Golf Cabrio még nem volt ilyen gyors

Volkswagen Golf R Cabriolet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Golf R Cabriolet a 30. GTI Wörthersee tuning fesztiválon mutatkozott be, a Golf R és a Golf Cabriolet ötvözeteként. Vászontetős Golf még sosem volt ilyen erős - és ilyen gyors.


Őszintén szólva nem kellett nagy fantázia ahhoz, hogy a létező Golf R és a Golf Cabriolet ötvözésével a modell fanatikusainak szóló Wörthi tónál, festői környezetben rendezett GTI Wörthersee fesztiválra elkészüljön a Golf R Cabriolet. A jubileumi Golf GTI, az 500 lóerős Audi A1 és a kalap nélküli Skoda Fabia RS 2000 Roadster mellett kiállított vászontetős modellbe a Golf R-ből ismert, 270 lóerős, közvetlen befecskendezéses, 350 Newtonméter nyomatékú turbós benzinmotort szerelték. A gyár által említett "6 másodperc alatti" 100 km/órára gyorsulás készpénznek vehető, hiszen a fémtetős Golf R 5,7 (DSG váltóval 5,5) másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100-ra.

Az R arculattal természetesen változtak a lökhárítók, egyedi 19 colos, fényes alufelnik, mögéjük 17 colos féktárcsák kerültek a vászontetős Golfra, és a futómű sem maradt érintetlen: módosításaival 25 milliméterrel szerényebb has- és karosszériamagasságot ad. Az utastér bársonyos, szürke árnyalatú Nappa-, és látványos kék fényes-bőr kárpitozást kombinál, előre versenyüléseket szereltek be, és természetesen a sportos, homok-csiszolt alumínium elemeket sem hagyták el a Volkswagen tervezői.
Hogy lesz-e szériamodell a Golf R Cabriolet-ból, az egyelőre talány. Mindenesetre az biztos, hogy a gyártás csak elhatározás kérdése.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?