Íme a piac átlagautói: 1,6 millióért, akár családinak is
Piaci körkép: használatautók átlagáron, átlagkorban, az átlagnál talán jobb vételként
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A magyar használtautó-piac kínálati átlagára 1,6 millió forint, az átlagéletkor 13 év. Ebben a sávban kerestünk jó vételeket.
Legutóbbi piaci körképünk óta eltelt egy hónap. Akkor 100 ezer forinttal "tömött" virtuális zsebbel néztünk szét a Használtautó.hu[/url] találati listájában. Hát mi tagadás, nem könnyű kenyér ennyiből olyan autót választani, amit nem túl sok ráfordítással akár minden nap lehet használni. Ezúttal viszont sokkal jobb helyzetképet festhetünk fel. Az ár potmétert egészen 1,6 millió forintig tekerjük, ennyi ugyanis (pontosan 1,628 millió forint) a meghirdetett autók átlagára. Ebben a tízmilliós, alig futott luxusverdák, meg a nagypapa régi kis Suzukija is benne vannak - érthetően a régebbi olcsóbb darabokból akad több.
Ez a szám viszont nem annyira rossz, ha megnézzük, hogy miket állíthatunk a garázsba ezért az összegért. Sőt, emeljük a tétet! A KSH adatai szerint az autóink átlagéletkora ma 13 év, de mi most itt csak tízéves, vagy annál újabb modelleket gyűjtöttünk össze. Bizony, és ha azt hinnéd, hogy ehhez bevállalnánk a félmillió kilométert futott darabokat, akkor tévedsz. Igyekezetünk 150 ezer kilométernél nem többet futott példányokat felkutatni, ami néhol elég jól sikerült és csak egy esetben léptük ezt túl, ott sem vészesen. Az árat sem léptük át jelentősen, kis alkuval minden találat belefér a keretbe. Most jöjjön a lista, aztán kivesézzük őket!
Használatautók átlagáron, átlagkorban, az átlagnál talán jobb vételként
Modell | Évjárat | Óraállás (km) | Ár (Ft) |
Citroën Xsara Picasso 1.6 Hdi | 2006 | 119 000 | 1 490 000 |
Fiat Grande Punto 1.3 JTD Style | 2008 | 109 000 | 1 450 000 |
Ford Focus 1.6 TDCi Trend | 2006 | 121 000 | 1 549 000 |
Ford C-Max 1.6 Ternd | 2005 | 108 000 | 1 489 000 |
Honda Civic 1.4 LS | 2005 | 135 000 | 1 190 000 |
Kia c'eed 1.4 EX Limited | 2007 | 147 000 | 1 490 000 |
Nissan Almera 1.5 Visia | 2007 | 114 000 | 1 199 000 |
Opel Astra 1.4 Enjoy | 2006 | 91 000 | 1 599 000 |
Opel Astra Caravan 1.9 CDTI Cosmo | 2006 | 144 000 | 1 585 000 |
Opel Corsa 1.2 Enjoy | 2008 | 68 000 | 1 525 000 |
Renault Grand Scénic 1.5 dCi Dynamique | 2007 | 149 000 | 1 470 000 |
Seat Ibiza 1.4 16V Reference | 2006 | 69 000 | 1 199 000 |
Skoda Fabia Combi 1.4 16V Elegance | 2006 | 122 000 | 1 239 000 |
Skoda Ocatvia 1.4 Tour | 2006 | 124 000 | 1 149 000 |
Skoda Ocatvia 1.4 Classic | 2006 | 127 000 | 1 380 000 |
Toyota Corolla 1.6 Sol Plus | 2005 | 132 000 | 1 450 000 |
Volkswagen Golf Plus 1.4 Trendline | 2005 | 106 000 | 1 699 000 |
Volkswagen Golf 1.6 Trendline | 2007 | 162 000 | 1 560 000 |
Volkswagen Touran 1.6 Trendline | 2005 | 140 000 | 1 498 000 |
Ugye, hogy nem rossz a helyzet? Ugye, hogy van olyan, amibe te is szívesen beülnél? Az életkor, az ár és a felhasználás hármasa alapján még egy csomóféle autó belefért volna. Mi most a középkategóriásokat és úgy általában a prémiumautókat kihagytuk. Nem akartunk buszlimuzinokat (nagyobb egyterűket) sem bevenni, megmaradtunk a kisautóknál, a kompaktoknál és a kompakt kegyterűknél. A családi használat sem mindenkinél jelenti ugyanazt; gyerekszám, méret és a rokonság kiterjedtsége függvényében a modern, már négy méter körüli hosszúságú kisautók is bőven megfelelhetnek. Persze van akinek kell a hét ülés és érthető, ha valaki nem akar lemondani a kombik kényelméről. Ha nem kell a csomagokkal legózni, az sokat dob az induláson és a reggeli jókedven.
