Tovább a válság útján: 270 ezer Ft-os Fiat Punto használtteszt

Fiat Punto 1.2 75 SX, 1996 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Olcsón keres autót napi szaladgálásra? Van egy tippünk, a Punto még hosszabb távú utazásokon sem vall szégyent.


Olcsón megkapható és fenntartható autó kapcsán mindenki tudja, hogy a Suzuki a legjobb választás. Ám egyrészt felmerülhet, hogy valóban az számít-e a legolcsóbbnak, másrészt pedig (s ez a jellemzőbb) sokan ódzkodnak a világ életében fapadosnak számító, hírhedten nem biztonságos és modernnek már hazai gyártásának elkezdésekor sem számító, amúgy valóban elnyűhetetlen Suzuki Swifttől. Miután múlt héten utóbbi sorozat egy 300-350 ezer forintos, de nem eladó példánya szerepelt használttesztünkben, most egy még olcsóbb, kicsit korosabb, nagyjából azonos futású, de első tulajos, ötajtós Fiat Punto került szerkesztőségünkhöz, mely 270 ezer forintos kikiáltási árral valósan eladó - volt.
A tesztben szereplő Punto különlegessége, hogy úgy elsőtulajos, garázsban tartott, hogy arra magam mérget vennék, ugyanis unokatestvéremék autója, leginkább nagynéném használta. A 16 éves, 1996 szeptemberében forgalomba helyezett Punto 137 ezer kilométeres futása a piaci átlagot alulról közelítő: a Használtautó.hu adatbázisában szereplő első generációs Puntók átlagfutása 153 ezer kilométer, átlagára 361 810 forint, ha csak az 1996-os évjáratig nézzük, 350 ezer forint. Az átlagár alá célzott hirdetési árnak természetesen van oka: a kocsi jobb hátsó ajtajának alsó része és sárvédőjének egy része fényezési hibás, ami kiváló alkualap a vevőknek, ám nagyon alkudozni nem érdemes, a lényegében rozsdamentes (egy-egy pöttyöt csak a javított sárvédőívnél tartalmazó) karosszéria az ilyen korú Puntóknál messze nem magától értetődő. Meg kell hagyni, a 16 éves fényezésen számos apró sérülés, karcolás látható, de összességében feltűnően szép a karosszéria.

Nem titok, hogy utóbbin és az utastéren is sokat dobtak a lelkiismeretes lurdy házas, ez washos mosós-srácok, bár most nem volt szükség olyan komoly beavatkozásra, mint amilyet például egy kutyával használt autónál korábban mutatniuk kellett. Itt alapból is szépek a karosszéria királykék árnyalatához passzoló, kopás- és szakadásmentes üléskárpitok, a legnagyobb utastéri hiba, hogy a sofőr lábánál kikopott az utólagos szőnyeg nélkül használt gyári kárpit, illetve, hogy a kalaptartó színét nagyon erősen kiszívta a nap. Ellenben minden precízen működik, vannak olyan extrák, mint például kiváló fűtés – ami ilyen korú autónál és a hűtőhibákat gyakran mutató Puntónál messze nem magától értetődő, elektromos ablak, központi zár, amely kilincshúzásra old, és még rádió is szólhat az utastérben. Ebben az árkategóriában szintén nem egyértelmű, de itt még ma is kívülről és belülről is nyitható a csomagtér, ami 275 literével és főként szabályos, egyenes széleivel alapesetben sem kicsi, de üléshajtással sík padlójú 1 köbméteresre bővíthető. Csak télen, mínusz 10-ben mutatkozik a csomagtérajtó teleszkópjainak fáradása, ha az autó teljesen lehűlt, akkor már nem tartják meg az ötödik ajtót, de már némi fűtés után is funkcionálnak, így megelőlegezhető, hogy fagypont felett már nem is lesz velük gond.
Hirdetés
1996-os Fiat Punto 1.2 75 SX alkatrészárai
Olajszűrő 690 Ft - Fram
Vezérműszíj készlet 5030 Ft - Dayco szíj + feszítőgörgő
Első féktárcsa 2660 Ft/db - Roadhouse
Első fékbetét 4240 Ft - Remsa
Hátsó lengéscsillapító 8660 Ft/oldal - Monroe Reflex
Kuplungszett 23 100 Ft - Sachs
Hátsó kipufogódob 7 460 Ft - RPS

Forrás: ZS+U Kft

Az utastér tehát kipipálható, a jó állapotú példányban ma is ugyanúgy élvezhető a kisautók körében tágas helykínálat, mint 1994-es megjelenésekor, amikor is az Év Autójának választották a Puntót. Jöhet a gépháztető felnyitása, ahol jól látható, hogy van olajszivárgás, ám az is, hogy nem vészes mértékben. Amúgy minden a helyén van, jó eséllyel csak a hengerfej tömítését kellene cserélni, és már nem is lenne gond. Nem ígérkezik vészes tételnek, ahogyan a Punto esetében semmi sem, megdöbbenésünkre még a hasonló korú Suzuki Swiftnél is olcsóbbak hozzá az alkatrészek (konkrét példák táblázatunkban feljebb).

Következhet a próbakör: a Punto hidegben is könnyen indul, hengerenkénti befecskendezős, Euro2-es, azaz a szmogriadó riasztási fokozatában sem sanyargatott motorja egyenletesen jár, bemelegedve – főként menet közben – megdöbbentően halk. Váltója jól kapcsolható, kormánya szervo nélküli, de menet közben így is nagyon könnyű, középállásában kissé nyúlós, de komolyabb gondokat nem mutat, sőt, kifejezetten jó a Puntót vezetni, nincs gond az egyenesfutással. A fékrendszer szerencsére hatásos és jól adagolható. Utóbbira szükség is van, ugyanis a 73 lóerős benzines 12 másodperces 100 km/órára gyorsulásával és 170 km/órás végsebességével meglehetősen fürgének számít. Érezhető is a tempó a 910 kilogrammos karosszériában, de leginkább az, hogy nemigen kell nagyobb motor a normális közlekedéshez az 1,2-esnél. Ahogyan az is belátható, hogy még egy 270 ezer forintos autóval is nagyon vígan el lehet lenni a forgalomban. A Puntóban nincsenek zavaró zörgések, természetesen nem új és makulátlan autó, de használati értéke nem tizedannyi, mint egy több mint tízszer ennyibe kerülő új kisautóé.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Én vezettem mindkettőt, 1.2 16V II-esem van. Szerintem ég és föld az I-es és II-es Punto. Design szempontjából a II-es a legszebb (1999-2003). Az elektromos kormányszervó a gyenge pontja. Városba a 8V is elég, ráadásul alul nyomatékosabb.

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    [i]“egy ideiglenes valaminek szántam, ki nem állhattam az elején, de hozzám nőtt. 😀 “[/i]
    Tipikus olasz autó feeling. Volt néhány autóm, közöttük pár olasz is, de miután megváltam tőlük, mindegyikre szívesen emlékszem vissza, pedig műszakilag nem voltak éppen kimagaslóak.

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    nekem punto 55 van és imádom. tényleg filléres alkatrészárak vannak, pl komplett kipufogó volt 13ezer 2 éve katalizátor nélkül persze. azóta semmi nem kellett rá. masszív és szuper komfortos, a swift, felicia pattogós fapados szarok ehhez képest -nekünk olyan van még, azokhoz viszonyítom. szuper a váltó, semmi hang, 3 ajtós de óriási ajtók vannak oldalt amik derékszögig nyílnak, nem mint a swift v a felus háromnegyedig nyíló 30centis rései. a csomagtérre és mindenre jobb mint azok, bár a swift kevesebbet eszik, de a komfort miatt mindig inkább ezzel megyünk. imádok minden váltást, kormánymozdulatot, fékezést, reakciót, pedig egy régi olcsó szutyok. van pénzem, de már 5 éve nem visz rá a lélek a cserére pedig többször nekiugrottam. egy ideiglenes valaminek szántam, ki nem állhattam az elején, de hozzám nőtt. 😀

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Nem minden estben igaz, pl. Suzuki Spashban van benzines, és dizel verzió.
    Az 5.-ik sebességben tesztelték(fift gear), és 7 decivel kevesebbet evett a benzines, és jóval dinamikusabbnak mondták. 😉

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Horatius
    iagazd van zabálnak a benzinesek de a diesel sehol nincs a robbanékonyságához képest és nem lehet pörgetni mint állat 4500 nál vörösvonal és csá. az n épített motoromat 8000 ig kilehet csapatni meg rajta van az ikerturbó lebontja az utat 720 nm rel nyomatékba dízelek felett vagyok mellé jön 540 ló. ha értelmesen közlekedik vele az ember pályán tempomattal 130 al akkor ad egy elfogadható 14 literes fogyasztást. felső határ pedig igenis van méghozzá a benzinpumpa kapacitása annyi a max fogyasztás amennyi a benzimpumpa áteresztőképessége nekem walbro van benn 255 liter/óra átfolyással 75 literes a tankom elég gyoran ki lehet üríteni. egyébként a benzinesek rákfenéje a hideg üzem melegen majdnem olyan jó értéket hoznak mint a dízelek

