Új rekordot döntött a használtautó-import
Használtautó-import: idén nyáron havi tízezer fölé ugrott
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Korábban sosem látott mértékűvé vált idén nyáron a használtautó-import: júniusban és júliusban első ízben több mint tízezer autó érkezett hazánkba.
Az előző évekhez hasonlóan idén nyáron is lökést kapott a használt autók importja: a három nyári hónapban átlagosan 19 százalékkal több külföldi használt autó kapott magyar rendszámot, mint az év korábbi hónapjaiban. A beáramló használt autók havi mennyisége első ízben lépte át a 10 ezres határt, mind júniusban, mind júliusban rögtön 11 ezer fölé ugorva.
Az elmúlt évekhez képest továbbra is nagyon jelentősen nő az autóbehozatal, nem úgy az újautó-piac
„A használtautó-import 80-90 százalékát magánszemélyek helyezik forgalomba, ám ez nem jelenti azt, hogy az autók behozatalában nem vesznek részt kereskedők: az autókat ők hozzák be, ám a hazai átírás legtöbbször már az új tulajdonos nevére szól” – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu szakértője. – „A behozott autóknak csak egy része érkezik egyedi megrendelés alapján, ezért aztán a használtautó-import felfutásával párhuzamosan a Használtautó.hu kínálatában is 7400 fölé emelkedett a külföldi okmányokkal kínált személyautók aránya. Ez a teljes kínálatnak már 9,5 százaléka, szemben a két éve mért 7,8 százalékkal. A legkedveltebb márkák közül (Volkswagen, BMW, Audi, Mercedes) minden 8-9-dik meghirdetett jármű átírás előtti állapotban keresi új gazdáját.”
A 2012-ben módosított regisztrációs adó a használt autóknak kedvez, nem is meglepő, hogy már abban az évben drasztikus, azóta is tartó növekedésbe fordult a szegmens
A használtautó-import az olcsó devizahitelekkel finanszírozott tömeges újautó-eladások hirtelen megszakadását követően, 2010-től indult gyors fejlődésnek. Míg abban az évben még csupán 17 700 használt személyautót hoztak be az országba, négy év alatt a volumen 5-6 szorosa lett ennek az értéknek, tavaly már a 100 ezres szintet ostromolva. Az idei év első nyolc hónapjában már 79 ezer körül jár ez az érték, amely az év végére várhatóan eléri a 125 ezres határt is. A használtautó-import felfutásának számos negatív következménye is van. Egyrészt – erre számos piaci szereplő is igyekszik felhívni a figyelmet – gyakran sokkal nehezebb utánajárni a kínált autó előéletének, így számos esetben komoly pótlólagos kiadást jelent az új tulajdonosnak az utólag felfedezett komoly műszaki problémák orvoslása. Legtöbbször a kereskedő hivatalosan nem lép be a folyamatba, így garanciális kötelezettségeket szinte lehetetlen rajtuk számon kérni. További probléma, hogy hosszabb távon a hazai autópark állapotának romlását okozza pusztán az a tény, hogy az importált járművek több mint fele elmúlt már tíz éves.
„2012-ben összesen 107 ezer jármű került be a hazai járműparkba, ennek pontosan a fele volt új, a másik fele használt. Idén a 200 ezerre becsült hazai forgalmit kapó autónak már csak 38 százaléka lesz új, 62 százaléka külföldről származó használt. Mindez azt jelenti, hogy hiába emelkedik évről évre az új autók eladása, a hazai autópark jelenlegi 13,4 éves átlagéletkora továbbra sem fog érdemben javulni.” – világít rá a Használtautó.hu szakértője.
Használtautó-import 2015 - top 10 márka és modell (január-augusztus)
Helyezés | Márka | Darabszám | Helyezés | Modell | Darabszám |
1. | Volkswagen | 10 056 | 1. | BMW 3-as sorozat | 3727 |
2. | Ford | 8040 | 2. | Volkswagen Passat | 3221 |
3. | Opel | 7797 | 3. | Ford Focus | 2677 |
4. | BMW | 7075 | 4. | Volkswagen Golf | 2627 |
5. | Audi | 5647 | 5. | Audi A4 | 2405 |
6. | Mercedes-Benz | 5434 | 6. | Mercedes-Benz A-osztály | 1655 |
7. | Renault | 4061 | 7. | BMW 5-ös sorozat | 1655 |
8. | Mazda | 3818 | 8. | Opel Zafira | 1520 |
9. | Toyota | 3222 | 9. | Ford Mondeo | 1488 |
10. | Peugeot | 2944 | 10. | Audi A6 | 1363 |
Míg az újautó-eladásoknál a személyautóknál márkaszinten az Opel, a modellek versenyében a Skoda Octavia áll az élen, az importmodelleknél hasonlóan stabil pozícióval vezet a Volkswagen, mint márka, míg a modellek szintjén a tavaly is legnépszerűbb BMW 3-as sorozat áll az élen. A 10 legnépszerűbb importmodell között csakis német autókat találunk, míg a márkák között a francia Peugeot és Renault, valamint a japán Toyota is szerepel, utóbbinál az import több mint tizedét a hibrid Prius adja, mely esetén jelképes tétel a regisztrációs adó.
