Használtteszten vall a priuszos Ford Focus kombi
Ford Focus Kombi 1.6 Trend, 2009 – használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Praktikus kombit keres, 3 éves korig és 2 millió forintig? A nem is rossz hírű Focusból bő a kínálat, ám sok köztük a volt rendőrségi példány. Vajon kell-e félni tőlük?
Pontosan 3 éve, 2009 márciusában adták át a Rendőrségnek az első Ford Focus Kombi rendőrautókat. A tartós bérleti konstrukció 3 év/120 000 kilométer futást engedélyezett az egységesen 1,6-os, 100 lóerős, egyedi felszereltségű puttonyosoknak. Néhány, az említett kilométerállást teljesített példány már visszakerült a finanszírozó MKB Euroleasing Autópark Rt. telepére, hogy ott matricáitól, fényhídjától, az üléseinek megóvására hivatott speciális, strapabíró üléskárpitjától és rendőrségi rádiójától megszabadulva eladósorba kerüljön. Nem csak ezek, a totálkárosra tört példányok is felkerültek az Autópark szerződött kereskedői számára nyitott aukciós oldalra, ahol a legjobb ajánlatot tevő kereskedők vásárolhatják meg a kiszemelt kombikat. Az már az ő felelősségük, hogy a nem titkoltan rendőröket szolgáló, amúgy hazai forgalomba helyezésű, első tulajos, szervizkönyves, rendszeresen karbantartott autót miként, milyen előélet-ismertetéssel értékesítik. Miként azt megtudtuk, 20-30 ezer kilométeres futással csakis totálkáros példányokat értékesítettek, ezért az így feltűnő, valahai rendőrnek tűnő Focusok esetében mindenképp komoly mértékben utána kell nézni eredetének.
Tesztautónk – mint az egyik, futása miatt idő előtt visszaadott, azaz az egyik leglestrapáltabbnak számító Focus kombi – nem került fel az aukciós portálra, azt szponzorációként a Groupama Garancia Tanpálya kapta meg használatra, ott próbálhattuk ki. A rendőrségi matricák helyett már az Autóparkét viselő fehér kombi Focusról kívülről csak az LMZ-rendszámból állapítható meg, hogy jó eséllyel rendőrautó volt. Némi szemlélődés után feltűnik a két tetőantenna, a szélvédő feletti a gyári, a tető hátuljára tett pedig az utólagos, GPS-hez, illetve a digitális rendőrségi rádióhoz is használható. Utóbbiak kábelezéssel együtt maradnak a rendőrautókban, nem érné meg levenni őket. A fényhidak szerelése nem igényelte a tető átfúrását, csupán a tetősínekét, a kábelkivezetéshez azonban már a tetőlemezt is kilyukasztották elöl, az utas felett. Ezt van, hogy csak dugózzák, de az eladásra komolyabban kiglancolt modelleken akár teljesen el is tüntethetik.
A rendőrségi Focusoknak nem csak futása, sérülése is átlag feletti, persze jelentősen eltérő. Köztük is vannak megkíméltebb és strapáltabb példányok. Tesztautónk az utóbbi kategóriába sorolható, mindkét oldalát törték, egyszer az orrát komolyabb mértékben is, hátul pedig egy igazoltatott, majd rabosított delikvens rugdosta meg egyik sárvédő-lemezét. A javítások nem feltűnőek, de az első lökhárító és a küszöbök illesztései nem tökéletesek. A törésmentességet tehát jobb nem elvárni a fehér kombiknál, a szakszerű javításban viszont lehet bízni, a munka nem tűnt rossznak - hiszen gyári technológiai előírások szerint, gyári alkatrészek cseréjével javították a rendőrautókat.