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Benzinesek között, a Japánt kell venni, ez köztudott.
    Nekem az 1,3 16v Szuzka(2002), Hosszú távon 90-100-l 4 litert evet, a sógor alatt, nálam 6,5 literre jön ki, de én nem sajnálom vissza rakni 3-ba, előzéskor. :), és a haver dizel Mondeójába annyiba kerülnének, az alkatrészek, mint az én autóm ára. :D, vicc.

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Ezt már észre is vettem, de a honlapjukon Opel és Suzuki alkatrészek vannak csak és ott sem a teljes spektrum. Mindegy, csak számomra érdekes, de elhiszem, hogy ilyen árakat adtak meg.

    Köszönöm a választ és a cikket! Jó olvasni használtautóteszteket.

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    A gond az optikai főtengely jeladónál szokott lenni, de ez orvosolható.
    Továbbá ha nincsen rendszeresen karbantartva kinyomja az olajat a szelepfedélnél, és a vezérműtengely végénél utóbbi elég sűrűn (2-3 évente) cserélni kell.
    Viszont a fogyasztása tényleg jó

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    [i]“Nekem csak jó tapasztalataim voltak eddig a dieselekkel, de biztos kifogtam a jókat,”[/i]
    Van egy szakasz, amikor kifoghatod a jót. Amikor még nincs benne túl sok km, nem új, olcsón megkaphatod, és még nem kifejezetten lestrapált, így van hátra néhány tízezer km az üzemanyag ellátó rendszer javításáig, vagy más bajok bekövetkezéséig. Dieseleknél gyakoribb a hengerfej repedés is, stb. 300.000 km után már törvényszerű, ami fölötte van, az már ajándék. Lehetne tovább sorolni.

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Az 5liter körüli fogyasztást még én is tudtam produkálni,igaz nem klímával,hanem kellemes 20-21 fokban,hosszútávon egy 1,5 tonnás Mondeoval. És engem nem lehet dízel fannak nevezni,mert párhuzamosan egy 1.6os benzines Leont is vezetek…

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    A kérdésedre a válasz teljesen egyszerű! A dízel fanok úgy produkálják ezeket az extrém alacsony fogyasztási adatokat, hogy minden megtett 100 km-ből 50 km-en tolják a kocsijukat 🙂 Így persze simán kijön a 4 liter, meg az 5 stb…. Egy 110 lóerős motor az életben nem eszik normális vezetési tempónál (szabályokat betartva) csak 4 litert, nyáron klímázva! Ez egy jó vicc!!! NE IS PRÓBÁLJATOK AZ ELLENKEZŐJÉRŐL MEGGYŐZNI!!! Én sohasem vennék dízelt, az biztos, ha meg kapnék egyet, akkor gyorsan eladnám, vay kicserélném egy benzinesre! Na mindegy a hívőket úgyse lehet meggyőzni, s nem is kell, mert már szemmel látható az alternatíva, amely mindkét tábornál (benzin-dízel) nagyobb hatásfokkal üzemeltettető, és olcsóbban!

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Van igazság abban, amit írsz, ki lehet fogni rossz konstrukciókat, hibás autókat mindkét üzemanyagtípusban egyaránt. Nekem csak jó tapasztalataim voltak eddig a dieselekkel, de biztos kifogtam a jókat, ill. amik voltak esetleges hibák, azt nem annak tudtam be, hogy diesel, hanem hogy autó és mint ilyen meghibásodhat.

    Az összehasonlítást most csak, mint jó autókra tettem. A fogyasztást és még esetleg a vételárat figyelembe véve. Nagyon sokan félnek a dieselektől, mert hallanak mindenféle mendemondákat, amit elhisznek, magukévá tesznek és beépül a tudatukba: (Pl.: nem indul télen, drága a javítása, hamar tönkremegy) Nagyon sok diesel megfordult a kezem között és nem volt velük gond, legalábbis nem több, mint mennyi a benzinesekkel.
    A benzinesnél állandó stresszben, gyomorgörcsben voltam, hogy mennyit hagyok ott alkalmanként a benzinkutakon a drága üzemanyag és a jóval magasabb fogyasztása miatt.

    150 ezer km egyáltalán nem sok szerintem használt autóban. Magyarországon mindenki tekergeti vissza, mert különben nem tudná eladni, így nincsenek reális, valós adatok.