Az újabbat. Igen a Swift olcsóbb is lett volna (2-300 ezerrel), de nem akartam olyan kocsit, amiből fél percenként jön veled egy szembe. Méretben nincs különbség, szerintem a Mazda minősége egy picit jobb és jóval élvezetesebb is vezetni. És szép alufelnivel, fekete színben elég jól is néz ki. Az eddigi 3 hónap és megtett 8000 km után elégedett vagyok. Vásárlás után olajat és szűröket cseréltem, fogyasztás 5-6 l között, forgalom és láb függően (zömében országút és vidéki nagyváros).
Autóvásárlásnál én is belekerültem a kisebb-nagyobb autó dilemmájába. Én a Mazda 6 – Mazda 3 – Corolla – Lancer- Colt vonalon nézelődtem, végül egy 2008-as Mazda 2 vettem. A fent említett típusok jóval idősebbek és leharcoltabbak voltak. Egy 2008-as Mazda 2-es árán, egy 2004-2005-ös Mazda 6-ot vagy 3-at, jellemzően 200 e + futással (sőt a 3-as Mazda még drágább is, mint a 6-os) lehetett venni. Az autót 90 %-ban egyedül használom, országúton és városban, (a feleségemnek van saját autója, egy Yaris, gyerek még nincs). Így végül vettem egy keveset futott 1.3 -ast, melynek a fenntartása sokkal alacsonyabb egy 2.0-es dízelnél, szintén élvezetes vezetni (nagyon pontos váltó, gokart szerű irányíthatóság), persze nem olyan rugalmas, de legalább van ok használni a pontos váltót. A nagysága egyenlőre megfelel, ha bővül a család, úgyis egyterű vagy kombi kell.
Elég sok autót megnéztem, a behozottakkal mindig volt valami kis bibi. Jellemzően az olcsóbb kocsikat éri meg behozni, ami sokat futott, vagy törött (nyugaton már nem javítják a drága munkadíj miatt). Ha magadnak hozod, meg drágább lesz, de valószínűleg jobb állapotú.
Gondolom neked sem sok közöd nem lehet az igazi vezetési élményhez. 🙂
Van, akit egyáltalán nem érdekel az érintő képernyő (engem sem)
Egy mai olcsó kisautó tányleg nem még annyi vezetési élményt sem, mint egy 30 éves BMW
Te se kotorássz más zsebében. Mindenki arra költ, amire akar. Rajtad sem rugózik senki, hogy akármire mennyit költesz? Mindenkinek a saját pénze, ha akarja felgyújtja. A magad dolgával foglalkozz inkább, pl. bizonyítvány.
Kit érdekel, hogy milyen lenézett modell valami? Magadnak veszed vagy az utcának?
Azt, hogy más országokban máshogy van bekötve az emberek többségének az agya és nem 15 éves drágán fenntartható böszme német koporsóknál kezdődik az autó, hanem a többségnek elég egy tágas Logan MCV, Duster vagy Sandero, esetleg egy Ceed/I30, összemosni a melegházassággal elég durva. Szerintem kezeltesd magad. Komolyan.
Amúgy az autók mérete modellciklusról modellciklusra növekszik, ami 20 éve bőven alsó-középkategória volt, ma már kisautónak számít. Pl. a jelenlegi Polo nagyobb, mint a 3-as Golf…
Nem is volt más szándékomban.
😀
Igazad van, a labda nem a mi térfelünkön pattog, innentől, a másik tábornak nagyobb feladat beledumálni a fejünkbe, miért is váljunk adósrabszolgává 10 évekre, hogy vegyek egy olyan kocsit, ami nőknek való, kicsi, se eleje, se fara… De a normális konszenzusos modellek terén is, -mint a Renault Flouence, Mazda 3, Dacia Lodgy,/Logan, Citroen C-Elysee is ugyanez fennáll, max nem olyan hosszú futamidőre. Inkább veszek, lévén, hogy nincs gubám újra, egy jó állapotú használt Volvo S70-est, s magasan jobb vezetési élményben lesz részem, mint egy Peugeot 106/206, Toyota Yaris, Renault Clio s egyébb ilyen autóknak. Ezen átívelően jééé, még el is férek benne, biztonságos is, csak úgy, mint a 3-as BMW, Merci, Audi A6, A4, A3, Tolyota Camry, Avensis, Nissan Primera, WV Passat, Jetta Ezen autómodellek is kiválóak.
No igen, Európa ebből is kikristályosodik, hogy mennyire farból vett, deviáns értékeket képvisel, napjainkra egyre több kérdésben… Látszik, hogy míg 15, 20 évekkel ezelőtt ilyen miniatűr, fostalicskákat jobbára műkörmös, mosogatórongyot max szappanoperák cselédszereplői révén láttak csak típusú nők vettek, addig már a Balatonnál is elferdültek annyira a dolgok, hogy szálkás izomzatú,
kigyúrt kokszlovagok szállnak ki ronda, életveszélyes törpeautókból, de úgy hogy a barma nem veszi észre,hogy nem fér el benne, s kiszállásnál jókat röhögtem amikor még a váltót is hozzák jóformán magukkal… Jó, Európa ilyen korcs, abnormális irányt is vehet, élen itt a ránk erőltetett melegházasságokkal is, csak akkor én megtagadom, hogy európai vagyok!
[i]Magyarországon, ahol viszont jellemzően családi autókat vásárolnak az emberek[/i]
Kellően árnyaltan megfogalmaztad, hogy Magyarországon az emberek a lehetőségeikhez képest legalább egy számmal nagyobb és drágább autókat vásárolnak.
Akkor mindketten nyugodtak vagyunk, ez fontos.
Mennyivel férfiasabb dolog lenne ha a hülyeségedet belátod. Egyszer biztosan neked is menni fog, addig se kotorássz más zsebében, ne minősítsd ismeretlenül mások döntését és ne is vond kétségbe azokat. Ez meg az én jó tanácsom neked.
Nyugi koma!
Ne kotorássz más zsebében, ha mégis ezt teszed, akkor meg viseld el, ha néha erre felhívják a figyelmedet akadémikus! Ki a f.sz vagy te ahhoz, hogy mások döntéseit a saját csipádon keresztül minősítsd az össze sötét haveroddal együtt? Na.
Erre az irigységre mindig felkapjátok a fejeteket? Tegyük fel, hogy tényleg nem vagytok irigyek, akkor meg mi a retkes f…t kínlódtok azon, hogy ki, mire, mennyit költ? Mit kell állandóan más zsebében kotorásznotok az álszent gazdaságos autózás dumátok mögött?
El ne kezdd, hogy nem turkáltok más zsebében, mert azt teszitek. Olyan kérdésben alkottok véleményt, amihez semmi közötök.
Bezzeg, ha ezért valaki lehülyéz titeket, akkor aztán meg vagytok sérve.
A kisautó szegmens Nyugat Európában garantáltan nem a családi autók szegmense, de tény, hogy sok idős és fiatal vesz ilyeneket. Magyarországon, ahol viszont jellemzően családi autókat vásárolnak az emberek, talán okosabb, de mindenképpen praktikusabb döntés egy nagyobb, használt.
[i]Cserébe lényegesen nagyobb az értékvesztésük.[/i]
Valóban, azoknak már nem nagyon van értékvesztése, nincs hova veszítsenek…
[i]Igen, 2-3-4 autó esetében elsősorban[/i]
Ha nyaralni az Adriára meg a Balatonra 2-3-4. autóval járnak…
[i]“Sokkal-sokkal olcsóbb a fenntartásuk is, mint egy öreg BMW-nek.”[/i]
Cserébe lényegesen nagyobb az értékvesztésük.
[i]” Érdekes, hogy még Ausztriában is divatja van ezeknek…”[/i]
Igen, 2-3-4 autó esetében elsősorban
Azért lehet ám hozni nagyon jó bőrben lévő 10 éves autókat. Csak azok nem 1000 Euróba kerülnek. De attól még 10+ évesek. Állapot! Állapot! Állapot! Ez nem korfüggő.
[i]És kedves uram, tudna mondani egyet, ami kellően biztonságos, kellően motorizált, megfelelő felszereltségű, belefér akár a család, mindezt elérhető áron? [/i]
Van élet a Suzuki Celerion túl is, ott van pl. a Logan MCV, Sandero, stb. Sokkal-sokkal olcsóbb a fenntartásuk is, mint egy öreg BMW-nek. Érdekes, hogy még Ausztriában is divatja van ezeknek, pedig ott többen megtehetnék, hogy drágább autót vesznek, csak nálunk van ez az ostoba tévhit, hogy ha csak akkor vagy valaki, ha német prémium van a segged alatt, függetlenül attól, hogy mekkora rom, és rosszabb a CO-ja, mint egy IFÁ-nak.
[i]Esetleg irigységből jön a fikázás, ha valaki BMW-t hozat magának.[/i]
Persze, baromi irigylésre méltó helyzetben van, aki behoz egy lógó belű E36-ot 1000 Euróért. Mit irigykedjek? Hogy többe kerül rá a 4 új gumi, mint az autó piaci értéke? 🙂
Könyörgöm, ne próbáld már megideologizálni, hogy miért kék a fű és zöld az ég…
Kihagytál valamit, éspedig azt, hogy ha valaki nem akar költeni semmire, akkor csak japán autót vehet.
Az semennyit nem fogyaszt, sőt hetente le lehet belőle fejni 50 liter üzemanyagot
A frissen fejt üzemanyagot el lehet adni adómentesen mutyiba’
A japán autóra nem kell költeni semit, mert alkatrészei, mint a jó bor, minél régebbiek, annál nemesebbek.
A japán autóba kimondottan nem felfrissül az olaj és a használattól egyre szebb állapiotba kerül az autó
A japán autók esetében a szerviz havi átalányt fizet a tulajdonosnak (több százezer Ft-ot), amiért nem kell hozzányúlni az autóhoz
Ezen túl a japán autók baleset esetén öngyógyulnak, a kipufogójukból tiszta, friss levegő távozik az éterbe, a japán autók kipufogójára szívatják rá a tüdőbetegeket, mert attól azok hamar meggyógyulnak.
“Ezek az Isten igéi”
Ó, de sok hülye ember van.
Egyrészt azért nem vesznek új autót, mert nincs pénzük az embereknek. Itt volt egy jó felvetés, hogy mégis mit vegyen az átlagmelós? Ez egy jó kérdés. Erre érkezett egy idióta válasz, hogy “válságmodellt”. És kedves uram, tudna mondani egyet, ami kellően biztonságos, kellően motorizált, megfelelő felszereltségű, belefér akár a család, mindezt elérhető áron? Nem, a Suzuki Celerio nem az…….. Ergo marad a használtautó.
Következő, hogy miért hoznak sokan BMW-t nyugatról. Ezt a kérdést sokszor azok teszik fel, akik életükben nem vezettek és nem is ültek normális BMW-ben, és/vagy nem akarják látni a különbséget egy ilyen autó és egy akármilyen kommersz pl. Golf között. (Volt Golfunk, ráadásul új! volt/van BMW is, nem hasamra ütve mondom ezeket)
Esetleg irigységből jön a fikázás, ha valaki BMW-t hozat magának.
Következő, amin nagyon nevetni szoktam, a “sokat kell majd rákölteni, húú rákölti az életét is…” szöveg. Persze ki lehet fogni szart mindenből. Ha beválaszt, akkor a Vw-kre is rá lehet költeni csomó pénzt, a Fordokra, az opelekre is, főleg ezekre a jó modern dízelekre, hajajj… Miről beszélünk…
Lehet vitatkozni, de itt is az érvényesül – a pénz után – hogy ízlések és pofonok. Ki erre esküszik, ki arra. Én,mint a témában tájékozott azt szoktam mondani a nagy kérdésre – új vagy használt? – , hogy akinek van egy kis gyakorlati érzéke, ideje utánajárni a dolgoknak – vásárlás, majd szervízelés előtt – mindenképpen jó állapotú használtat vegyen, akinek semmi affinitása az ilyen jellegű dolgokhoz, ill. csak annyi pénze, ami épp elég, csak újat garanciával.
Miért vegyen az az ember új autót,aki csupán évi 5000 – 10000 km közlekedik?…hogy jelentős értékvesztést szenvedjen el…hogy a garancia végett márkaszervízbe hordja az autóját,miközben km-ben nem tudja felhasználni a garancia nyújtotta előnyöket. pl. 5év vagy 150000 km… de vehet új autót is… pl. érzelmi okokból… sőt! járhat biciklivel vagy mikrobusszal vagy ki mivel érzi jól magát…. miért kell mindig ítélkezni mások döntése felett?
Viszont ki van fizetve és ahogy irtam addig nem használja. A törlesztőt viszont fizetni kelk. De nem erre gondoltam csak ameddig a béka segge alatt vannak a fizetések kár midenféle statisztikákat késziteni. Anno megkérdezték Henry Fordot hogy megis melyik a legjobb auto erre a válasz nemes egyszerüséggel: Az uj. Valoszinüleg nem csak én szeretnék uj autoba ülni de sajnos nem engedhetem meg magamnak igy marad a használt ennek öszes buktatojával. De ne csak egy márkában gondolkodj nekem még soha nem volt BMW pont azert mert igyekszem elöre gondolkodni. A vételár egy dolog az alkatrészárak kettő. De majd a következő életemben mocskosul gazdag leszek és nem egy de három BMW lesz.
Az A-Klassét vajon mi teszi ilyen vonzóvá? Nagy rajongója vagyok az Autó-Motornak, az ottani használtteszt így kezdődik: az autó az orrán lévő csillag ellenére semmivel se megbízhatóbb, mint a francia, olasz kisautók. Ráadásul a Merci “sötét korszakából” származik. Én nem értem, mi szól mellette.
Azért az általad felvázolt két véglet, a “szappantartók” (érdekes, többek közt Ausztriában, Olaszországban sokkal többen választanak új “szappantartót”, mint évtizedes prémium időzített bombákat, de említhetném a hozzánk hasonló helyzetű környező országokat is) között létezik középút is…
Neked a külsőség a fontos, más nem érzi kevesebbnek magát attól, hogy nem egy elaggot prémiumautóban ül. Nem vagyunk egyformák.
Addig nincs is baj, míg ezek a jellemzően dízel autók nem okádják a várost tele korommal, mert a tulaj nem tudja (nincs rá pénze, vagy igénye!) megfelelően karbantartani.
Én mód felett közösséget vállalok azokkal, akik külföldről hoznak be autót. Én is egy igen remek állapotú 7 l-es városi fogyasztású Volvo s70-est hoztam Ausztriából. Örülök eme lehetőségnek.
Persze, csak azért vegyek egy új szappantartót, hogy Orbán eldicsekedhesse az EU bizottságnak/ tanácsnak, hogy igen nálunk mennyi új, környezetbarát, “alacsony” fogyasztási rátájú autó fut.
Mert a Magyarnak sajna csak otvar se eleje, se vége kinézetű miniautóra van pénze, ha újat vesz.
Persze itt is vannak az értelmesek, akik adnak a biztonságra, kényelemre, s inkább egy Dacia Lodgy-t, Logant, vagy Renault Flouence, Peugeot 301-est, Skoda Rapid-ot, vagy a most már sajnos újként nem kapható Chevrolet Aveo-t vesznek.
De bizony lehet köpködni, de mint -nekem is akinek egy Volvo kell,- vagy másoknak BMW, Vw, Audi, Merci, netán Ford Mondeo, azon embereknek külföldről kell kocsit hozatniuk. Mert én is inkább kintről hozott Volvo-ba, BMW-be ülök be tulajként, mint egy Toyota Yaris, vagy Nissan Micra-ba, s egyéb ilyen szappantartókba.
Ha esetleg rájön, hogy mégsem fogja bírni, akkor meghirdeti, és pár héten belül el is fogja tudni adni, mert a magyar ember transzba esik(biztos én vagyok a hülye, ha én nem), ha meghallja a BMW nevet. Mindig egy-két kategóriával nagyobb kocsi kell, mint amit reálisan fenn tudnának tartani. Amúgy meg csak ismételni tudom az első kommentemet:)
És ha az átlagos melósnak nincs pénze egy új akármilyen modellre, akár Daciára, akkor bírni fogja a BMW fenntartását? Amit ha használni is akar, kb. annyit kell rákölteni egy évben, mint egy új válságmodell részletei…
Mindig felhivják a figyelmet hogy öregszik az autopark. De kerdem en egy átlag melos mi a fenéböl venne uj autot magának? Hitelböl? Aztán egy év mulva létszám leépités és oda a kocsi ,a lakás stb. Ezért megveszi a használtat legfeljebb ha elromlik addig jár busszal. Segiteni kellene a becsületesen dolgozó embereket ,hogy legyen miböl uj autot vásárolni
Mindenki Bömöst akar…kilóg a s…ggünk a gatyából, de rongyrázásban verhetetlenek vagyunk. Meg aztán fontos, hogy a szomszéd mit fog szólni:)