Új válságszakasz: egyre többen szabadulnának autójuktól
Nőttek az autóhasználat költségei
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mind többen szabadulnának autójuktól, vevőből azonban egyre kevesebb van, ugyanis egyre kevesebben engedhetik meg az autózást.
Az előző évekhez hasonlóan idén is a tavaszi hónapokban ugrott meg a hirdetések száma, azonban ezúttal a szokásos 65-66 ezres szint helyett csaknem 80 ezerre nőtt az adott időpontban kínált használt személyautók átlagos száma, húsz százalékkal haladva meg az ilyenkor szokásos szintet.
A járműkategóriákon belül is egyértelmű tendenciák figyelhetők meg. Miközben 2010-hez képest a mini- és kisautók hirdetéseinek száma alig emelkedett, addig terepjáróból csaknem kétszer, míg egyterű autókból másfélszer annyit hirdetnek meg Magyarországon, mint két évvel ezelőtt.
„A számok azt mutatják, hogy egyre több autós képtelen rendszeresen megfizetni az autó fenntartásának dinamikusan emelkedő költségeit – értékeli a jelenséget Szemes Árpád, a Használtautó.hu ügyvezetője. – Ráadásul, míg korábban a kereslet és kínálat görbéi viszonylag párhuzamosan mozogtak, idén sok év óta először tapasztalhattunk ellentétes mozgást: februárban még több mint 20 millió hirdetésletöltést regisztráltunk, májusra ez az érték 16,3 millióra esett. Ez azt jelenti, hogy a csökkenő kereslet miatt a meghirdetett autók nehezebben vagy alacsonyabb áron találhatnak gazdára, mint korábban.”
Rohamosan dráguló autófenntartás
További kilátásba helyezett drágulások
- A gazdasági környezet általános állapota, az élet egyéb területein is növekvő kiadások eleve kedvezőtlenül érintik az autótulajdonosok széles táborát, azonban ezt a hatást nagymértékben erősíti az a tény, hogy a fenntartási költségek jóval az infláció mértékén felül emelkedtek. A legfontosabb tényezők az alábbiak:
- 2009 év végén még 2-essel kezdődött egy liter benzin ára, míg idén áprilisban már a 450 forintos szintet ostromolta az átlagár.
- Idéntől igazságosabb lett ugyan az átírási illeték, de a gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy 8 évesnél fiatalabb autók esetében többet kell fizetni.
- A néhány éve súlyadóból teljesítményadóvá alakult teher mértéke 2010-ben átlagosan 14 százalékkal emelkedett.
- Miközben az inflációt kissé meghaladó mértékben nőtt az autópályadíj, a négynapos matrica megszűnése további terhet jelentett az autópályát csak alkalomszerűen használók számára.
- A romló forintárfolyam a dráguló import alkatrészek árain keresztül a szervizköltségeket is érezhetően megemelte.
- Idén áprilisban életbe lépett az új szabálysértési törvény. Ennek értelmében jelentősen nőttek a kiszabható bírságok, a fix közlekedési bírságok bevezetése pedig már az elkövetés gyakoriságának, illetve a vétkes autós vagyoni helyzetének mérlegelését is kizárja a bírságolás során. Mivel az óvatos vezetők is könnyen belefuthatnak egy-egy kisebb kihágásba, mindez ezentúl számukra is alkalmanként több tízezres kiadást eredményezhet.
További kilátásba helyezett drágulások
- Július elsejétől a személyautók műszaki vizsgájának díja 16 290 forintról 22 ezer forintra emelkedik.
- A biztosítási adó bevezetésével a casco-díjakra 15 százalékos plusz teher rakódik
- A főváros, jelenleg még ismeretlen ütemezéssel és díjazással hamarosan bevezeti a köznyelvben dugódíjként ismert behajtási díjat.
Forrás: Használtautó.hu
jó amit írtál druszám de kérdezem én tőled és ha tudnám kérdeném az ország népétől ha oly sok minden fáj mért is nem zavarjuk el őket -talán 4 év mindig elég egy agymosáshoz a nem rég leváltott szemét gyülekezet már készül a visszatérésre—okozhatna már az ország népe csalódást nekik.
Nem fogja tudni elmondani, mert fogalma sincs az egészről csak a hülye dumáját nyomja!
Ő akarom mondani ez a paraszt, álomvilág meseországban él, oda oda büffent minden hozzászóláshoz ami nem tetszik neki!
Te vagy nagyon sötét vagy ,vagy nem szorult a fejed anyádba, vagy megszöktél egy kotonból!
Valószínű, hogy mindhárom!!!!
Valóban e nép megérdemli ahogyan most él, már még a tudatlan/primitív afrikaiak is kinyírták a garázda vezetőiket!!! Itt mint a birkák tűrik és hőbölögnek, igaz aki teheti az elmenekül más országba ahol demokrácia és jólét van a kisembereknek is!!!!Ott ha megvásárolták az autójukat egy óra bérbevételből teletankolhatják autójukat itt pedig az egész havi bére megy rá!!!
Akinek nincsenek személyes tapasztalatai a Kádár korszakról, és szeretne valamelyest tárgyilagos képet kapni abból az időből, (amit a köznyelvben egyesek kommunizmusnak is szoktak nevezni), az nézze meg Kádár János 100-ik születésnapja alkalmából rendezett kiállítást.
Olvassa el Moldova György Kádárról írott könyvét.
38 évet éltem abban a korszakban, tehát vannak személyes tapasztalataim, meg vannak az 1990 utáni állapotokról is.
A Kádár korszak minden hiányossága visszássága és hibái ellenére is sokkal korrektebb, igazságosabb, konszolidáltabb volt össztársadalmi szinten, mint az 1990 utáni jelenlegi Magyarország. Ez a szomorú saját tapasztalatom. Igaz ez csak egy vélemény a sok közül, amiben nincsen személyes sértettség egyik oldalról sem. Meg voltam akkor is, és nem panaszkodhatom most sem, de túl kell látni magunkon.
Sajnos jelenleg azoknak áll a zászló, ki tudja mikor fordul meg ez a trend, megfordul e egyáltalán, akik elhagyják ezt az országot. Nyilván fiatalokról beszélek, az öregek meg itt maradnak nyűgnek, mint a Kádár korszak utolsó mohikánjai.
Lehet, hogy igazad van, akkor mondd el te, hogy volt.
Valami nagyon durva anyagot szívhatsz. Kommunizmus soha sehol nem létezett még, ígyhát nem is tudott ott senki semmit sem elvenni senkitől sem.
Ez a magyar nep annyira hülye, hogy tenyleg megerdemli a sorsät. Miközben egymäst marjätok a hülyesegeitekkel, nem veszitek eszre, hogy ugyanannak a szintärsulatnak döltök be a rendszervältäs ota, azaz a nagy kapitalizmusban meg szabadsägban mär 22 eve neznek hülyenek benneteket szakadatlanul, miközben azok akik a hätterböl iränyitjäk az elöadäst marha jot röhögnek rajtatok, mert a kommunizmusban is ök vettek el mindeneteket csak eppen eröszakosan, meg most is csak eppen azt kihasznälva, hogy nem lätjätok a fätol az erdöt es minden hülye igeretnek bedöltök, aztän azon kivül hogy höbörögtök nem törtenik semmi.
Amugy aki teheti az telleg huzzon a pitsäba, mert mire eljön az összefogäs ideje, nagyon sok ember fog tönkremenni es räadäsul baromi kesö lesz. Ez a szomoru valosäg.
Te vagy nem vagy normális, vagy fogalmad sincs miről beszélsz. Valószínűleg mindkettő. 🙂
Fene azt a tudatlan sötét kommunista fajtátokat!Vetélt volna el any*tok!Azt se tudjátok mennyi hitelt vett fel feribátyátok meg a komcsi elődjei!feri meg a bajnai barátaitok kormányozna már afrikai szinten lennénk p*csök!
Meg lehet nézni komcsi vezetésű európai országokat, mind csőd szélén állnak Görögöktől az írekig!
Köszönjük fülkeforradalmárok, hiába ugattunk hogy mindenkit átver ez a kertitörpétek, csak nem hallgattatok a jó szóra, járjatok szépen gyalog!!!!!
Mindenki addig nyújtózkodjon, ameddig a takarója ér.
Ez az országnak nevezett szemétdomb mostmár a kuka szélén áll és ha minden így marad akkor a normálisan gondolkodó és családját imádó családok innen gyorsan húzzanak el valamelyik normális államban,mert rengeteg helyen kedvelik a magyarokat a megbízhatásuk és becsületük miatt,nem úgy mint ebben az országnak nevezett szemétdombban!Nem csoda hogy egyre több az autőjától megválni akaró ember,mert itt már szinte a megélhetés is veszélyt okoz rengeteg családnak az orbán banda trükkei miatt!Ezt hogy tűrik el az emberek egy ilyen banda viselkedése miatt?