TOYOTA COROLLA
Futott kilométer: 75 000 km
Vegyes fogyasztás: 7.3 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
nagyon tetszik: sszehasonlítani csak az Astrával tudom: hát AZ csak 60LE, EZ 97LE... férfiszemmel nézve ez már önmagában kánaán. 'Amikor odalépek, akkor oda van lépve neki'. ezzel együtt normálisan vezetek, de néha tesztelgetem, és nagyon erős a motorja. Az utastér tágas, viszont a csomagtartó, bár alapterületre nagyobb az Astráénál, e laposabb, ezért a 1éves lépcsőshátú Astra csomagtartója jobban kihasználható. Ezen felül az Astra hátsóülései dönthetők, a Corolláé nem, ami szerintem mekkora marhaság már. Néha jül jönne. A fürdőszobaszekrényt lapraszerelve, de az Opellel hoztuk haza, mert a Toyotába nem fért volna be. Szóval egy 300zer Ft-os autó ilyen szempontból okosab, mint egy 1.5m Ft-os autó. Családos embernél a csomagtartó számít, szóval a Corolla csomagtartóját sajnos kicsit le kell pontozzam. viszont az astrával szemen, van benne légkondi :) Ami által rászokhattunk, ha nyáron viékre megyünk, hogy emberi időben utazzunk (az Astrával mindenhova hajnalo ötkor indulunk, hogy ne legyen meleg, nevezük 'természetes hűtés'nek). Szóval tetszik a motor ereje. Tetszik a szervo, gyorsabban lehet forgolódni vele. Tetszik a megjelenése. Marhára nem tetszik viszont, hogy ráesett egy nagyobb mennyiségű hó decemberben a tetejére, úgy kellett kiásni, behorpadt a teteje, és a biztosító megmagyarázza, hogy miért NEM biztosítási esemény. De erről nem a kocsi tehet. Szóval a Toyota annyival jobb az Astránál, hogy ugyanolyan megbízható, de akinek van egy kicsit több pénze, és nem CSAK a gazdaságos üzemmód számít, az meg Corollát vegyen. Szép, ezt már élmény vezetni, auóutakon nyugdíjasüzemmódban lehet kihozni akár5.8-as átlagfogyasztást is, de CSAK ott. Autópályán illik menni 130-cal, érdekes módon ez 7l krüli fogyasztást csinál, míg az Astra ugyanezt 6.5 körül csinálja, igaz abban nincs légkondi. Városban 7fölött fogyaszt picivel a Corolla, igaz, cserébe van ereje. Sportos vezetésnél nyilván többet s meg tudna enni, de ezt még nem próbáltam. Egyszer elmentem Bp-től Nagvázsonyig 6literes fogasztással: egyfolytában a fogyasztásmérést figyeltem, ne menjem hatliter fölé: 120km/h fölé nem tudtam menni és a légkondit is épphogycsak használtam, amikor már nagyon kellett, de így, autópályán külsősávban, lehetett 6literes országúti fogyasztást is csinálni. Visszafelé végig használtam a légkondit és 130-140-nel jöttem és így 7l tehát csak egy liter külnbség volt a normális vezetés és a nagymamiság között. Hogy menyit bírNA végsebességben: a 17éves 8szelepes 60LE Opel Astra 170-nél följebb nem ment, igaz, ezt egy szombat hajnalon csináltam, egyedül ültem a kocsiban+lapraszerelve egy kihúzható étkezőasztal, hat étkezőszék és egy dohányóasztal, tehát súlyra kb három utas volt benne. A Toyotát még nem vezettem egyedül autópályán, egyszer kipróbltam volna mennyivel bír menni (én ültem bene+feleségem+2gyermek), a kocsiban 180-nál bejelzett a HSK rendszer. a HSK a Humán Sebesség Korlátozó rendszer rövidítése: 'ne nyomjad már' felkiáltással az anyósülésről a feleség szájából jelez. Így nem tudom, mennyivel bír menni. Nem szoktam gyorshajtani, cska szerettem volna kipróbálni, mit tud. Asszony befizetett vezetéstechnikai tréningre, nem rendes? Majd nyáron beváltom az utalványt.
Használó
Születési éve: 1976
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: higgadt
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: budapest
Gyerekek száma: 2
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: higgadt
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban: 7.9 liter
Fogyasztás országúton: 6 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 7.3 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma:
Meghibásodás leírása: Az előbb beküldtem egy OpelAstra jellemzést, de mivel van egy Corollánk is, beküldöm róla is a véleményt. Márkakereskedéstől vettük, és mivel egy nagyon jó ismerősömnek Toyota szervize van, igazából már sak baráti alapon is, hibátlan a Toyotaszerviz szolgáltatása, amit szerencsére igazból igénybe sem kellett venni, csak átnézettük mert használt, de tökéletes állapotban van. Nem sokkal a vásárlás után a fékpofákat lecseréltük. Itt megint a következő menüpont a lerobbanásról szól: szégyen volna, ha egy hét éves japán autó lerobbanna, illetve csak nyár óta van nálunk, szóval csakúgy, mint a 17éves Astránk, ez sem robbant még le sehol.
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Garancia már lejártNincs kiemelt meghibásodás. Leírás: Eddig semmilyen hibája nem volt. A fékpofákat le kellett cserélni nem sokkal a vásárlás után, és az akkumlátort. Érdekesség, hogy MINDKETTŐ MÉG A GYÁRI VOLT BENNE, azaz mind az akkumlátor, mnind a fékpofák 7évesek. Annyit tudni kel az előző tulajról, hogy egyedül él és hat autója van, tehát nyilván nem használta agyon a kocsit.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál:
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: a fékpofák cseréjét vicces lenne csak többedszerre sikeresen elvégezni, tehát a fékpofák cseréje volt az egyetlen javítás, amit sikeresen el is végeztek rajta :)
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem