Bogaram, légy az enyém! – Íme, az idei nyereményautó!
Ez a Bogár akár a tiéd is lehet! - Volkswagen New Beetle használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hagyományaihoz hűen az idei Volkswagen-találkozón is egy nyereményautó lesz a sztár, ám idén különlegesebb darabbal készülnek. Ez a Beetle a tiéd is lehet, akár egy marék apróért.
Valódi fesztivállá duzzadt a Volkswagenesek éves gyűlése, amit idén hetedik alkalommal rendeznek meg, miután összegyúrták a legtöbb modell márkatalálkozóját egyetlen helyszínre, a Hungaroringre. A hazai Forma-1-es pálya ad helyet a Volkswagen-találkozónak idén is, ahol modellekre lebontva találhatja meg minden márka és autórajongó a saját helyét. A golfosok, polósok, passatosok, sciroccósok mellett természetesen itt is lesz rendkívüli hangulatot teremtő hippifalu is a transporteresek minden generációjának, de persze a bogarasok is megtalálják a saját parcellájukat. Nekik az idei év triplán ünnep, a találkozó mellett idén ünnepelhetik a második generációs Bogár, vagyis a New Beetle 20. évfordulóját.
Valamint idén is vár a látogatókra egy nyereményautó, ami a tavalyi hatos Golf után idén egy tip-top állapotban lévő New Beetle, ez a 11 évesen is frissnek tűnő példány.
A Volkswagen kézben tartja a márkarajongók éves rendezvényét, idén is ők, illetve a Das WeltAuto ajánlotta fel a nyereményautót, amit persze alapos szűrés után választottak ki. Korban némileg visszalépés a 2007-es New Beetle, ám állapotra mindenképp nagy ugrás a tavalyi Golf nyereményautóhoz[/url] képest.
Az idei nyereményautó futása csak egy kicsivel több, mint 43 000 kilométer, ráadásul ezt egyetlen, gondos gazdájánál futotta.
Tőle került vissza a WeltAutóhoz, ahol minden szükséges karbantartást elvégeztek, ám a Beetle annyira jó állapotban volt, hogy túl sok beavatkozásra nem volt szükség. Szűrőket, motorolajat, akkumulátort, gyertyákat, első fékbetéteket és ablaktörlőket cseréltek rajta, más tekintetben az autó fellelés kori állapotában kerül majd új, szerencsés gazdájához.Az új Bogár bemutatkozásához egészen 1994-ig kell visszautaznunk, amikor is a kaliforniai dizájnközpontban készült Concept One tanulmányautó és annak kabrió változata bemutatkozott. A cél az volt, hogy a lehető legtöbb karaktert élesszék újra modern formában abból, amit az eredetiből ismertek és szerették a márkarajongók. A koncepció időközben erősen megváltozott, míg eredetileg a megélhetés és az egyszerűség vezérelte a Bogár megalkotását,
az új utód már leginkább életstílus autóként született meg.
A tanulmányautók még a Polo alapjaira épültek, ám a végleges autó már az aktuális, negyedik generációs Golfra. Ezzel valamelyest nőtt is, épp csak annyit, amennyire szükség volt. Az eredeti farmotoros elrendezés ezzel ugrott, az új Beetle már az orrában hordta a motorját, mint minden hagyományos autó, ám a külseje egyáltalán nem mondható annak. 1997-ben érkezett az új modell, ám a '98-as modellévre, így hivatalosan most ünnepelheti a második X-et.A halványzöld nyereményautó már a frissített kivitel, mégsem változtattak a körzővel rajzolt vonalakon túlzottan. A kitüremkedő sárvédőívek megadják az alapvető hangulatot, hozzájuk tökéletesen passzolnak a kerek lámpatestek és az ívesre vett, kellőképpen kihangsúlyozott géptető is. Jelentősen eltér a szélvédő az eredeti koncepciótól, míg annak megszületésekor nem ismerték az íves laminált szélvédő gyártási technológiáját, addig az újnál már nagyon is, ki is használták.
A hatalmas tetőív buborékként magasodik az utastér fölé, ami első ránézésre cukinak tűik, bent viszont megértjük, mi a lényeg.
A fejtér hatalmas, hogy kiadja a forma és a hátsó utasok fejtere se bánja túlzottan, rendkívül magasra húzták a tetőt. Bezártságérzetről szó sem lehet, bár hátul messze nem olyan kényelmes, mint elöl, így bár négyüléses, leginkább két főnek komfortos, számukra a 210 literes csomagtér is elég lesz.A nyereményautó orrában a hagyományos szívó 1,6 literes benzinmotor dolgozik, katalógusérték szerint 102 lóerővel. Nem pont olyan, mint az általunk korábban már próbált 1,8-as turbós, de közlekedéshez az 1,6-os is bőségesen elég. Pláne városban, ahol a kényelmet a négyfokozatú automata váltó fokozza, a hagyományos bolygóműves szerkezet hibátlanul teszi a dolgát, észre sem vesszük a váltásokat. A hajtáslánc tökéletes állapotban van és az automata váltó miatt kiválóan illik a Beetle-höz, és mivel meglehetősen ritka konfiguráció, jelenleg még hasonló hirdetett példányt sem találunk. A Beetle viszont sosem a vezetési élményről szólt, sokkal inkább a stílusról és a megjelenésről.
A külső halványzöld fényezéshez kiválóan passzol a világos szövet utastér, ami szintén olyan, mintha új lenne, már ami a kárpitok és az ülések állapotát illeti. A külső szín visszaköszön az ajtók fölső élein is, így még inkább kiváló a harmónia, amiket egészen apró kopások törnek meg csupán. A műanyag kormány tökéletes állapotban van, csak a fényezett küllőkön kopott meg a zománc, viszont minden kapcsoló közel újkori állapotát mutatja. A vékony ajtókárpitok miatt függőlegesbe kerültek az elektromos ablakemelők kapcsolói és a tükörállítás, de minden kiválóan működik, ahogy az utólagos kihangosítórendszer is. A Beetle közel hibátlan állapotában várja új gazdáját, aki a tavalyi sémát követve ismét egyetlen jó tippel juthat hozzá ehhez az üde színfolthoz. A játék egyszerű, sorsjegyet kell váltanunk, méghozzá akkora értékben, amennyiben csak szeretnénk, de csak akkor nyerhetjük meg az autót, ha senki más nem fizet érte ugyanennyit. Magyarán szólva el kell találnunk azt a legkisebb számot, amire senki más nem gondol. Ez lehet egészen alacsony is, a tavalyi Golfot például 138 forintért vihette haza a szerencsés nyertes. További nehezítés, hogy az eredményhirdetéskor a helyszínen kell tartózkodni, s 1 percen belül ki kell érni a színpadra, különben a következő szám nyer.
Az idei Volkswagen-találkozó időpontja szeptember 22., a helyszín pedig a Hungaroring, ahol a kiváló élmények mellett akár ez a New Beetle is a tiéd lehet!