Már az utóbbi, még a rendőr-Focusok körében is hosszú, tervezetten felüli javításlistából is kiderül, hogy ez a Focus nem épp enyhe használatban részesült. Ez az utasterében is látszik – elöl. Mint azt az Autóparktól megtudtuk, a Focusok előnye, hogy kárpitozásuk jól bírta a rendőrségi üzemet is. A műszerfal valóban egyben van, menet közbeni zörgés – kis mértékben – inkább csak hátulról hallható. Kopás azonban látható, főként a középkonzolon, ahol nem csak az apró karcolások hada, hanem néhány apró furat is emlékezetet a valahai rádióra. Ezen kívül az első ajtók könyöklőin láthatók kisebb karcok és nagyobb horzsolások. Az első ülések közötti pohártartós tárolóboksz erősen lehasznált. Komoly gondok igazából nincsenek, de a hangulat, az illatok nem kellemesek. Vélhetően dohányoztak is a kocsiban – és talán jobb, ha nem tudjuk, még mi egyéb történt benne. Egy alapos takarítás, szagtalanítás nyilván csodát tehet, jó tudni, hogy az üléseken nem csak szakadás-, kopásmentesek is a kárpitok, hiszen azokat strapabíró utólagos huzat óvta a teljes szolgálati idő alatt.
Indítás előtt már a távirányítós kulcs kopottsága is feltűnő, az 1,6-os benzines nem is túl kellemes hanggal kel életre. Zaja menet közben is jelentős, ereje csak pörgetve jön meg. A 14 másodperces 100 km/órára gyorsulás papíron sem jó, a valóságban pedig még két pehelysúlyú újságíróval is gyér – a bűnt üldözni nyilván kevés. Jó pont viszont a váltó, amit itt ugyan javítgattak, de kellemesen kapcsolható, a futómű pedig még kicsit megkopva, picit kopogósan is mutatja: a Focus ebben nagy. Jól vasalja az úthibákat, jól veszi a kanyart, tartja az egyenest, ha épp azt kell. Az elöl-hátul tárcsákkal dolgozó fékrendszer jól adagolható és hatásos, a kormányzás precíz, de végállásaiban kicsit kotyogós a kormánymű, darálósak a féltengelyek.
A rendőrségi használat nyilvánvalóan az egyik legkegyetlenebb egy autó számára. Az általunk próbálthoz hasonlóan lestrapált példányokra egyébként nem kell számítani a hamarosan - nem tömegesen - eladósorba kerülő volt rendőrautók között. Tesztautónk ugyanis szinte folyamatos üzemben, hamar teljesítette a számára megengedett 120 ezer kilométeres futást. A rendőrautók zöme azonban nem, hiszen az autón túl az üzemanyag is drága. Inkább 80 ezer kilométeres példányokkal lehet majd találkozni a használtpiacon, melyeknél a nem titkoltan rendőrségi múlt és a piaci átlagnál 10 százalékkal kedvezőbb, 2 millió forint körüli vételár, valamint a korrekt, spórolásmentes, gyári előírás szerinti karbantartás áll majd a képzeletbeli mérleg egy-egy serpenyőjében. A jól felszerelt (ESP, 4 elektromos ablak, klíma, csomagtér-tálca és –rács, CD-rádió) kombikkal így akár jó boltot is nyélbe lehet ütni, komoly meghibásodásra nem kell velük kapcsolatban számítani, ugyanis olyan a Rendőrségnél sem volt jellemző. Az egyenlet akkor borul, ha a „kétantennás” fehér kombik nyerészkedőkhöz kerülnek, és azokat megkímélt használtautóként kezelik, árulják majd. Őket kerülni érdemes, a Focust nem, több mint háromszáz Használói Vélemény szerint jó autó.
Jó igazatok van. Lehet, hogy egy kicsit túlzás volt. Nekem az a tapasztalatom, hogy az Opel Astra, Skoda Octavia, VW Golf jobb teljesítményt nyújtanak, kevesebb a gond velük, jobb az összeszerelési minőségük. Az ugyanolyan teljesítményű motorral rendelkező és árkategóriában lévő Ford meg lomha, hangos, különféle érdekes hangokat ad menet közben, új autó létére beázik, nem indul. A Skoda inkább német, mert VW. Az Opel meg sajnos tele van GM-es alkatrészekkel. Egyébként a minőségek kezdenek közelíteni egymáshoz, hála a Kínai Népköztársaságnak. Szerintem a Merci, az Audi és a BMW ebben az árkategóriában nem játszanak. Csak annyit tennék még hozzá, hogy az ismerősömnek szét kellett szedni az Audi A6 műszerfalát, és ott figyelt a Made by Skoda feliratú kábel.