    Csak voltam kereskedő, egy ideje már nem foglalkozom használ autókkal, csak a sok éves tapasztalat, ami megmaradt belőle. Elektromos autókat szeretnék használni és értékesíteni a közeljövőben. Tankolni már nem akarok, de ezzel gondolom rengetegen vannak így az országban.

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    250 új elektromos autó állítottak forgalomba Párizsban:
    [url]http://www.origo.hu/idojaras/20111208-autolib-elektromos-auto-het-euro-egy-felora-a-parizsi-villanyautorendszerrel.html[/url]

    1.5 perces magyar nyelvű videó erről: [url]http://videa.hu/videok/emberek-vlogok/elektromos-auto-berelheto-benzin-mentes-berles-xD9qr39z91yBKex3[/url]

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Ebben így igazad van. Valóban lehet kapni még használtan, nagyon olcsón ilyen 200 ezer és 1 millió között jó állapotú autókat (akár dieselt vagy benzinest) és ezek még jók valamire, elvisznek A-ból B-be és kész.

    Mivel ennyire alacsony az áruk nem szállhat versenybe velük az most újonnan érkező elektromos autó 4 – 7 millió forintig terjedő árával. De ha már drágább kategóriát nézünk, mondjuk 3 millióért megkapható használt autókat, akkor már elgondolkodnék, hogy egy elektromos Kangoo-t vegyek inkább helyette 4 millióért, mert 1 év alatt megtérül az árkülönbözet és a javítási, fenntartási költségei is jóval alacsonyabbak.

    Ez a nagyon olcsón megvehető (aztán tankolható) használt autó kategória még vinni fogja egy darabig a benzinkutak forgalmát. De aztán eltelik az idő 3-4-5 év és elektromosból is lehet majd kapni egyre többet használtan, olcsóbban. Most még nagyon újdonság, de pár éven belül közelítenek az árak annyit, hogy már reális alternatívát jelentsen.

    10 ezer km-t mész egy évben? Az még olyan határeset benzines – diesel viszonylatban.

    Nagyon sokan tényleg csak városon belül napi 15-20km-t használják, az havi 400, évi 4800 km.
    Tudom, hogy a diesel autók vételára magasabb, ezért nem természetesen mondjuk évi 10 ezer km-es használatig nem éri meg dieselt venni, mert nem térül meg. A nagyobb meghibásodási rizikóval nem értek egyet, nem tapasztaltam, hogy több baja lenne egy diesel-nek mondjuk a 2000-es évig bezárólag, mint a benzinesnek. Valóban a benzinesek sokat fejlődtek fogyasztás terén, az újabb mostani dieselek viszont sokat romlottak, megbízhatatlanabbak lettek.

    Nekem mégis az a tapasztalatom, hogy amikor benzines autóm volt úgy húzta ki a zsebemből a pénzt a tankolásoknál, hogy szinte fizikai fájdalmat éreztem miatta, mintha a semmire szórtam volna ki a pénzemet. A dieselek mindig megkönnyebbülést jelentettek ebből a szempontból, érezhetően kevesebbet fogyasztottak, rengeteget spóroltam velük. Mondjuk abban az időben évi 50 ezer km-eket mentem, úgyhogy nagyon meglátszott, megérződött a különbség.
    Az ismerőseim is mind dieselre váltottak (kivéve a hétvégi autósok), mondjuk akkor még olcsóbb volt a gázolaj 20-30 forinttal/liter.

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    kb. 350 kg a különbség ami adódik a sok kütyüből melynek nagy része felesleges,meg kicsit hosszabb-szélesebb-magasabb,adatait tekintve inkább hasonlít 605-re.
    Számomra érdekes a gyártóknak az a szemlélete hogy minden modell frissítésnél kicsit megnövelik az autót,pl ha megnézel egy régi golfot kisebb mint ma egy polo.

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Nem átlagember,csak pl. egy kereskedő-vállalkozó.
    Oké,persze régen minden jobb volt,stb…Csak nézd meg azt,hogy mondjuk egy Peugeot 405ös és egy 407es milyen súlyú…

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Szerintem aki évi 50-60 ezret megy nem a fenti tesztben szereplő autót nézegeti és nem átlagember.
    Én is diesel párti vagyok de a fatengelyes fajtából,szégyen a mai dieselekre nézve hogy annyit vagy még többet fogyasztanak mint 20-30 éves társaik,pl.Peugeot 106-205 4 liter P-405 5 liter,I-II golf,passat 5 liter,opel kadett,corsa 4 liter stb.Kár hogy újat már nem lehet venni.
    A benzinesek többet fejlődtek az utóbbi években,nekik kb. felére esett vissza a fogyasztásuk.

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Rövid távokra (napi 100 km) autózásra legjobb az elektromos autó! Tudom, még nagyon drágák újonnan, de pár hónap múlva lesz olcsóbb is kapható ééés ingyen van az üzemanyag! 🙂

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    2006-os BMW 535d: 19 l/100 km, 2011-es Audi A4 2,0 TDI: 10 l/100 km városi fogyi.
    Előbbi kb. 4 km-t, utóbbi 5 km-t megy egyszerre. Utána megint állás, hidegindítás.
    A felemlegetett Prius ezt max. 6-ból megcsinálja…
    (Hosszabb távra én is dízelt vennék, de most éppen rövidekre kell.)

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Aki meg évi 50-60ezret megy,és vigyáz az autóra,annak az új CR-dízelek fogyasztásban visszahozzák a szervízköltség többszörösét egy ugyanakkora benzineshez képest.

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Horatius azt elfelejtetted leírni hogy csak a régi dieselek eladhatóak az újabb típusú csodadieselek dci,hdi,pdti stb.használtan eladhatatlanok a baromi drága alkatrészek,szervizelés miatt.
    A mai átlagember jó ha megy évi 5-6000 km-ert nekik bőven megfelel egy ilyen pár százezres benzines is.

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Kedves Szerző Úr, Ön hol találta ilyen árakon ezeket az alkatrészeket ? Szeretnék onnan vásárolni…
    Én egy normál helyen 1,5-2 szer drágábban találtam csak meg ( ugyanehhez a típushoz ugyanattól a gyártótól. Ugyanúgy, ahogyan a Suzukis tesztnél.

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Nagyon sok mindenben egyetértek veled a dieselek fogyasztását illetően. Örülök, hogy saját tapasztalatból számoltál be a Toyota Prius fogyasztását tekintve. Nem vonom kétségbe az általad közölt gyorsításkor fellépő Prius 16 liter/100 km-es pillanatnyi fogyasztási értékét, és a 6,5-ös átlagot sem! Benzines sajátosság.
    Nekem van benzines is, és diesel is, tehát van közvetlen összehasonlítási alapom, bár 20 éve folyamatosan tartok diesel személyautót.
    Azért a diesel összképet nem tartom annyira pozitívnak, ahogyan itt leírtad. Nekem is volt VW TDI-m. Mivel ez a cikk éppen FIAT témában szól, ezért megemlítem, hogy használtam 120.000 km-en át FIAT TIPO 1,9 TD-t is, ami korszerűtlenebb mint a VW TDI. Mégis összességében a FIAT keltett kulturáltabb benyomást, legalábbis belül még a hátsó traktusban is!
    Benzines kisautó, kis motorral: Volt hobbiból FIAT 126 BIS 700ccm-es Lancia felíratú motorral. Országúton, nyáron padlógáz, illetve 90%-os gázpedál állásnál, ami jelentett 100-120 km/h utazósebességet, a fogyasztása 4,2 re jött ki ilyen hajtásmód mellett! Viszont tiszta városi forgalomban a gázpedált csak lehelve is 5 liter/100 km.
    A képen látható Jazz-nél minden az üzemanyag takarékosságról szól, mégis ma -10C foknál a havat gyúrva a kerekek alatt, rövid szakaszon bizony 9 liter/100 km. Országúton jó időben a sebességhatárt nem túllépve 4,8-5,1 liter/100 km.
    Tehát fogyasztást tekintve azért nem olyan borzalmas az a benzin-diesel különbség.
    Viszont az összköltségeket alapul véve, megtévesztő lehet a diesel alacsonyabb fogyasztása, mert az egy idő után visszaköszön a karbantartási kiadásoknál! Majd amikor úgy 200.000 km fölött egyszer csak egy összegben fogja benyújtani a számlát a javítási költségeknél, akkor el lehet gondolkodni, utána lehet számolni, hogyan is állunk valójában, arról nem is beszélve, ha PdTDI-ről vagy CR-ről van szó.
    Saját eset: 2010-ben Február 02-án indultam külföldre gyerekeimhez. Hasonló időjárás volt, mint most, utána meg állandó esőzések. Fél év elmúltával, amikor hazajöttem, ezt az állással töltött időszakot bizony a diesel nagyon megsínylette, még a benzinesnek semmi baja nem lett!
    A dieselem olyan volt előtte fél évvel, hogy a zöldkártya mérésen extrém kitűnő értéket mutatott, de a fél év állás úgy megkárosította, hogy azóta csak árnyéka régi magának. Tegnap meg a -10 C foknál már el sem indult. Úgy hogy ha akarok egy igazán takarékos autót, akkor bizony majd ha melegszik az idő és elindul, akkor legalább 50.000 – 100.000Ft-omba fog kerülni a javítása, de majd megírom mennyi lesz a számla. Nagyon kellemetlenül érintett, mert bizony ilyen jeges, síkos időben sokkal szimpatikusabban, és stabilabban viselkedik a futóműve, mint a Hondának, és ezt most nélkülöznöm kell.

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    A feleségemnek megtetszett a formája ezért vettünk egy ilyet mint a tesztben szerepel,még az évjárat is ugyanez volt,egy hét után követelte kéri vissza az öreg 1991-es renault cliót.

    kényelmesebb,jobb vezetni,olcsóbb hozzá az alkatrész,kevesebbet fogyaszt,megbízhatóbb.
    A punto:olyan mint ha egy taligában ülnél az úton ráz pattog mint a barom,minden porcikája rohad.
    A puntó kb.fél évig volt meg ebből kb.5 hónapig eladó volt,téli városi fogyasztása 13-14 liter volt,őszi-tavaszi fogyasztása lement 11-12 literre nyárit nem tudok.
    Pár ismerősömnek van puntó,brava-bravo,marea,uno,tipo,rakás szar az összes,mindig van velük valami.

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Amiket leírtál, annak fele hülyeség, szimpla dízel fan fröcsögés. Pl hogy elillan a tankból a benzin, csak úgy (pedig nem is lyukas a tank). Hát hogyne. Meg ezek az irreális magas fogyasztások.
    Világ életemben benzines autóim voltak, mind problémamentes volt. Ésszel használva a benzines fogyasztása is kiszámítható határok között mozog, szánt szándékkel persze meg lehet etetni egy 1.6-ossal is 20 litert, csak hármasban kell végigmenni 200Km-t az autópályán. De ezt megcsinálom a dízeleddel is. Persze aki nem hülye, az ilyet nem csinál.
    Nekem az 1.6-os átlagfogyasztása 7l alatt van. Nem kérdés, hogy a dízel ennél ~20%-kal kevesebbet eszik, cserébe pont annyival költségesebb a szervizelése (kettős tömegű lendkerekek, CR befecskendező rendszerek nyűgjei, turbó, stb), egyszer krepál be valami, máris kifizeted a dízel “felárát”. Bár talán az 1.9tdi ebből a szempontból még egy szerencsésebb eset, de annak meg a kerregését nem viselném el.

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Ennyire egy Stupid embert.Miből vetted ezeket az adatokat te szerencsétlen. Nekem van egy autó kölcsönzőm és van 1.2 Opel Corsam (2003 16v) ami klímával együtt eszik 110Km/h tempónál 5.4l/100km.Klíma nélkül simán 5 liter alatt tartom.De van Sparkom is aminek 38 literes a tankja, de akkor már pár csepp kicsorog belőle, mi párommal ketten szoktunk vele Békés megyébe járni Győr-Moson-Sopron megyéből.És a 38 liter benzinnel elmentem eddig 1038 km-ert.Igaz csak 90-es tempóval, és klíma sincs benne, de ez 3.7l/100km körüli fogyasztás.Ha nem hiszed gyere el és béreld ki.Nem tudom te hol mész el a dízeleddel 38 literből ennyit.Pedig most tél van, és ugyanez a fogyasztása.Ja és be indul ha indítózom.Nem úgy mint sok tetves dízel.Ne érts félre, nem utálom a dízelt, én nem vagyok őrült megszállott mint te.De van egy 2.2 Renault Lagunám is, sima szívó dízel nagyon jó állapotba, és ilyenkor spórolós használat mellett is 6.5 liter.És fűtött garázsban áll. Szóval mielőtt írsz hülyeségeket, először inkább tesztelj pontos adatokkal. Sajnálom ha megbántottam a pici kis lelked, de én meg azon húztam fel az agyam ahogy a tetves dízeled isteníted.

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    VW 1.9-es TDI, 110LE, 1998-as évj. Nyáron országúton 80-90-es tempóban 3 és 4 liter között eszik rövid távokon is, nem csak hosszún. 3 éve használom, bármikor kihozom belőle ezt az értéket!

    Egyáltalán nem vagyok “diesel fan”, pusztán több, mint 10 éves kő kemény tapasztalat, amit leírtam. Autókereskedőként 100-nál több típust próbáltam, teszteltem hosszabb távon is mindenféle kategóriából és ez az általános tapasztalatom, amit lentebb leírtam. Benzines autót csak a “piaci értéke alatt” jóval nyomottabb áron veszek meg/számítok be, mint egy dieselt, mert még a magasabb gázolaj árak mellett is szinte eladhatatlanok. (Ezért vitték feljebb a gázolaj árát.)

    De nem csak nekem, az összes ismerős autókereskedőnek ez a tapasztalata benzines – diesel viszonylatban.

    Egyszer elindultunk egy teljesen széria Jeep Cheorkee-val Somogybabodra 4.0L benzines tele tankkal és nem értünk oda. Félúton vissza kellett fordulnunk, mert meghibásodott az automata szivató és hirtelen 65 l/100km lett a fogyasztása. 🙂 Nem ez volt az egyetlen ilyen történet, csak a krémje közül az egyik. Egy dízellel ez nem fordulhatott volna elő. (mármint ekkora fogyasztás növekedés)
    Az egyik ismerős egyszer odahozta a szervizbe az 1.6-os benzines Opel Astráját, hogy valami történt és már egy hete 17 l/100km lett a fogyasztása…

    De mondom, hogy most itt van a fiatal, tiszta új állapotú Opel Corsa 1.2 benzines, bármikor beülhetünk és megmutatom, hogy ha 110 fölé megyünk az autópályán, akkor szemmel láthatóan elindul lefelé az üzemanyag szintjelző! Hibátlan, makulátlan az autó kívül-belül, első tulajdonos, újonnan vette, 15 ezer km van benne!

    Benzines autóval foglalkozni maga a horror! Annak való, aki városon belül keveset használja, vagy minden harmadik hétvégén elmegy a családdal 50 km-re kirándulni, mert úgy még belefér az extra fogyasztás, de amúgy aki rendesen használja az autóját az csak ráfizet bármilyen benzinessel!
    Annyi értéke van, hogy át lehet alakítani LPG üzeműre és úgy olcsóbb lesz vele közlekedni, ha tud LPG-t tankolni mindenhol, amerre jár.

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Engem azért érdekelne,milyen dízellel jár el valaki 4 literből nyáron és hogyan. Mert ha 80al megyek,az én Mondeom is 5 litert eszik,de akkor agyhalott leszek. A legjobb fogyasztás hosszútávon,130as tempónál(osztrák autópálya) 5,3 volt…

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Horatius ! Ennyire elvakult ” dízel fan” még nem került a látókörömbe , mint amilyen Te vagy . Ha tényleg felvállalod amit írtál , akkor talán még tisztálkodáshoz is gázolajat használsz , ugye ?

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Nagyon király ez az autó,ha tehetném egyből megvenném,mert elképesztően jó az ára!
    Nekem volt Puntom és nagyon megvoltam vele elégedve,csak sajnos bukfenceztem egyet vele és ugyan totálkáros lett,de jól sikerült a törésteszt,mert szinte semmi bajom nem esett!:)

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Mindent tetves benzines motor zabál, mint az állat. Ezért nem ülök benzines autóba több, mint 10 éve, mert könnyen elállítódhat valami és akkor pillanatok alatt felzabálja a tankot. (meg egyébként is)
    A saját tapasztalatom azt mutatja nagyon sokféle benzinek autó kipróbálása után, hogy szinte nincs felső határa a fogyasztásának és az alsó határa is jóval magasabb, mint egy dízelé.

    A dízeleknél van egy ilyen felső határ. Ami azt jelenti, hogy ha városban lámpától lámpáig padlógázzal nyomod neki, autópályán is tolod, ami kifér a csövön, akkor sem eszik meg egy meghatározható, konszolidált összegnél többet. Az 1.9 TDI WV motornak a legfelső maximuma télen, nagyon hidegben, nagyon extrém igénybevétel mellett (kb. csutka gáz és gyorsítás mindenhol) 8 liter/100km (!)
    Ugyanez, ha benzines lenne, akkor 20 – 25 vagy akár 30 litert is beszippantana 100km-en hasonló körülmények között! Ezért rühellem a benzines autókat és bele nem ülnék egyikbe sem, mert megeszi a gatyámat! A benzin egy ilyen könnyen párolgó, illékony anyag, ami magától is könnyen felszívódik. Nem óhajtok attól reszketni, hogy mikor tűnik el hirtelen a tank tartalma egyik pillanatról a másikra. Többször előfordult ilyen!!! (és nem volt lyukas!)

    Természetesen sosem kell ilyen brutális módon közlekedni, csak az érzékeltetés kedvéért írtam. Mindig kíméletesen, spórolósan, de azért a forgalom normális tempóját felvéve közlekedek vele és nyáron 4 litert, télen 5 litert eszik átlagosan. Elmentem már vele többször 3 literrel is (80-90-el országúton), de 7-nél többet sosem tudtam vele megetetni, hiába siettem városban 130-cal, autópályán 180-nal, gyorsításkor padlógázzal minden fokozatban. (nem közlekedek így, néhányszor volt mondjuk 10 év alatt)
    A max.: 8 litert azért írtam, mert el tudok képzelni még extrémebb vezetési stílust egy fokkal, de az már az előbbre jutás szempontjából értelmetlen lenne.

    Szóval ennyi a véleményem a benzines autókról, meg a fogyasztásukról! Nincs kivétel! Ezért vagyok szörnyen pipa a benzines hibridekre is, ezért mondom, hogy nagy átverés az egész és semmit nem spórolnak legalábbis a Toyota csoport “remekművei”!

    Beültem a Toyota Prius-ba és Pesten a forgalom tempójának felvételéhez szükséges gyorsításkor a fedélzeti kompjuter rendszeresen kiírta, hogy 16 liter/100km a pillanatnyi fogyasztás, a végére meg kijött 6.5 liter átlag, hát köszönjük szépen, nagyon értékes darabról van szó! A diesel autóm árának pont a 20X-osába kerül és többet eszik benzinből. Remek!

    A Lexus RX 400h (hibrid) terepjáró meg szintén saját tapasztalatból írom, hogy 12-14 liter/100km az átlagfogyasztása! Ha 80-90-el nagyon finoman haladunk vele országúton, akkor 8 literre ki lehet hozni, de leheletnyi gázadásoknál jobban nem szabad a pedálhoz érni.

    Ezért vagyok felháborodva és ezért nem tulajdonítok semmilyen értéket egyik benzines autónak sem. Használati értékük számomra nincs. Ha utánam dobnának egyet, akkor eladnám, de bele nem ülnék használni, mert nem tankolok ilyen szörnyetegeket!

    Itt még nincsen vége!
    Bármilyen kicsire csinálnak egy benzines autót, akkor is megeszi a magáét! 1.2-es kis Opel Corsa-nak 7-8 liter az átlagfogyasztása egészen addig, amíg nem megyünk vele 110-nél többet az autópályán. 110-től felfelé szemmel látható, ahogy megy lefele az üzemanyag szintjelző! Pedig új autóról van szó!

    Ott van a 800 köbcentis benzines kis Smart: 5 liter alatt nem ketyeg el alsó hangon sem, de simán bekapja a 7-8 litert is, ha lendületesen szeretne közlekedni vele az ember.

    Ezért emelték meg a gázolaj árát, mert ha kevesebbet esznek belőle az autók, akkor kerüljön többe! (Nem számít, hogy sokkal olcsóbb az előállítási költsége! Nehogy már megérje az embereknek!)

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Engem az érdekelne,hogy ez az 1.2es motor hogyan fogyaszt városban? Mert nekünk volt az ilyenünk,csak 55lovas verzió(talán 1.1-es?) és az bizony 10-11 litert simán megevett télen :/

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Ennyit a zöldkártyába írt adatról, valóban Euro2-es ez a motor gyári adatok szerint. A lényeg azonban (mivel ez már egy forgalomba helyezett autó), hogy az Euro2 megvan, szmogriadókor sincs probléma a kocsival.

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    Nekem volt ilyen puntom anno… imádtam. mai napig sajnálom, hogy megváltam tőle, de vettem egy 4 es golfot, amit viszont nagyon megbántam… de most újra puntom van. már a 3 as 🙂 most készülök bravot venni 🙂

  • 2017.10.31. at 04:31
    Permalink

    96-ban Euro 3-as motor? Ez biztos? Akkor lépett hatályba az euro 2, 2003-ban az euro3. A behozott autóknál pl. 96 előttit nem fogadnak el euro2-nek, ezért magas a regdíja. 96 utánit pedig elfogadják, holott csavarra ugyanaz a motor, és a német papírja is euro 2-es. Emiatt nem vettem meg egy patent 525i-t annak idején.

Vélemény, hozzászólás?