PEUGEOT 406
Futott kilométer: 135 000 km
Vegyes fogyasztás: 6.2 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Az autó az egyik legjobb konstrukció a francia autógyártás történetében és ez nem csak szöveg, mivel rengeteg más márka és típus tényleg kalap-kabát sz*r autó. Ennek alapja részemről, hogy ez már a második 406-osom, az előző is 6 éven át hibátlanul működött (100 000 km-t tettem bele és csak a kötelező szervizekre költöttem + kipufogó), bár benzines volt (1.8 16V SR). Aki megbízik a véleményemben és ebben a típusban annak annyit javaslok, hogy olyat keressen, amin nem talál túl sok hibát (6-8 évesen vannak tényleg jók, reális áron) és a kötelező olajra és szíjcserékre valamitn kopóalkatrészcserékre figyeljen és jobban jár, mint bármelyik más konkurens típussal. Én sajnos ilyen állapotban csak ezt találtam 90 lóerővel és manuális klímával, de ennek volt és VAN gazdája! Egyetlen hiányom ez a 20 lórerő (mert a 110lovas sokkal jobban megy!-de ezáltal idővel széthajtható...) és a kartámaszos ülés és talán a digit klíma. Mindenesetre életem egyik legjobb választása a 406-os, bármelyik szériát is nézzük.
Használó
Születési éve: 1981
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: atlagos
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: varos
Gyerekek száma: 0
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: atlagos
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban: 7.5 liter
Fogyasztás országúton: 5.8 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 6.2 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma:
Meghibásodás leírása: A kötelező szervizeken kívül még semmi nem volt, ami újszerűségét rontaná.Leírás: Ezek az autók nem robbannak le, mert jó konstrukciók! Amelyik lerobban az csepp a tengerben szindróma, vagy nincs velük semennyire se foglalkozva.
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Nincs kiemelt meghibásodás.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál:
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: Egyetlen dolog van, amiről az autó nem tehet az pedig a Xenon házi beszerelése részemről, ami bár tökéletesen sikerült (szakszervizek irigykedhetnének!!), de az én hibám, hogy nem került az autó alvó állapotba mikor kivettem az akksit és ez meghülyítette a komputert és azóta nem zár a gyári kulcs távirányítással. Egy márkaszervizben voltam már 2x, de még nem oldották meg. Állítólag csak szakszerviz alkalmas a szoftver miatt a javításra, de ezek csak lehúzásra mennek. Idővel meg fogom találni azt a szerelőt, aki megoldja emberi áron a hibát. Mindössze újra kell tanítani a kulcsot, ami nyomogatós módszerrel eddig nem sikerült. Már mindent kitaláltak a szakszervizek (szervizkód, vevőegység modul csere, új kulcs betanítása stb.), de lesz emberi megoldás idővel, majd megoldom.
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem