Hogyan adhatjuk el gyorsan autónkat?
Okos és őszinte hirdetéssel tehetünk legtöbbet autónk eladásáért!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nehézkesnek tűnik az autóeladás? Pedig nem az, csak úgy kell tenni, ahogyan azt a vevők elvárják - már a hirdetés feladásánál is!
Az autó értékesítése, eladása tehát már a hirdetés feladásánál, sőt, még korábban, annak előkészítésénél kezdődik. Először is jó fotók kellenek az autóról. Nem kell profi fotósra, méregdrága felszerelésre gondolni, illetve költeni. Némi odafigyeléssel és egy egészen olcsó kompakt géppel is bárki remek megfelelő hirdetést készíthet autója eladásához. Fontos tudni, hogy a Használtautó.hu rendszere a leggyakoribb, 4:3-as képarányt és a legalább 2 megapixel (1600x1200) felbontású fotókat várja el, de érdemes kihasználni a maximálisan feltölthető 3 megapixeles (2048x1536 pixeles) képméretet. Minél nagyobb képeket teszünk ugyanis fel, annál részletesebben lesz megtekinthető az autó, annál meggyőzőbb lesz a hirdetés. Érdemes költeni a HD képek megjelenítésére, ha ugyanis olyat is kínálunk, rögtön az átlagosnál hitelesebb, meggyőzőbb „árusok”leszünk.
A fotóknál természetesen nem csak a felbontás, sőt, nem elsősorban a felbontás számít, hanem azok általános minősége. Csakis éles és jó megvilágítású képeket ajánlott feltölteni. Miként érhetjük ezt el egy olcsó kompakt géppel? Néhány fortéllyal, melyeket terjedelmi okokból hamarosan egy külön cikkben mutatunk be. Az azonban biztos, hogy zsebfényképezővel is lehet korrekt fotókat készíteni. A jelen cikkünkben is szereplő, kevéssel több mint egy évvel ezelőtt használttesztben szerepelt Kia cee'dről például magunk is egy egészen olcsó kompakt géppel készítettük az illusztrációt.
Fontos, hogy ne csak kívülről, belülről is mutassuk meg autónkat, legfőbb részleteivel, óraállásával, esetleges sérüléseivel és különleges extráival. Az utólagos kiegészítőket (például tetőcsomagtartó, alufelni garnitúra) persze jobban járunk, ha megpróbáljuk külön értékesíteni, például az Autóalkatrész.hu oldalon. Önállóan ugyanis jóval többet érhetnek, mint az autó mellett, melynek vételárát vélhetően aligha befolyásolják. Ha pedig már szóba került a vételár, fontos tudni, hogy azért érdemes már a hirdetésben szerepeltetni az esetleges hibákat, mert úgy azok már nem feltétlenül jelentenek alkulehetőséget az érdeklődők számára. Továbbá csalódást sem keltenek bennük, így nagyobb eséllyel is fogják megvenni az árut. Sebezhetetlenné tehetjük magunkat, alku szempontjából fegyvertelenné az eladókat, ha állapotfelméréssel és értékbecsléssel kínáljuk autónkat.
A vételár persze komoly és sarkalatos kérdése az autóeladásnak, az eladó számára képviselt eszmei és a használati érték sok esetben nem egyenlő a piacival. Utóbbi jellemzően alacsonyabb, s mivel a piac diktál, az autó annyiért fog elkelni, amennyiért a többi hasonló modellt is kínálják. Az ár meghatározásához tehát nem kell mást tenni, mint hirdetésfeladás előtt autónk paramétereit beírni a hirdetésfeladási űrlap előtt a Használtautó.hu bővített keresőjébe, s máris látni fogjuk, hogy az mennyiért, pontosabban milyen irányáron adható el.
Itt pedig máris újabb fontos kérdéskörhöz érkeztünk, méghozzá a paraméterekhez. A vásárlóknak ugyanis csak egy része keres konkrét modellt, a többség pedig - nagyon helyesen - jellemzők alapján szűr, s a hasonló tudásúak közül a lehető legjobb állapotút és persze a legolcsóbbat vagy inkább a legjobb érték/ár arányút kívánja megvenni. Így tehát teljesítmény, karosszériaforma, üzemanyag, hajtásmód, csomagtérméret vagy akár egy-egy fontos, számukra nyilvánvalóan elvárt extra alapján fognak böngészni a hatalmas kínálatban. Ezért aztán fontos, hogy autónkat valós paramétereivel és csakis valóban meglévő extráival hirdessük meg. Egy szervizkönyvet elváró vásárló például nyilvánvalóan nem a füzet meglétét, hanem annak vezetett állapotát, s a lekérdezhető szervizmúltat várja el, a LED fényszóróra kereső vásárló pedig nem a ma már ritkaságnak aligha számító menetfényt fogja áhítani, aki pedig Xenonra vágyik, az biztosan tudni fogja, hogy az miben különbözik a megjelenésében hasonló projektorostól.
A számszerű értékek pedig még fontosabbak. Segítség, hogy a Használtautó.hu rendszere a márka, a típus és az évjárat alapján a konkrét specifikáció kiválasztását is felkínálja a hirdetés feladásánál, majd az alapján a legfontosabb adatokat magától kitölti, ám azokat minden esetben ellenőrizni is ajánlott. Fontos, hogy a megfelelő karosszériaforma legyen kiválasztva, s az is, hogy a teljesítmény vagy a csomagtér mérete a valós legyen. Hétüléses egyterűnél például előfordulhat, hogy a hét ülés mögötti érték szerepel a rendszerben, míg a vevőket nyilván sokkal jobban érdekli az „alaphelyzetben”, azaz öt ülés mögött adódó érték. Sokat mondani, például csupán az első ülések mögöttit szerepeltetni természetesen nem érdemes, ahogyan egyéb szempontból is ajánlott teljesen őszintének lenni, s nem csak igazat, hanem mindent elmondani.
Nem csak a meglévő hibák, még a múltbeliek említése is ajánlott! Saját tapasztalat például, hogy a már a hirdetésben is bevallottan balesetes múltú, de márkaszervizben javíttatott autót minden egyébnél gyorsabban sikerült eladni. Hiába, a svájci bácsis, nyugdíjas orvosos történetek ideje már lejárt, habár megjegyezzük, kivételek azért léteznek, de a történetek csak megfelelő autók mellett lehetnek hihetők. Ha a kettő nem egybevágó, nem csak a vevőkkel, magunkkal is kiszúrunk, hiszen az idő is pénz, nincs értelme valótlan mesékkel szórakoztatni az érdeklődőket, egy őszinte és részletes hirdetés azonban minden – megfelelően árazott – autó eladását megoldja.
En is abba hiszek elmondtam mindig mindent mit csereltem szamlakkal bizonyitva.
De a hatamon kezdett futkosni a hideg mikor tavolrol is roncsnak tuno valamivel jottek
megnezni az automat amiket a piaci ar kozepe alatt hirdettem meg
es annak is felet le akartak alkudni no azok utanna hivhattak mindenfele jo ajanlattal.
De forditva is igaz Pestrol elmentem Bcsaba melle mert az elado allitotta hogy tipp-topp
ott derult ki hogy a toresmentes auton fog a festek es dupla nyomon jar…
Nem ertem sok embernek miert jo ez meg az oratekeres is
Jó cikk! Azzal nem értek egyet, hogy ha van alufelni, meg tetőcsomagtartó, azt külön kell eladni. Ha pl.autót keresek, akkor ha két kocsi kb. egyforma (paraméterekben és árban) akkor az élvez előnyt, amihez van mondjuk 4 téligumi felniken vagy amelyiknek alufelnije van. De végülis mindenki maga tudja. Az utolsó két kocsimat én is hamar eladtam, leginkább azért, mert reális áron hirdettem, és még engedtem is belőle. Eladni akartam, nem hirdetni. Szerintem a meghirdetett árból mindenképpen illik engedni, ezt már a hirdetés feladásakor be kell kalkulálni. Aki nem enged 5-10 %-ot, az ugyanolyan komolytalan, mint aki pénz nélkül jön “autót venni”. Volt jópár ilyen esetem ingatlanok esetében is.
A legjobb az volt, amikor a feleségem egyik kocsiját már hónapok óta árultuk (ez 8 évvel ezelőtt volt). Nem vitte el senki, még a nepperek sem. 300 ezerért odaadtuk volna, de annyiért sem kellett. Aztán bevittük egy márkakereskedésbe, hogy nem számítanák-e be egy másik kocsiba? Újat nem veszünk, de egy pár éves használt jó lenne. A kereskedő átnézette a kocsit, majd szomorúan felsorolt minden hibáját, és közölte, hogy ebben az állapotban csak 400 ezret tud érte adni :)))))))) “Övé lett”, a miénk meg egy két éves kocsi 🙂
Amikor betegségeim miatt értelmesebbnek láttam lemondani az autózásról, meghirdettem tizenéves autómat.
Sok szöveget nem írtam a hirdetésbe és csak egy képet tettem fel, ahol lehetett látni a festés hiányát.
Az érdeklődőknek élethosszig bezárólag mindenről beszámoltam, a felújításig bezárólag.
Korrekt műszaki állapotban volt, az utolsó motor hűtőrendszer gumicseréig bezárólag minden gumi alkatrészt cseréltem amikor felújult az autó!
Az automata váltóban a kettő évenkénti a fékolaj cserével együttes olajcsere megtette a maga áldásos hatását.
Magasan az átlag feletti áron kelt el és az eladó azt kapta amit elvárt.
Én az őszinteségben hiszek hirdetés esetén!
Lehet, hogy szerencsém volt, de nekem az utolsó két autómat is két hét alatt sikerült eladnom és sorban álltak a vevők. Pedig az árat a kategória felső harmadába lőttem be. Igaz a hirdetésben nem szerepelt “hölgy tulajdonos”, “vidéki orvos” kifejezések, viszont a vezetett szervízkönyv mellett ott volt, lefűzve az összes számla még a biztosításoké is. Szépen lemosattam, kitakarítottam, készítettem néhány fotót és felraktam. Az érdeklődőknek meg telefonba a legkisebb karcolásról a műanyag lökhárítón is beszámoltam. Sajnos a mostani kocsimat fényezni kellett, mert a parkolóban nekicsaptak egy ajtót. Javítás előtt lefotóztam, hogy dokumentálni tudjam, majd ha el akarom adni. Mellétéve a márkaszervízben kiállított javítási számlát. Talán azzal sem lesz gond. Ja és soha nem jutott eszembe, hogy az órát tekergessem.
Ense arra gondoltam mikor konfettieso jon a futomotorbol,mekisburik partyznak az ules alatt
es az 5eves gyerkoc gyermekkori pelusa ajandekkal a hatsoulesen varja jobb sorsat
a csomagtartorol ne is beszeljunk….
De vettem a tanyavilagbol Mondeot tiszta por es sar volt csomiban gumizsizma
de ami kellett neki megkapta a helyi szervizben szamlakkal
2napig subickoltam poliroztam es nagyon szep lett.
Közeli ismerősöm azzal foglalkozik, hogy megveszi olcsón a lepukkant kocsikat, majd lemossa, kitisztítja netán le is festeti és eladja a hülyéknek!
A “fizetett hirdetés” lemaradt a cikk végéről 😀 Viccet félretéve….jó ötletek, alapból mindenkinek figyelembe kéne vennie a hirdetéskor ezeket, de szerintem csak a szerencsén múlik, hogy valaki gyorsan el tudja-e adni az autót vagy sem, még akkor is, ha tökéletes hirdetést ad fel.
“Sokszor a kosz és piszok alatt lehet egy gyönyörű autó”.
Lehet. Csakhogy ha pl én beülök egy autóba, amelyiknek a műszerfala ragad a kosztól, akkor óhatatlanul az jut eszembe, hogy ha a tulaj azzal sem törődött amit maga előtt lát , akkor lehet az sem érdekelte, hogy mikor volt utoljára cserélve az olaj, vagy a légszűrő, esetleg a fékek, stb. Ez a hozzáállás pedig szerintem jócskán levon az autó értékéből. Persze kivételek mindig vannak.
Meg 3kalap szerencse is kell hozza.
Volt mikor 2ora alatt elvittek de volt hogy 2honap alatt se.
A tores km ora alas elegge sarkalatos pontok hisz vannak fotelfizikusaink akik mar
1parkolohazi koccanast totalkarnak hisznek es milyen szar vagy
a 20 eves autonal a 150e km mar rettentoen sok miert nem 30e km
Otthon is bevezethetnek hogy a forgalmiban ABC-s kezdessel a hivatalosan javott elemek kategoriajat pl A-karcolas miatt ujrafenyezva E-statikai reszek csereje
Jobb ha az elado oszinte de a vevonek is ertekelnie kell nem piszkalodva alkudni.
En ha veszek a hirdetes szoveget nem annyira veszem mervadonak mint a kepeket
az hogy az elado milyen kepeket tesz fel elarulja hol lakik az auto es milyen allapotban lehet.
Es kell merlegelni olyan nincs hogy ingyen,ajandek…
Sokszor a kosz es piszok alatt lehet 1gyonyoru auto