával úgy jó, ahogy van. Hogy használtan is éppen csak 10 ezer forinttal kapható meg 35 millió forint alatt? A hibridség és a zöld rendszám nem feltétlenül a spórolásról szól. De legalább vele is ingyen parkolhatunk - legalábbis Budapesten, egyelőre.
Az a nagy kérdés, hogy hány % elektromos autónál fogják azt mondani a kormányok, hogy az adókra azért szükség van (gj.-adó, reg. adó, jöv. adó az üzemanyagon) Biztos, hogy ezekről nem fognak lemondani, kérdés, mikor jön ez el?
A Pb-gáz is addig volt jó buli, amíg illegálisan-olcsón lehetett csinálni.
Szerintem megéri zöldíteni !
Ja és kiröhögöm a parkolóőrt mostantól,ha bármilyen dolgom lenne Bp.-en ,
ezen a hétfőn még fizettem ,de szerdán már nem kellet a zöld rendszám miatt.
Bár az ügyintézés lassan sikerült:”még ilyet nem csináltam” hangzott az ügyintézőtől és hosszas várakozás és telefonálgatás után: a zöld rendrszám “különleges” megjelöléssel van a rendszerben ezt nem tudták.
És ezentúl talán a teljesítmény adót sem küldik ki feleslegesen az önkormányzattól, mert látják végre az 5E környezetvédelmi besorolást is. (évi 24000Ft lenne)
A városban a dugóban lépegetve az elektromos/hibrid autókkal sokkal elviselhetőbb közlekedni,mint a normál autókhoz képest.
Ugyanis a mozgási energia visszanyerésével lassul,ami kevesebb fékezést is jelent, alig kopik a fékrendszer.
Aki nem ismeri a villanyautókat az hogy tud véleményt mondani, 1x próbáljon ki legalább egyet és megváltozik mindjárt.
A zöldítés pedig 1800Ft szemle díj az NKH-nál és 8500Ft az új rendszám a kormányablaknál a forgalmi-cserét pedig ingyen adják,mert a hivatal késedelmére hivatkozva nem kaphattak zöld rendszámot korábban.
Amúgy az átlagember 50-60km-t megy naponta. Azt meg bírják a hidegben is.
És otthon is lehet ingyen tölteni, ha van napelemes rendszere ,de nem kell feltétlen 380V, elég a síma 230V-10A is egy éjszaka van idő tölteni és a programozott fűtés reggelre meleg autóval indulhat a nap.
Köszönjük, valóban, ott lehetett elsőként! [url]http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/miskolc_az_orszag_legzoldebb_varosa_kivan_lenni_ingyen_parkoltatja_a_villanyautokat-9098[/url]
Miskolcon is ingyenesen lehet parkolni elektromos autoval.
Ühümm hát persze … mert minden parkolónál van villany autó töltő :DDD vagy szerinted csak azokra a címekre fog kimenni ahol van előtte töltő ? :DDD esetleg visz magával egy 380-as 8-10 kilométeres hosszabbítót ” bár azzal sem érne el minden ingyenes töltőt” .
Pizza futárkodni meg azért nem jó mert pl ha megnézed és pörgés van nincs időd tölteni elvégre kiviszed a címet visszaérsz a pizzériába aztán már kapod is a következőt …ezeknek meg kell legalább 40 perc hogy 70% ra töltsenek amivel elmehetsz nagyjából 50 km-et viszont mivel vissza is kell érned így ez a táv feleződik … és akkor még maximum a pizza fűtött melletted az ülésen de az autó nem …
A másik dolog pedig … biztosan észrevetted , hogy az idő múlásával az okos telefonod sem tud annyi energiát tárolni mint újkorában ez az akkumulátor elhasználódásából ered..szóval vegyen az garancia nélküli használt elektromos autót aki szeret orosz rulettezni … Tudom agyártó ad rá 5-7-8 évet blablabla ..de ott az apró betűs rész miszerint is a 30% os töltés vesztésnél még nem jár csere aksi …szóval összegzem neked … 150 km papíron valóságban kb 80 km és a 80 km 70% ig még nem cserélik az aksit ami annyit jelent használtan kb 56 km hatótáv 56 km/2 mert feltételezem nem tolni szeretnéd hazáig … szóval a hülyének is megéri olyan autó amivel kb 30 kilométeres körben tudsz érdemben mozogni 3-4 millióért …:D 😀 😀 csak azért mert tudod néhány helyen ingyen tölteni ” mire otthon kiépíted a nagyfesz 380 as töltést az sem lesz ingyen és még az áramért is fizetsz ” és parkolni …egy hasonló tudású benzinest meg megkapsz fele ennyiért .
Győr MJV 17/2013. (IV.18.) önkormányzati rendelete a fizetőparkolóhelyek használatáról kimondja, hogy (1§ 2. pont): “A rendelet tárgyi hatálya kiterjed a fizető-parkolóhelyet igénybe vevő járműre az alábbi kivételekkel: […] i) a kizárólag elektromos meghajtású gépkocsira igazolás alapján.” Mivel nem udom, miben áll az “igazolás”, elég-e hozzá a zöld rendszám, ezért írtam, hoy nem olyan gyszerű, mint Bp-en – de létezik!
Pizzafutár-autónak pl. el tudnék képzelni egy iOn-t/C-Zero-t/i-MiEV-et.
Bp. 3. kerületben nem ingyenes a parkolás zöld rendszámmal!
Nem is lenne érdemes annak lennie, hiszen az a cél, hogy ne parkolónak használják egész nap idegenek a kerületet!
Az ottlakóknak más parkolási kedvezmények vannak, ami éppen elégséges zöld rendszám nélkül is! Sőt, avval sokkal drágább lenne mindent összevetve! 🙂
Zöld rendszámmal el Óbudától! 😉
Pont arról szól a cikk, hogy használtan már 3-5 millió között lehet kapni újszerű elektromos autókat. Szerintem pl. egy olyan vállalkozónak, aki naponta folyamatosan budapesti belvárosi címekre jár (pl. szerelő, házhozszállító, orvos, ingatlanügynök, stb) megtérülhet egy ilyen kocsi, főleg ha egy nyilvános töltőn ingyen tudja tölteni. Alacsonyabbak az üzemeltetési költségek és könnyen megspórolhat napi 2-3 ezer Ft parkolási költséget is. Vidéken a helyi polgármesteri hivatalban érdemes reklamálni a kedvezményekért, hatékonyabb mint kommentben háborogni.
“Akár 3 millió forint környékén is találhatunk nem vészes futású Peugeot iOnt, illetve Citroën C-Zerot.”
Ez szép és jó, viszont kapunk egy esetlen, béna formatervet, családi autóként kvázi használhatatlan építésmódot, szűk belteret, szinte nulla csomagtartóval. Ránézésre pedig tipikusan az az autó, amit a szél lehajít az útról. Engem nem kárpótolna ezekért a hiányosságokért az, hogy nem szennyezem a környezetet és hogy ingyen parkolhatok a fővárosban. Viszont egyedülálló 30-asoknak, esetleg pároknak ettől még jó lehet – de ha elkezdenek családbővítésben gondolkozni, mindjárt kicsi is lesz:)
Azt a vonalat látom életszerűnek, hogy a már meglévő autók kaphatóak lennének elektromos v. hibrid hajtással. Így lehetne közelebb hozni az emberekhez ezt az alternatívát. Pl. az e-Golf, Focus electric, Kia Soul EV, stb. Ugyanis nagyon sokan a Prius, Ampera, Leaf-féle formaterveket kritizálják. Ha ezekről van cikk, mindig megy a sárdobálás, hogy ilyen csúnya, olyan csúnya…
Tavriából is volt elektromos (de eleve Tavria már alig van hazánkban). A kasztnit az ukránok gyártották, a hajtást pedig a németek rakták bele:
[url]http://www.evalbum.com/1226[/url]
Mérlegelni kell! Állítólag majd még lesznek további ösztönzők. A forgalmazók is nagyon várják már azokat.
Egyszerű a válasz akinek zöld rendszámos autója van az költözzön fel BP-re hogy ingyen parkolhasson … Egyébként is bőven megéri megvenni 10 millió körül egy elektromos autót ami papíron 150 km valóságban pedig olyan 60-70 km-et tud megtenni egy töltéssel városi autónak .Elvégre olyan jól megy az itt élő embereknek , hogy ezt a kis ” luxust” hogy legyen egy csak kifejezetten városi autója a már meglévő 2 másik kocsi mellé mindenki megengedheti magának …
Villanyautóra sehol sincs cégautó és regisztrációs adó, ingyenes parkolás csak zöld rendszámmal és Budapesten jár.
“Az ország egyéb területein, akár nagyvárosaiban élőknek sajnos továbbra sincs kellő ösztönző a villanyautók használatához.” Ez így nem teljesen igaz, bár Bp-en a zöld rendszámmal jóval egyszerűbb a kedvezmény igénybevétele.
“Engem csak az érdekelne, ha eltűnnek a benzin motorok stb és az összes autó elektromos meghajtású lesz vagy egyéb nem szennyező hajtással mennek”
Jaj, hol van az még…Olyan távoli jövő, hogy azt még most fel sem tudjuk fogni. Csak a sci-fikben látunk ilyesmit:)
A minősített veteránautók egyrészt a mindennapi használatban lévő autókhoz viszonyított alacsony számuk és a rendkívül alacsony futásuk miatt(csak néha veszik elő őket, főleg jó időben, élményautózni vagy ilyen-olyan találkozókra járni) alig tesznek hozzá a környezetterheléshez. Tehát szerintem a veteránautózás, mint olyan, meg fog maradni a jövőben is. Az új generációk is szeretnék tudni, hogy az őseik mikkel jártak annak idején – és nem csak képeken, videókon szeretnék látni, hanem élőben is. Tulajdonképpen olyasmi ez, mint egy “történelem óra” az autózáson keresztül. Erre a törvény nem teheti rá a kezét. Az OT-s Trabikat és Wartburgokat sem bántják, az a pár tucat hadd pöfögjön békében:)
Hibrideknél jelenleg teljesítmény adó és a biztosítás csak a benzinmotor teljesítménye után fizetendő. Nemtom villanynál hogy van (gondolom legalább biztosítást ki kell fizetni a kW alapján). De ha elterjed a hibird, plugin, full villany, biztos nem fogják megállni, h egy bevételi forrás megcsappan (benzin teljesítmény után járó fizetések)…
Engem csak az érdekelne, ha eltűnnek a benzin motorok stb és az összes autó elektromos meghajtású lesz vagy egyéb nem szennyező hajtással mennek, akkor mi lesz a veterán autókkal. Pl. a jó kis 70es 80as évekbeli Ferrarikkal, amik között vannak olyanok, amik több 100 millióba kerülnek. Drasztikusan csökkenni fog az áruk, mivel használni valószínű nem lehet majd őket és új státuszt kapnak, mint kiállított műtárgyak vagy szerintetek mi lesz velük?
“hagyományos motorral”
🙂