A családban nálunk is van egy Xsara Picasso, taxi ráadásul. Mint korábban írtam, autónak nem nagy szám, de családi igavonónak bevált. Könnyű vezetni, nagyok az ablakai, a dízellel jól megy és keveset fogyaszt. A benzines meg legalább olcsó. Hátránya a nem túl kényelmes hátsó sor, a gyerekeknek meg még ma sem butaság a lehajtható asztalka - igaz nem rajzolni fognak rajta, hanem valami kütyüt nyomkodni. Kinézetre más, de az olcsó fenntarthatóság szempontjából nagyon hasonló főszerkesztőnk családi autója, a Renault Grand Scénic. Lehet akár hétüléses is, igaz a leghátsó kettőn inkább csak gyerekek férnek el.
Ha viszont több a város, mint az országút, érdemesebb kicsiben gondolkodni. Rövid távokon a modern dízelmotorok a tapasztalat szerint idő előtt tönkremennek. A hideg motorban nem megfelelő még a kenés, mire bemelegedne, meg már leállítjuk, amiatt károsodik. Sokkal jobban fogja ezt bírni valami kisebb benzines, mint az Opel Corsa, amiből ennyiért 2008-asat is kapni, nem sok kilométerrel. Alternatívája lehet a Skoda Fabia Combi, aminek a puttonya nyaraláskor aranyat ér, ha viszont valami dögösebb kell, ott a SEAT Ibiza. Az 1.4-es, tizenhat szelepes már 75 lóerővel sem mozgatja rosszul.
Jó vétel lehet a Honda Civic hetes generációja is: háromajtósként fiatalos, ötajtósként praktikus, négyajtós szedánként meg olyan semmilyen, de van akinek ma is ez kell. Az 1.6-os motorral sem eszik vészesen, és ő lenne a használt kompaktok között az egyik legélvezetesebben vezethető. Ha rendben van a futómű, akkor nagyokat lehet élvezkedni a precíz váltón, meg az egekig forgatható VTEC motoron. A higgadtabbak meg vegyenek Toyota Corollát, nagy a kínálat a kilencedik generációból, annak is a ráncfelvarrás utáni darabjaiból. Én mindenképp a benzinesre szavaznék és napi járósnak egy tipikus 1.4-es ezüst nagyon is megteszi. Titkos tippnek meg ott a Nissan Almera, aminek nincs kultusza, mint előbbi kettőnek, de épp ezért barátibb az ára is.
Ha Volkswagenre fájna a fogunk, akkor gondban leszünk. Vagy többet futottat kell venni, vagy régebbit, de a többi más típussal szemben a VW-k között arányaiban több gyanús darab tűnik fel. Nem árt vigyázni és tanácsos átnézni a szegényebb szomszédhoz, Skodáékhoz. Octáviából is van eladó dögivel, de ha nem megyünk az árban feljebb, a kilométerben távolabb vagy az évjáratban régebbre, akkor dízeleket nemigen találni. A régi 1.4-es és 1.6-os viszont nem rossz konstrukció. Bár városban sokat fogyasztanak és nem is lesz túl gyors velük a kocsi, de legalább nincs velük gond, mint a kerülendő FSI-kkel és kibírják a gázosítást is.
Válasszuk akármelyiket is, ennyiért már elvárható, hogy a közeljövőben ne produkáljanak komolyabb hibát. Az életkorukból adódóan mindben lesz ABS és legalább két légzsák, sőt ennél több is, akár ASR és ESP is. Ellenőriztessük ezek működését, mert életet menthetnek. Most még csak tél van, de a klímát párátlanításhoz is célszerű használni, így annak a tesztje most is kivitelezhető. Aki ma ekkora büdzsével indul neki a keresésnek, könnyen kifoghat valami jó vételt. És ha közben kiderül, hogy a szomszéd eladja a kocsiját, ami bár a mai listában nem szerepel, de ismerjük az előéletét, ne habozzunk rárepülni.