Nyugodj meg, az “amerikai ócskavas”-ak sokkal jobb minőségűek, mint az európai autók, sajnos.
Nehogy azt hidd, ott van becsülete a Mercedesnek, Audinak, BMW -nek. Olasz-francia autó meg gyakorlatilag nem is létezik.
Amerikai ócskavas!
Ma délután a ház előtt lerobbant egy rendőrségi Ford Focus kombi!!!
Autómentő jött érte! 🙂
Két fiatal nő ott kerékpározott el mellettük a kerékpárúton, azt mondja az egyik a másiknak: “Hála Istennek”… :)))
Én sokat közlekedtem Opel Astra, Skoda Octavia és Ford Focus céges autókkal. A tapasztalatom az, hogy a német autók fényévekkel a Ford előtt járnak.
Kedves Zsolesz1981
Valóban nincs focusom, csak 5 éve hajtom őket, eddig összesen 7 db-ot. Napi 100-200, ritkán napi 400-500km-t teszek meg vele. Nem kívánok senkit meggyőzni, én is csak a saját szememnek hiszek, nekem ezek a tapasztalataim.
Nem a 16 literbe kell belekapaszkodni!
A kedves cikk iró azt írja, hogy 120 000 km-nél kevesebbel nem találkozhat az érdeklődő…
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_kombi_1.6_trend-5399728
akkor például ezt az autot nem is használták, vagy csak simogatták szolgálata alatt
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_kombi_1.6_trend-5399728 – érdemes itt szemezgetni. van olyan modell is amihez azt írta a gerinctelen kereskedő (sicc!), hogy garázsban tartott, karcolásmentes állapotban
Tényleg, semmit sem lehet tenni jogszabályilag az ilyen nyilvánvaló átverásek ellen???
Magyarország, mikor fog itt bármi is változni??!!
Elnézést, nem akartam politizálni
Értem. Bár a fél millió szervízköltség még egy komplett CR-rendszer cseréjéért is sok…
Újonnan vásárolt, márkaszervizben szervizelt, 80%-ban autópályán 110-zel!!! hajtott példányról van szó. Gazdája imádta a kocsit és vigyázott rá. Az imádatnak vége!
Ha valóban annyira szarok lennének ezek az autók, akkor miért adtak el belőlük összesen több, mint 2milliót?
Nem állítom, hogy nincsenek bajaik, de vannak bőven rosszabb autólk nála a kategóriában. A magas fogyasztást meg szoftverfrissítéssel orvosolják.
u.i.: Márkától függetlenül mondom, hogy egy ekkora kasztni alá röhej egy ilyen gyenge motort rakni. Minimum 120le-s motor illene bele szériába.
Akinek nem volt soha Focusa inkább ne írjon már ostobaságokat…
…én vettem egyet 2 évesen (rendőr Focus volt)
1 éve használom, nagyon megbízható, városban gázból fogyaszt 8 litert
ismétlem gázból!!! benzinnel kb 7,5 literrel eljárnék, nem kell az ostoba
duma, hogy 9 – 16 liter…
Te még hiszel abban, hogy azért vesz/bérel az állam autót, mert megbízható? :-DDDDDDD Ne haragudj. LOL Szerintem, aki a legtöbbet ajánlja kenőpénzben! És ezzel ne is vitatkozz! 😀
Mondod, hogy presztízsnövekedés, akkor kérdezem, hogy mutass 2008-2011 közötti használt Ford Focus kombit, ami nem futott évi 40e km-nél többet. Segítek: nincs. 100 utcán szaladgáló Focusból 99 cégautó. Vegye az, aki akarja. De sajnos ez a helyzet az Astra-val is. Van egy üzletkötő, aki Lancia Deltával jár és teljesen meglepődtem, hogy ilyen is létezhet MO-on!
Tipushibák: -a váltót csak 5-6. szervizlátogatás után tudják beállítani,
-relatív magas fogyasztás ( városban 9-16 liter, pályán és lakott területen kívül 7,7 alá nem lehet vinni ),
-nagyon alacsony és sok helyen leért, de emiatt nem volt meghibásodás, esetleg a küszöbnél.
A beltérrel és a motorral általában nem volt gond, a futóműnél is inkább csak a lengéscsillapítóval.
