Hallasd a hangod! – Mercedes-Benz CLS 500 használtteszt
Mercedes-Benz CLS 500 Lorinser, 2005 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A országban alig pár darab van belőle, az egyiket sikerült megnézni és kipróbálni. A CLS 500 Lorinser optikával nem csak színe miatt fekete bárány. Valóban ennyire ritka.
A stuttgartiak az ezredforduló után nem sokkal egész megdöbbentő újdonsággal rukkoltak elő, a négyajtós kupéval. Talán jól mutatja ezt, hogy a közvetlen német versenytársak is csak hosszú évek után reagáltak a formára. A Mercedes-Benz középkategóriás négyajtós kupéja 2004-ben mutatkozott be a New York-i Autószalonon. Az Audi hat évvel később alkotta meg az A7-est, a BMW-nek pedig további két évre volt szüksége, hogy piacra dobja a 6-os Gran Coupét. A kategóriát uraló egykori CLS modellek mostanra megöregedtek, mi is egy 10 év feletti 500-ast vehettünk közelebbről szemügyre. Nem is akármilyet, gyári Lorinser optikával felszerelt kiadással volt dolgunk.
Fekete bárányunkat - ugyanis valóban annyira ritka idehaza a teljes, gyári Lorinser optikával felszerelt CLS 500 - először 2005 júniusában helyezték forgalomba Szlovákiában. A második tulajdonos már idehaza hajtotta, jelenleg pedig a harmadik gazdánál sikerült közelebbről is megismerkedni vele. Ő 1,5 éve vette, 194 ezer kilométerrel, azóta csupán hétezret tekert bele. Szereti a ritka darabokat, a német autókat és a V8 hangot. Ezért döntött a vétel mellett, a CLS 500 Lorinser mindhármat megadja. A mindennapokban természetesen nem ezzel jár mindenhová, emiatt nem meglepő, hogy keveset futott az elmúlt időszakban.
Szervizeléssel kapcsolatban sincs emiatt nagy tapasztalat. Amit lehet tudni, hogy ezeknél a modelleknél a váltó és légrugó 200 ezer környékén cserére szorul. Ezeken a beavatkozásokon még az előző tulajdonosnál túlesett az autó, a légrugó a csere helyett pontosabban csak felújítva lett. A jelenlegi tulajnál ezeken túl ki lett cserélve az ABS egység és a klímakompresszor, ami 150 illetve 100 ezer Forintot kóstált. Ezen kívül csak az általános szerviz esetén látott szerelőt. A V8-as 500-as blokk jellegéből adódóan viszont a mindennapi fenntartással, azaz a tankolással is érdemes komolyan kalkulálni. Az 5.0 literes 306 lóerős szívó benzines óvatosan autózva 10-14 liter között elboldogul. Városban már reálisabb 14-17 literrel kell számolni 100 kilométerenként, ha pedig szeretünk neki sűrűn odalépkedni, akkor könnyen lehet, hogy 23-24 l/100 km átlagot is viszont láthatunk a fogyasztásmérőn.
Kívülről egyébként hibátlan állapotban van, a fényezés szép, hibák szinte nincsenek is benne. Egy hozzá nem értő, pontosabban aki nem tudja, hogy mettől meddig gyártották az első generációs CLS-t, biztos nem mondaná meg, hogy ez 12 éves. A felét simán letagadhatja. Bentről viszont már árulkodóbb a kora, hiszen a bőrülések már jócskán ki vannak fényesedve. Állapotuk ennek ellenére rendben van, elöl hűthető-fűthető, hátul csak fűthetők. Fontos megjegyezni, hogy a CLS csupán négyszemélyes, ennek köszönhetően viszont az a négy személy kényelmesen el is fér benne.
Extrák szempontjából igazából fullosnak mondható, nagy valószínűséggel minden belekerült, amit akkoriban rendelni lehetett hozzá. A vezetőoldali ülés minden irányba motorosan állítható, a masszázsfunkción kívül pedig mindent tud, amit egy üléstől elvárhatunk. A váltó hétfokozatú Steptronic, a futómű légrugós és a hasmagasság gombnyomásra állítható. A lámpák még Xenonosak, akkoriban ugyanis még nem volt elérhető a LED-es technológia. Napfénytetőnk is van, ha egy kis nyitottságra vágyunk. A hifi Harman/Kardon, ami prémium hangzást biztosít, ha éppen nem a V8-as dübörgését akarjuk hallgatni. iPhone dokkolót kapott az autó, lényegében csak a TV funkció hiányzik belőle, ha a multimédiát nézzük.
És hogy mekkora élmény egy ilyen nagy bálna? A V8-as blokkal és a Lorinser kipufogórendszerrel igen komoly. Már a motor indításánál is meg lehet őrülni attól a hangtól, ami fogad. Nagyobb gázzal elindulva pedig sokan érezhetik azt, hogy mindig is egy ilyen hangra vágytam. Jó dolog a vényóc, főleg, ha van mellé sportos kipufogóhang is. Minden gázfröccs és gyorsulás élmény vele, nulláról 100 km/órára 6,1 másodperc alatt ér, ami manapság már nem nevezhető gyorsnak, de sokan örülnének, ha ennyit tudna az autójuk, ez fix. Ez az autó tudja. Ha olyan kedvünk van, akkor kényelmesen haladhatunk vele, ha adrenalinra vágyunk, akkor pedig vaddisznó módon tud menni és üvölteni. Aki rákapott és hasonló fílingre vágyik, 4,5-5,0 millió forintért meg is kaphat egy ilyen fenevadat.
az a felni ezzel a színkombóval ölég ocsmány, a peremig küllős, ezüstbe úgy még so-so, de egyébként sem a legszebb darab. kár volt a lámpákat kicserélni meg a csirkehálós lökösöket, az a gyorskötözős megoldás meg mondjuk passzol ehhez a hülyegyerek stílushoz (ha meg mär nem fiatal hßlyegyerek a tulaj, akkor szimplán izléstelen).
Valószínűleg benne felejtették az emisszió méréskor használt redukáló mágnesszelepeket…:-)
Valami by-pass szerűségre tippelek. Kis szelep nyit/zár és ezek felé a kis csonkok felé jön ki a kipuffogó gáz, megkerülve a hátsó hangtompítókat. Ettől ordít majd a V8, ahogy kell.
Nem biztos, majd a hozzáértők megmondják. De a kötegelő azért elég gáz….
A 43. képen mit láthaunk? A gyorskötözővel bebugyolált kis fekete dobozokra gondolok piros vezetékkel. Meg ott van még két kipufogó?
Igazad lehet… már emlékszem…asszem később egy Sandero-ra cserélte…
Szép, de otthonra nem kéne.