Bőséges a kompakt választék egymilliós, benzines kombikból, a legnagyobb találati arányt az Opel Astra G Caravan mutatja fel - vannak köztük ígéretes darabok
Egymillió forint. Ez amolyan bűvös fogalom a használtautókkal kapcsolatban, és talán nem túlzás kijelenteni, jelen gazdasági helyzetben valahol itt, ennél az összegnél húzódik az a határ, ahol az átlagos, magyar családok hitel nélkül vásárolnak kocsikat. Ennyit még össze lehet spórolni, pestiesen szólva, ki lehet köhögni egyben, és ugyan nincs szép új autó a ház előtt, de nincsenek havi törlesztők, sem rémálmok az ingadozó árfolyamok miatt – van egyéb sarc úgy is, amit rendre fizetni kell. Már nem először foglalkozunk ezzel az egymilliós témával,
legutóbb nagy csomagterű, lépcsőshátú kisautókat vadásztunk ennyiért - plusz-mínusz 50 ezer forintos tűréshatárral -, most pedig változatlan összeg mellett egy kategóriával feljebb lépünk. Igyekeztünk életszerűen gondolkodva meghatározni a keresési feltételeket:
alsó-középkategóriás (szlengesen Golf-osztályos) kombikat néztünk, lehetőleg minél fiatalabbakat, kizárólag benzinmotorral, és a csipetnyi luxus érdekében légkondicionálóval. Lássuk, mi maradt fenn a
Használtautó.hu professzionális keresőjének szűrőjén!
Chevrolet Lacetti SW - relatíve fiatal, nem is rossz, de vigyázat, sokan taxiztak ezzel a típussal, legyünk körültekintők az átvizsgálásnál. Ez egy lejárt műszaki engedélyes, 2004-es évjáratú példány 1,05 millió forintért
Amolyan titkos tipp lehet a Fiat Stilo Multiwagon - ezért a 2004-es modellért 1,05 millió forintot kérnek
Ha fontos a legfiatalabb évjárat, akkor a Chevrolet Lacetti lehet a befutó, amelyből 2004-es példányokat is találni. Kevés kilométerre azonban ne számítsunk, és ez nem csak erre a márkára érvényes: szinte az összes általunk talált autónál bőven 100 ezer kilométer felett mutatnak a számlálók, nem ritkák a 150-160 ezres értékek, ami a 7-10 éves életkorokat figyelembe véve rendben is van. Az 1,6 literes, 109 lovas motorral szerelt Lacetti SW Elite dupla légzsákkal, szervokormánnyal, blokkolásgátlóval és órájában 164 ezer kilométerrel, 1 050 000 forintért várja új tulajdonosát, akinek a lejárt műszaki megújítása lehet az első feladata. Ugyancsak 2004-es, de meglehetősen ritka madár a piacon a Fiat Stilo Multiwagon: 1,6-os, 103 lóerős motorral, alaphelyzetben is fél köbméterrel nagyobb csomagtartóval megfontolandó ajánlat 1 050 000 forintért, mert, ahogy a
használói véleményekben is olvasható, a tulajdonosok mindent egybevetve elégedettek ezzel a típussal. Az
unalmasnak tartott Stilo rossz hírének igazából nagyobb a füstje, mint a lángja, az elektromos problémák a gyújtótrafóktól kezdve az izzók gyakori kiégéséig valóban kísértenek, és a futómű sem a legtartósabb, de az autó kényelmes, jól felszerelt, és praktikus.
Nagyon kevés a Skoda Octavia, de akad, ám ajánlott a fokozott óvatosság, mert ez a típus az egyik legkedveltebb cégautó volt anno. Itt viszonylag nagy a korkülönbség, a sokat futott fehér 2004-es, a futását tekintve rejtélyes ezüst 2001-es, míg az áruk gyakorlatilag azonos, még hajszállal egymillió forint alatti
Az első generációs Skoda Octavia Combi is megjelenik az egymilliós ársávban, de nem gyakori jelenségként. Mi két példányt, egy 2004. májusi 1.4 Classic (75 LE), valamint egy 2001-es 1.6 Ambiente (102 LE) változatot néztünk ki. Előbbi futásteljesítménye 160 ezer km, vannak esztétikai sérülései, ráadásul fehér, amely a rettegett cégautós előéletet vizionálja – irányára vevőcsalogatóan 999 ezer forint. Az ezüstszínű autónál titok, hogy mennyit nyüstölték, de pusztán a fénykép alapján nem tűnik leharcoltnak, így 990 ezer forintért megérhet egy szemrevételezést, hiszen egy jó Octavia gyakorlatilag minden alapvető igény kielégítésére alkalmas.
Évjárat szerint egy év, a valóságban viszont egy generációnyi a különbség ezen két Renault Mégane között. Mi inkább a korrektül hirdetett, 2002-es régit választanánk, holott a 2003-as újabb típus csak 50 ezer forinttal drágább
Ugyancsak duplázott nálunk a Renault Mégane. Az 1,6-os (105 LE) Alizé még a kacsafenekű széria előtti generáció, évjárat szerint 2002. augusztusi, ám figyelemreméltó tulajdonságokkal bír. Első tulajdonostól, garázsban tartva, vezetett szervizkönyvvel, 87 ezer kilométerrel árulják, és az utóbbi időben komolyabb javításokat is elvégeztek rajta: ilyen a teljes fékfelújítás, az olajok és szűrők cseréje, a klíma tisztítása és feltöltése, továbbá egy riasztóberendezést is beépítettek. A 999 000 forintos autóhoz jár még tetőcsomagtartó és hólánc, és az eladó biztosnak tűnik a dolgában, mert vásárlás előtt a Mégane bárhol átvizsgáltatható. Ehhez képest a Miskolcon hirdetett újabb modell (2003. november) ugyanezzel a motorral rendelkezik, de 165 ezer kilométerével számottevően fáradtabbnak mondható, és a lényeges dolgokat tekintve igazából csak függönylégzsákjával nyújt többet – ára 1 049 000 Ft.
Már korábban is említettük, az Astra G-t nem a szépsége adja el, hanem az, hogy gyakorlatilag minden vonatkozásban kiszámítható autó, és nem jellemző rá a kellemetlen meglepetések okozása. Többféle motorral, 75-től 100 lóerőig terjed a kínálat zöme, 2002-2003-as évjáratokkal
2003-as, 1,2-es Astra Caravan Viva beltere - 123 ezer km után nem tűnik lelakottnak, az egymilliós ár is korrekt. Egyedül a pici motor jelent negatívumot, bár aki nem jár mindig púposra pakolva, annak ez is elegendő lehet
E kategória legnépszerűbb modelljei a német Astra-Focus-Golf trióból kerülnek ki, és ez a felhozatalból mennyiségileg és minőségileg is egyértelműen kitűnik. Opel Astrából a kettővel korábbi G sorozathoz repülünk vissza az időben, és mindjárt három motorvariáns közül lehet válogatni. Tekintettel a keresésnél előre megszabott árra, anyagilag nincs számottevő eltérés az autók között, ettől függetlenül mégsem ajánlott csupán ízlés szerint választani. Egy 2003. júniusi Astra Caravan 1.2 16V Viva 123 ezer kilométerrel, metálfénnyel, rendszeresen karbantartva, szinte újszerű állapotban kelleti magát 999 000 forintért, az apró, 75 lóerős motor azonban sok csomaggal, utasokkal zsúfolva igencsak kompromisszumot igényel – márpedig egy kombi éppen arra jó, hogy a teljes családot elvigye, az összes pakkal együtt. Ebből a szempontból szerencsésebb döntés lehet az ugyancsak 16 szelepes, de 1,4 literes, 90 lovas modell: egy 2002. májusi Astra Caravan Cool az egyik legolcsóbb ajánlat, 975 ezer forintért hirdetik. 127 ezret futott, 105 ezernél kapott nagyszervizt. Végül az Octaviához hasonlóan cégautós „fílingje” van annak az ismeretlen futásteljesítményű,1 049 000 forintos, fehér színű kombinak, amely Comfort felszereléssel, 1,6-os motorral (100 LE), kelleti magát Jászapátiban. Egyébként az Opel kompaktja nem rossz döntés, a tulajdonosok véleménye
ide kattintva elolvasható, és a többiekével összehasonlítható.
Akárcsak az Octavia, a első Focus is gyakori volt a cégek flottáiban. A Ford kompaktja vonultatja fel a legszélesebb motorválasztékot, és még automata sebességváltóval is kifogható. Az árak, az évjáratok szorosan igazodnak az Opel Astra G és a Volkswagen Golf IV értékeihez, és a felszerelés is hasonlatos
Négyfokozatú automataváltós a 2002 április Focus 2.0 Trend, amelyért 999 ezer forintot kellene leszurkolni
A Focus választék még az Astráénál is színesebb képet mutat. Mondani sem kell, az első generáció tagjai kerültek a hálónkba, a II-esek árai még egymillió felett járnak. 8 és 9 éves példányokra bukkantunk, akárcsak az Opel esetében. Itt az induló konfiguráció 1,4-es, 75 lóerős, 2003 februárja óta 148 ezer kilométert ment, 999 ezer forintot szeretnének érte kapni, de most vizsgázott, az engedély 2013. júniusáig szól – a színe egyébként ennek is fehér. Sötétkék dukkójával komolyabb megjelenést, 1,6-os motorjával pedig nagyobb erőt (100 LE) képvisel egy 87 ezret hajtott 1.6 Trend, amely az előbbinél olcsóbban, 950 ezerért kelleti magát – ha belegondolunk, ennyiért már beljebb lehetünk a
bürokratikus díjaknál, tehát jól jöhet ez a kis spórolás. A szelekción belül már-már kuriózum az utolsó találatunk, egy 2,0 literes (130 LE), ráadásul automataváltós Focus Trend (2002. április), amit 121 ezer kilométer után akarnak eladni. A kuplungmentes kényelmet sebességtartó is fokozza, így hosszú utakon igazán nagyszerű, stresszmentes élmény lehet a suhanás, igaz, a plusz komfort a többiekhez mérten az extra étvágyban szintén érvényre jut, már csak a legnagyobb hengerűrtartalom miatt is. Az autó árát voltaképpen felesleges leírni, hiszen ez is 999 ezer forint.
Trendi ezüstmetál fényezés, sportos belső, manuális helyett automata légkondicionáló - ez a 2002-es Golf IV Variant Comfortline, amely 180 ezer km után harmadik gazdáját keresi
A Volkswagen Golffal kapcsolatban nem érheti szó a ház elejét, hiszen a Golf-osztály névadó tagja is jelen van. Az irányárak egyformák, 990 ezer forintra tartják mindkét autó, amelyek közül a fiatalabb a komolyabb. A 2002. októberi Golf IV Variant Comfortline digitális klímával, háromküllős kormánnyal és sportülésekkel van felszerelve, ezüstmetál dukkójával divatos a megjelenése, míg a jól ismert 1,6-os, 102 lovas benzinmotorjával ugyanazt az átlagot hozza, mint a fent említett többség – ellentétben a 180 ezres futással, ami a legmagasabb.
Volkswagen Golf IV Variant Euro - immáron tíz esztendős a kocsi, és mindenben az átlagot nyújtja. A hirdetése szerint "kifogástalan műszaki állapot, kuplungszett komplett cserélve, új vezérlés, szíjak, görgők, friss olaj, klíma frissen töltve"
A 2001. júliusi Golf IV Variant Euro érdekesebb kék színt és szerényebb belső tartalmat mutat fel, ám ennek motorja csak 1,4-es, 75 lóerős, amit 148 ezer kilométeren át hajtottak. A Golf - ha máshol nem is, de a fejekben még mindig - e szegmens etalonja, kvázi népszerű és keresett típus, így a nepperek előszeretettel foglalkoznak vele, ezért ennél a modellnél fokozottan legyünk résen, lehetőleg tulajdonostól,
ellenőrizhető forrásból próbáljunk vásárolni, és ne dőljünk be hiszékenyen a mesetörténeteknek.
2001-ben debütált a Peugeot 307, amely nem az oroszlános márka legsikerültebb típusa. Ettől függetlenül figyelemreméltó ez a 2003-as, hétszemélyes, gazdagon felszerelt, üvegtetős 2.0 SW Premium, 1,05 millió forintos irányáron
A francia autóknál leginkább a dízelmotoros kivitelek terjedtek el, Renault Mégane azért akad, de Peugeot 307 már kevesebb, míg a Citroën Xsara puttonyos karosszériával, jó kondíciónak mondható állapotban, benzinmotorral ritkább, mint a fehér holló. Az oroszlános márkától hosszas mazsolázás után végül egy ízléses, jól felszerelt, kellően motorizált 307 SW 2.0 Premium mellett kötöttünk ki, amely egyedülálló módon hétszemélyes utastérrel rendelkezik. A 307-esnek
sajnos rossz a híre, minőségi és műszaki problémák egyaránt említhetők, és mivel itt 2003-as évjáratról beszélünk, ez még inkább a modellciklus elejéhez sorolható példány, ahol fokozottan előjöhetnek a gyerekbetegségek jelenségei (motorvezérlés hibái, futómű problémák, zörejek az utastérben).
Összegzésül elmondható, hogy egymillió forint körüli áron, márkától függetlenül, átlagát tekintve jelenleg 7-10 éves, kb. 140-150 ezer kilométert futott, 1,4-es, vagy 1,6-os benzinmotorral hajtott, 75-100 lóerős kompakt kombikat találni zömmel, és nagy választékban, így a hétköznapi családok nem reménytelenül vághatnak neki a számukra ideális autó megtalálásának.
Ford Focus a legjobb ebben a kategóriában. Rendkívül megbízható, elöl-hátul független felfüggesztésű futóműve igazi élményautóvá teszi. Hasonlót csak a drágább Honda Civic, és a még drágább Mazda 3 tud.
Jó az okfejtésed, csak ezeket a szlogeneket egyre kevesebben veszik be, tehát aki így próbál eladási előnyökhöz jutni, feleslegesen túráztatja magát. Ha valaki kellő tárgyilagossággal közelít egy autóhoz, sok mindenre fény derül, megvannak az árulkodó jelek mindenre, csak figyelni kell. A női tulaj ma már abszolút nem pozitívum, sőt…
Az biztos, hogy ebben az árfekvésben és árban szerintem a 150.000 km az korrekt, és átlagos. Csak hát az a baj, hogy mindenki 100e km alatt akar autót venni, megkíméltet, és szinte újszerűt. De akkor már miért nem újat??? Ja nincs rá geld. Az más, akkor meg egyik se sírjon hogy relatíve szerinte sokat futott, mert 150.000 km az nem sok! Sajnos hülyék az emberek egy naív álomvilágban élnek, és ehhez atrendhez alkalmazkodott a piac. Kereslet kínálat-igény stb…. Ezért volt az összes autó garázsban, márkaszervízben javítva, és mindet nő vezette!
Köszi kedves vagy. Ha úgy alakul a helyzetem szólni fogok. Azért vagyok ilyen bizonytalan, mert még nem döntöttem igazából. Gyerekeim az USA-ban élnek, nyugodtan mehetnék utánuk, de hát életem munkájának eredménye ide köt, azon kívül jelenleg még megvan az egzisztenciám. Közel 60 évesen az ember már nem igyekszik mindenáron új életet kezdeni. Ma éppen mosolyogtam egy nagyot, mert a kapubejáró előtt áll a 10 éves Saxo D-m, megállt egy illető és nem győzte csodálattal körbenézni, és nem rejtette véka alá véleményét, miszerint rendkívül jól néz ki, mintha 3 éves lenne…-:)). Pedig már kb. 2 hónapja még csak meg sem mostam.
vidi500 majd jelezz nekem kérlek ha eladóvá válik valamelyik autód, megtekinteném.
pár hónap múlva esedékes lesz nálam az autóvásárlás 😉 …Köszi [email protected]
Én arra próbáltam célozni,hogy 10 hirdetett autóból 9 frissen szervizelt,nagy javításon átesett stb.Írják oda,hogy általánosan jó állapotban,ennyi elég.Vásárlás után úgyis cserél az ember olajat,meg át is nézi-nézeti.Én is adtam már el autót felújított váltóval(nem kevés pénzért),cserélt szíjakkal/görgőkkel/gyertyákkal/vezérlés módosítóval ,Alfa 2.0 t.spark,nem kevés pénz ezek cseréje,de eladás előtt hónapokkal volt a csere,ezért én frissnek nem mondanám,.Sőt,adtam el autót új gumikkal is.Nyilván,ha magánszemélytől vásárol az ember,többet megtud az autóról,mint neppernél.Én úgy gondolom,használt autónál az állapotot nézi elsősorban az ember,minden más szöveg felesleges.Hiszen hiába volt olaj cserélve,ha nem tudom,mit öntöttek bele,ami pl utántöltésnél gond lehet.Szóval csere a vétel után.A vezérműszíj csere ideje is bizonytalan,hacsak,mint mondtam az előző hozzászólásomban,nincs róla hiteles számla.Persze,ilyen is van.Én is néztem ilyen autót,törés után javítva,de mindenről volt számla,a gyertyáktól az izzókig,mindenről.
A használtauto.hu-n nézelődve láttam én is ilyeneket (magánszemélytől), meg személyesen is tapasztaltam hasonlót, amiről beszélsz. Előző véleményem írására az sarkalt, ha feladnék egy hirdetést az itt megpendített szlogenekkel, ami nálam a valóság lenne, kevesen hinnének nekem.
Kedves Barnus, arra nem gondolt, talán azért maradtak ki, mert sem a 626-os, sem az Avensis, sem a Galant nem alsó-középkategóriás? A cikk elején [b]vastagon ki vannak emelve[/b] a keresési feltételek. Korábbi anyagunkban kétliteres, középkategóriás dízel kombikat néztünk, és ott van Avensis, Mazda6… Üdv: KZ
Tudom hogy léteznek ilyen autok. Szüleimnek minden autójuk ilyen volt. Garázsban letakarva áll, és csak ritkán használják. Hihetetlen km-rel.
Én arra akartam célozni mikor ilyenekre hivatkoznak hogy kihasználatlan meg külföldi munka, de csere érdekli. Amit beszámítana az nem lenne kihasználatlan vagy felesleges. Pláne ha ugyan abban a kategóriában keres.
Olvasva itt a véleményeket, kicsit kényelmetlenül érzem magam, mert 2 autót használok egyedül, hol az egyikkel megyek, hol meg a másikkal. A többet használt kocsi 10 éves és van benne 132.000 km, és tényleg annyi, a kíméltebb meg 9-ik éves és abban meg 60.000 km van. Az is tényleg annyi, 2km-rel gördítettem ki a szalonból, és mindet én tettem bele. Amikor nem használom, folyamatosan garázsban áll, van hogy télen egész hónapban ki sem állok vele. Ja és valóban nagy esély van rá, hogy külföldre költözök, ezért eladó lesz.
Furcsának tartok.m, hogy a piaci körkép cikkeiből általában kimaradnak a Japán autók. Jelen kritériumokat simán teljesíti egy 323-as, 626-os Mazda, egy Avensis, esetleg egy Mitsubishi Galant…
Egy kereskedő nem fog rákölteni, az meg hogy ennyien akarnák eladni a rendbe hozott autójukat igencsak irreális számomra. A “”nagyszervíz után” csak amolyan parasztvakítás mint anno az ügyvéd és az orvos tulaj. A mai napig találkozni ezzel a dumával. Na és mi van ha orvos?! Semmi.
A másik nagyon gyenge duma a “kihasználatlanság miatt” vagy “külöldre költözés miatt” eladó, DE CSERE ÉRDEKLI!!! 🙂
Szerintem a IV-es nem nagy eresztés minőségileg. III-as sokkal megbízhatóbb. Volt már családomnak mindkettő. A III-as mai napig megvan 1 éves kora óta. A IV-es csak 1-2 évig élvezte a bizalmunk.
Ha nyugis az ember, vagy ha családos, elég az 1.4 is.
Ne felejtsük ki a 307-est se a sorból az sem a megbízhatóságáról híres. De Renault sem. Az ember a gatyáját is elköltheti az elektronikai hibákra, már ha egyáltalán rájön valaki hogy mi a baja.
a lacettihez nem tudok hozzászólni
a fiat stilonál lehetnek elektronikai problémák való igaz, de a fiatot jtd-vel vagy multijet dízellel j
jobban megéri
octaviánál magas lehet a fogyasztás
renault meganok is inkább dízellel jobbak, a régebbi megane 87 ezer km-ét nem kell feltétlenül elhinni, a komoly javításokon átesett szöveg igen népszerű a használt autók hirdetéseiben, mint ahogy a garázsban tartott is ig gyakori szöveg (olvassunk el még néhány hirdetést, hamar kiderül, hogy az egy autóra jutó garázsok száma irreálisan magas az országban)
az opel astra jó választásnak tűnhet de 1.6-nál alább nem szabad adni, mert az 1.4-es nagyon gyenge, sok az eladó darab a piacon így még van miből is válogatn
a focushoz is szerintem 1.6-os kell, de automata váltóval nem vennék, használt autót, mivel azt sem tudom, hogy pontosan hány km van benne, és az automata váltó bizonyos km felett már rendszeres karbantartást igényel
a IV-es golf szerintem az utolsó igazán jó vw-k közé tartozik, de itt is szerintem 1.6
jelenleg nekünk is 307 kombink van csak dízeles, és inkább dízellel ajánlom, kényelmes, jól megy, de elektronikai zavarok sajnos gyakoriak
nagy probléma, hogy nehéz jó használt autót találni de nem lehetetlen, ezek a kocsik itt átlagban 7-8 évesek, véleményem szerint 150-160 000 km körül kell állnia az órának ha használták a kocsit rendszeresen, márpedig egy autót rendszeresen használnak, ami viszont 140 000 alatt van ilyen idősen az gyanús
egyébként a cikk nagyon hasznos, de ne feledjük, hogy jó használt autót nem talál egyből az ember
Ha hoznának is ilyen rendeletet tök mindegy, mert nehéz bebizonyítani ki és mikor tette. De ha ki is derül, hogy nálad van a gubanc álati könnyű kivágni magad belőle.
Nyugodj meg! Tekernek órát másutt is, nem csak magyarban.
“csak 43000, 93.000 és 163.000-t futott autók vannak” Honann vetted ezeket a számokat?:)
Cikktől majdnem függetlenül: mikor lesz már itthon egy rendelet, hogy aki nem valós kilometerrel árul autót, annak le kell vágni a kezét? A kilencven valahányezer használtauto.hu-n csak 43000, 93.000 és 163.000-t futott autók vannak. És csak nők árulnak autót. Katasztrófa. Nyilván nagy tisztelet a kivételnek, de egy katasztrófa ami ezen a piacon van. Szégyen és gyalázat!!!
Kedves Tamás!
Nem pont eladás előtt költöd az autóra azt a százezret ,hanem fél évvel előtte,az mennyiben fogja rontani az értékét ?Bár ilyet is adtam el ,de volt olyan is hogy egy komplett felújítás után meguntam az autóval való bíbelődést és egyszerűen eladtam.Nem egy autót vettem már úgy ,hogy nem kellett rájuk költeni semmit,csak tényleg utána járást igényel amit az emberek nem szeretnek.Nálam is az autók mindig karban vannak tartva ,nem tehetem meg hogy a nejem a gyerekkel az út szélén álldogáljon mert lerobban,ebből következik ha cserére kerül a sor jó lesz akkor is ,arról meg aztán hogy van 40% kedvezményem alkatrész ügyben ,senki sem tehet és a számla nekem nem kell,pláne hogy nem is az én nevemre szól,de egy jó állapotú autót fel lehet ismerni ,szóval vannak jó autók a piacon csak utánuk kell járni.
Üdv!
A cikk nem sok hasznosat tartalmaz, tekintve, hogy a Golf 4 sosem tartalmazott 2 zónás klímát, a Stilonak nemcsak a híre rossz, hanem valóban egy kalap szar, arról nem is beszélve, hogy a kínálat legalja, minden esetben a minőség legalja is. Persze a cikk alapján mindenki egyből hozzáértő (ez nem ér ennyit, ennél sokkal olcsóbb is van), de el kell menni megnézni 5-8 autót, aztán ráébredni, hogy a legalja, az tényleg a legalja…
Azért én egy dolgot hozzátennék.Az egy óriási kamu szöveg,hogy frissen szervizelve,új kuplungszett,klíma töltve-tisztítva,friss olaj,új szíjak és görgők.Ez már lejárt lemez a nepperek részéről.Ugyan ki fog százezreket költeni eladás előtt az autóra?Főleg Magyarországon:-)))).Más kérdés,ha mindezt számlával is tudja igazolni,ami tényleg baromi ritka eset.Én néhány hete néztem egy 166 Alfát,2,4 dízelt,elindítom,nyikorog erősen valami a motortérben,erre a nepper:”Ki van száradva a hosszbordás szíj(muhaha),majd én kicserélem,mielőtt elviszed.”Nyilván kalap kabát részemről.Egyébként a cikk jó,de én az 1,2-es Astrát egyáltalán nem ajánlom senkinek,főleg nem kombi kasznival,egyszerűen kevés az ereje,az ideális az 1,6.