KIA SHUMA
Futott kilométer: 145 000 km
Vegyes fogyasztás: 8 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Néhány kisebb kellemetlenség mellett (a motor kicsit hangos, a burkolatok itt-ott zörögnek, az elektromos rendszer időnként kisebb hibákat produkál) kifejezetten jó benyomást kelt. Bár az első lámpák és a hűtőmaszk markáns kiképzése némileg bontja a formát, a hosszú, lágy vonalvezetésű karosszéria összességében elegánsnak mondható. A belső tér tágas, a hátsó ülésen utazóknak is kényelmet nyújt. A poggyász számára elegendő helyet biztosít a kifejezetten nagy befogadóképességű csomagtartó. A rugózás - néhány nagy nevű márka fapados típusa után - kifejezetten lágy, kényelmes. A komfortérzést fokozza a klíma, illetve az elektromosan működtethető ablakok és tükrök, nemkülönben a beépített hangszórórendszer, amely - eltekintve a techno és hasonló műfajok kedvelőinek igényeitől - megfelelő rádiózási, zenehallgatási élményt nyújt vezetés közben. A 16 szelepes, 1,5 l-es motor által leadott névleges 89 LE teljesítmény elsőre kevésnek tűnik a több mint másfél tonnás összsúlyhoz, ám közepes fordulatszámtól felfelé meglepően dinamikusan viselkedik az autó. Visszakapcsolva szépen húz öt személlyel is, a végsebessége pedig ebben a kategóriában nem lebecsülendő. A menetstabilitása magasabb sebességtartományban is megfelelő, a kanyarokban - jó gumikkal - biztonságosan tapad, kitörési szándék érzését nem kelti. A használati stílus természetesen a fogyasztásban is megmutatkozik, takarékos autózás mellett akár 6,5 literrel is elmegy, a sportos utazást kedvelőknek viszont mélyebbre kell nyúlni a pénztárcájukba. Cserében alacsonyabb díjösszegű kötelező biztosítással és súly(teljesítmény)adóval számolhatnak. Összességében a típusra a kifejezetten jó ár/érték arány jellemző, viszonylag alacsony vételár ellenében jól felszerelt, kényelmes, megbízható családi autóhoz juthatunk.
Használó
Születési éve: 1959
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: dinamikus
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: varos
Gyerekek száma: 0
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: dinamikus
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? megfelelo
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban: 9.5 liter
Fogyasztás országúton: 6.5 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 8 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 2 alkalom , ebből 2 lerobbanás
Meghibásodás leírása: Első kerékcsapágy csere. Fékbetét garnitúra csere. Lerobbanás oka: elektromos rendszer 2 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: 1.A klímahűtőhöz vezető cső kidörzsölte az elektromos kábelköteg szigetelését, emiatt néhány vezeték összeolvadt. A hiba sorkapocs beiktatásával egyszerűen orvosolható volt. 2.Immobiliser zavar. Áramtalanítás (akkusaru levétel) után megoldódott.
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: futómű / fék Garancia már lejártJavítás összege: 15000 Ft.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: Motoros antenna.
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem