Összkerekes használtautók egy új Dacia áráért
Piaci körkép: 4x4-es autók télire
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jönnek a mínuszok, a csúszós utak, ezért megnéztük, milyen igényes, fiatal, összkerekes használtautók kaphatók a vadonatúj összkerékhajtásúak legolcsóbbjának számító Dacia Duster 3,8 millió forintos áráért.
A listán Suzuki SX4 szerepel a legnagyobb példányszámban, általában 1,6 literes benzinmotorral, de akad 1,9-es dízel is. A legolcsóbbért közülük 2,5 millió forintot kérnek, amiért a kis- és az alsó-középkategóriába egyaránt sorolható kocsi ESP-t, 6 légzsákot, digitklímát, ülésfűtést is ad - 2008 februári évjárattal, egy tulajjal, sérülésmentesen és órájában mindössze 59 ezer kilométerrel. Az alapból elöl kaparó, így üzemanyagot is spóroló SX4 hajtása kapcsolásra automata, alacsony sebességnél pedig fixre zárható. Utas- és csomagtere elegendő helyet ad, az autó így mindenestül funkcionális és józan. Felfüggesztése jól csillapítja az úthibákat, 107 lóereje rendben van, fogyasztása vegyes ciklusban 8 liter környékén alakulhat - azaz a család vélhetően nem csak télen fogja kedvelni.
A keresési feltételeknek megfelelő, hétköznapi modellek
Amennyiben kitartunk az SX4-nél, az előbbinél magasabb összegért csak fiatalabb, s kevesebbet futott darabok következnek, a kitűzött 3,8 millió forintos árért nem egy 2011-es, nullkilométeres demóautó is várja gazdáját gyári garanciával, és benzinesként már 120 lóerővel. Az 1,9-es DDiS 3,5 millióért kelleti magát, de a kedvezőbb fogyasztás reményében vélhetően kevesen választanák a 2008-as dízelt a szinte új benzinesekkel szemben.
Modell | Verziók | Átlagos futás (km) | Átlagos kor (év) | Átlag/ár (Ft) | Példány |
Chevrolet Captiva | 3.2 V6, 2.0 D | 102 000 | 3,5 | 3 644 000 | 2 |
Hyundai Tucson | 2.0 CRDi | 112 000 | 3,7 | 3 550 000 | 4 |
Nissan Qashqai | 1.6 | Nincs adat | 2,8 | 3 499 999 | 1 |
Shuanghuan Ceo | 2.4 | 29 000 | 1,2 | 3 800 000 | 1 |
Skoda Octavia kombi | 1.9 PD TDI | Nincs adat | 3,4 | 2 999 990 | 1 |
SsangYong Actyon | 2.0 Xdi | 40 000 | 3,5 | 2 999 999 | 1 |
Subaru Forester | 2.0 | Nincs adat | 3,8 | 3 649 000 | 1 |
Subaru Impreza | 1.5, 2.0 | 63 000 | 3,1 | 3 200 000 | 5 |
Subaru Legacy | 2.0 | 65 000 | 3,5 | 3 685 000 | 1 |
Suzuki Grand Vitara | 1.6, 2.0, 1.9 DDiS | 71 000 | 3,7 | 3 500 000 | 9 |
Suzuki Jimny | 1.3, 1.5 DDiS | 19 000 | 2,6 | 2 750 000 | 2 |
Suzuki SX4 | 1.6, 1.9 DDiS | 22 000 | 1,1 | 3 400 000 | 10 |
Toyota Urban Cruiser | 1.4 D-4D | 60 000 | 2,2 | 3 690 000 | 1 |
Volkswagen Passat Variant | 2.0 CR TDI | Nincs adat | 3,3 | 3 390 000 | 1 |
Amiből még majdnem annyi van, mint SX4-ből, az a 3 vagy 5 ajtós Suzuki Grand Vitara 3-3,7 milliós áron - mindegyik példányával 2008-ból. Utóbbiakban a motor többnyire ugyancsak 1,6-os benzines vagy 1,9-es dízel, de akad 2,0 literes benzines, illetve benzin-gázüzemű is - utóbbi hazai átalakítással. A Vitara a 3-ajtósnál állandó, az ötajtósnál kapcsolható, felezőáttételt is adó összkerékhajtásával kiváló terepjáró-képességekkel bír, ötajtósan praktikus, rövidebb tengelytávval vagány. Vezetni könnyű és viszonylag komfortos, mindezekért pedig akár hölgyek barátja is lehet. Hálónkon még egy további Suzuki akadt fenn: a Samurai-utód Jimny, 2,6-2,9 millió forintos árszinttel, 2008-ból és 2009-ből. Piciny méretével, kapcsolható hajtásláncával a Jimny remek terepes, komfortszintje azonban konkurenseinél visszafogottabb. Két elérhető verziója közül az olcsóbb benzines jelenleg kétszemélyes haszonjármű, a drágábbik dízel szerény (22 ezer km) futású, blokkja egyébként a Renault-féle, takarékos 1.5 dCi.
Japán még a találati listán a Yaris-felfújt Toyota Urban Cruiser, ez a ritka, ám tapasztalataink szerint egész kiváló kis autó elképesztően takarékos dízelként 3,7 millióért kelleti magát, hajtási rendszere alapvetően automata, de lassú menethez fix összkerékhajtásra is kapcsolható. Végül át Koreába: a SsangYong Actyon sportkupé-crossover ütőkártyája "egyedi megjelenésén" túl a veretes, alvázas építése, illetve az alapból hátsókerékhajtású, felezős, kapcsolható összkerékhajtása. Csomagtartója bezzeg pöttöm, s aszfalton messze nem olyan kényelmes, mint a többiek. Jobb választás például a Hyundai Tucson, amely egyébként - szintén gombnyomásra is fixálható hajtásával - terepen sem jön zavarba. Utóbbi minimum 3,5 millióba fáj, de gazdagon felszerelt, dízelmotorja erős, fogyasztása nem vészes. Raktere mondjuk neki sem a legöblösebb (hiába, valamit valamiért, a hajtás helyigényes).
Chevrolet Captiva polgári dízel- vagy szomjas, V6-os benzinmotorral és automata váltóval érhető el 3,5 milliós áron, de ha már Ázsiában járunk, nézzünk be Kínába is egy alapból hátul hajtó Shuanghuan Ceo erejéig, 2.4-es Mitsubishi-blokkal és egy laza, BMW X5-utánzat lemezruhával, ami a bajorok számára nyilván inkább elgondolkodtató, mint megmosolyogtató. Mi van még? Óriási csomagterű Skoda Octavia kombi a jó öreg 1.9-es PD TDI-vel, 2008-ból 3 millióért (én megnézném...), és egy még nagyobb Volkswagen Passat Variant, már CR TDI-vel és 4Motionként szintén Haldex-rendszerű automata összkerékhajtással. Továbbá bi-xenon fényszóróval meg minden más földi jóval.
Hogy melyik a legjobb vétel, azt nem más, mint az egyedi igények határozzák meg, ha például jól jön a hétülésesség, egyértelműen a Chevrolet Captiva a nyerő, amennyiben zömében városi használatra lesz az összkerekes, akkor a Suzuki SX4, míg ha gyakori hosszú távú utazásra is bevetnék, helyigénytől függően ajánlható a Toyota Urban Cruiser, Skoda Octavia és a Volkswagen Passat is. Ha pedig nem csupán csúszós úton, hanem terepen is szerepelni kellene, a Hyundai Tucson, a Suzuki Grand Vitara vagy extrém körülmények közé akár a SsangYong Actyon is ajánlható.
Kedves István!
Szívesen olvasnék egy használtesztet erről az ismeretlen Shunghuan Ceo terepjáróról!