A törés utáni javításokat valóban igyekeztek becsülettel kijavítani.
Nem járőrautónak való, mert nagyon lassú, csak lendületből lehetett autózni vele, éppen ezért nem látok benne rációt, h miért ezeket bérelték.
Ha valaki komolyabban gondolkozik rajta ( csak családi autónak ), fel kell tenni padra, mérni kell egy Co-t, ha ezek rendben vannak, akkor egy nagytakarítás és lehet használni.
( A bérelt octavia sokkal jobban viselkedett az úton, viszont abban nem lehetett elférni hátul )
Én meg azt nem értem,mi a francért szidja mindenki a Fordokat…Nekünk volt,hogy egyszerre 3 volt és soha egyikkel nem volt baj. Igaz,figyelünk is a kocsira,és nem csak beleülünk és hajtjuk. Ha valami nem a megszokott utánajárunk. Ha egy TÉNYLEGESEN 100ezer alatt futott autóra kell félmilliót költeni,ott a tulajban is lehet hiba,már bocsánat.
Lehet elfogult vagyok,de mutasson bárki olyan autót a kategóriában,amit olyan élvezet vezetni,mint a Focust,és nem kerül milllókkal többe…:) Na ugye,hogy nehéz?
Ez a Ford mánia már egy kicsit sok! Lassan másról sem lehet itt olvasni, csak Fordról! Milyen Ford van 300 ezerért? Milyen Focus vehető 1,5 millából? Ezt 2 hónapon belül kétszer is sikerült kivesézni. Ha több autó van összehasonlítva, akkor a képen kivételesen egy Mondeo, esetleg Focus látható. Több gyártó is van, nem csak az a hulladék Ford. Tényleg rohadt jók a Fordok, főleg, hogy egy fél éves nem túl nagy flottában egy napon rohadt le egy Mondeo és egy Focus használóik legnagyobb örömére. Több ismerősömnek van Fordja, szidják rendesen. Az, hogy fél millát kell költeni egy 100 ezret sem futott autóra ( Focus – gyújtótrafó hiba, ez miatt katalizátor meg egyéb “apróságok” cseréje) , az számomra elfogadhatatlan. Ez nem autó, hanem ipari hulladék. Egy újságírónak tárgyilagosan kellene tájékoztatni, nem pedig elvakultan egy márkát preferálni. Ha tényleg jó autó lenne, nem szólnék egy szót sem, de isteníteni ezeket a szarokat, hát…
Én pont fordítva gondolom. Ha egy autó bármelyik országban rendőrautó lesz, az nagyon nagy presztízsnövekedést jelent. És nem mellesleg óriási bevétel is, hiszen Magyarországon egy típusból egyszerre 1500 db-ot eladni nem kis dolog, ráadásul számíthatnak rá, hogy amíg a rendőrségnél van megkapja a gyári szervízt, gyári alkatrészt. És ha egy autó jó rendőrautónak, akkor mindenkiben az a kép alakul ki, hogy nyilván megbízható, strapabíró jó autó. Ez újabb eladásokat generálhat, vagyis újabb bevétel a Fordnak. Nem véletlen, hogy a gyártók mindent megtesznek, hogy az ő kocsijuk legyen a rendőrautó, nem csak nálunk, más országokban is.
Aki megveszi úgy járt. Jókora takarítás kell egy exrendőrautó hátsó üléssorára. :-DDD Ült már abban hajléktantól kezdve fatolvajig szinte minden alja alak. Gratulálok! Az eladó Focusok 90% cégautó vagy rendőrautó volt. Ekkor presztízsveszteséget használtautóként kevés gyártó tudhat magáénak.
ha fehér focus kombit látok kiráz a hideg, remegek. nem szeretem őket mert mindig a rendőrautó jut róla az eszembe
“…komoly meghibásodásra nem kell velük kapcsolatban számítani…”
Ez azért sajna nem így van. Nem egy, nem kettő rendőrfocust láttam már alulról. Az összesnek tönkrement a futóműve, lévén zokszó nélkül hajthatnak a kátyúkba bűnüldözés esetén, és azon se kell csodálkozni, hogy 40ezres futásnál már kuplungozni kellett.
Várom majd amikor ezeknek tekerik vissza a kmszámlálóját.