Elnézve a listát, nem is az a durva, hogy ~3 éve mikor autót vettem és ugyanebben a kor(’06-’07) /ár (1.3-1.5M) tartományban szemezgettem pont itt álltak a Km órák…
…hanem, hogy akkor ezek 200ezerrel olcsóbbak voltak!
Gyanítom,hogy a márkaszervizek,és az alkatrész kereskedők is segíthettek Balázsnak a cikk elkészítésében.:-)
Renault.
Szerintem is érdekes,sőt gyanús….!
— Idézet :…………..a “jó kis masszív” Daciákról, most készülnek az első 7-5-3 éves megbízhatósági statisztikák, mindenhol a mezőny legvégén kullognak………!!!—-Véleményem :……..nem biztos,hogy azért mert sz@rok,de valóban kíváncsi lennék rájuk…..!!!–És lehet,hogy a mezőny legvégén kullognak,de az sem biztos,hogy azért mert sz@rok,na és nem ártana a használójukat is megkérdezni arról,hogy mi a véleményük-tapasztalatuk az általuk használt Dacia személygépkocsiról…..!!!–Hiszen egy nőt is lehet fikázni dugás után,de lehet,hogy másoknak meg más lenne a véleményük a hölgyről,ilyen egyszerű….!—–A Japán autók elterjedésnek gátja a drága-drágább alkatrész és javítás is……!!!—-
És az ostoba magyar használtatót vásárlónak, pontosan be is van állítva a futott KM-er.
Vicces, egybe sincs 200felett :)))))
Akiknek ez kell, ezt kapják!
Én az Sx4 mellett Chevy Lacettit hiányolom elsősorban….,1,6 m pénzért 2009-es autó is lelhető és van belőle bőven a piacon.Alapból jól felszerelt nagy utasterű,kényelmes rugózású kocsi és szinte mind itthon,márkakereskedőtől vásárolt.Egy kirívó hátránya van,a nagyobb fogyasztás.
Mindent összevetve számomra az Octavia és a Nissan Almera a legjobb vétel ebben a társaságban,főleg ha utóbbiból kifogunk egy japánban gyártott sedant…..
Itt van a társaságból méltatlanul mellőzött Sx4,1,5 millióért már 2008-as szép állapotú példányokat is találni,akár az 1,6-os motorral is.
De a ha titkos tipp kell ott van a Suzuki Liana,2006-ost is találni(főleg az 5 ajtós jó vásár)1,3-1,6 benzinessel vagy 1.4 diesellel egész magas felszereltséggel,úgy 900 ezer és 1,1 misi között.
Az internet korában bármilyen marhaság szuperszonikus tempóval belőhető a közgondolkodásba. Az emberek, akik “mónikasón” meg “valóvilágon” élevezkednek és story magazint olvasnak, a szaros tévéjüket 5 évente deviza hitelre veszik, azok szerinted mit tudnak felelősséggel eldönteni?
Olvasd itt is azokat, akik teli torokból okádnak valamire, amiről fogalmuk sincs.
Ez a hét hülyesége.
Légy rá büszke!
:-DDDD
Érdekes hogy a piac mennyire beárazza az alacsonyabb pedigrével rendelkező (ettől függetlenül nem biztos hogy rosszabb) verdákat, gondolok itt a Fiat, Renault típusokra.
Megszólalt a szellemi arisztokrácia :-DDD
Mitsubishi Colt – Lancer is akad, szintén igen megbízhatóak! Suzuki sincs a listán, pedig Swift – SX4 se ritka madarak.
Csak ezeket ismeri a paraszt : (vókszvágen, ford, opel) ezek a fapad kocsik pedig a japók viszik a pálmát itt is!!!
Most vettem egy Mazda 3 kocsit nagyon jó autó és nem unalmas mint a többi:-) Még az ára is hasonló.
valamiért a megbízhatósági statisztikák elén lévő Mazdáról egy betűt nem látok…tényleg, miért?