VOLKSWAGEN TRANSPORTER T4
Futott kilométer: 350 000 km
Vegyes fogyasztás: 10 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet
Előszöris leszögezném, egy személyautóról (mikrobuszról) van szó amiben semmi extra sem volt, csak egy immobiliser, ami nem mindig volt jó, így kikötöttük. Mi egy családi, vasárnapi-templombajárós-bevásárlós-nyáriutazós autónak használtuk. Mikor úgy 2000 környékén hozzánk került az autó sokáig nagyhiba-mentes volt, kivétel az üzemanyagszint visszajelző volt rossz, és még mindig nem jó teljesen; üres tank mellet még bőven fölé mutatott, így a kilométerszámlálót néztük mindig. És elkezdődtek a gondok. Kezdett nagyobb gázadáskor füstölni füstölni, ezért egy teljes motorgenerálon esett át. Minden szép és jó volt, míg Strassburgban az alig éves generál után az egyik hajtókar kiváncsi volt a külvilágra, és az útjába álló motordarabokat kitörve, lyukat ütve a motoron kitekintett. Innen kellett hazahozni, mert ott nem lehetett hagyni. Új motor került bele, ami is 2008 nyaráig - úgy másfél évet-, mikoris az M3ason az egyik szelepre ráütött a dugattyú és letörte azt. Az autó tarlóégetés szerű füstöt produkált, és a kocsi hátulja koromfekete lett. Azóta megjavítattuk, és még mindig nem jó teljesen. A motortartó bak többször is (legalább kétszer, de inkább háromszor) eltörött. Ez egy típushibája a T4-esnek. Motorhoz kapcsolódva két esemény is történt 2008 nyarán. Először csak megrepedt a kipufogó, de miután megcsináltattuk, fél napra rá, más helyen teljesen eltört. A hangját még egy traktor is megirigyelhette volna. Így egy új kipufogórendszer került rá. A lámpája egy gyertyát se üt meg. Foncsorhibás. Éjszaka városon és autópályán kívül nem ajánlott vezetni. Egyedi hiba. Legutolsó hibája a fékvákuumpumpa meghibásodása volt, ami azt eredményezte, hogy egy nagy gázadás utáni első fékezésig jó volt, utána a szervóhatás elszállt, és alig fékezett a kocsi. A szerelő szerint ez is típushiba. Egy nagy hibája az autónak, hogy a belső levegőcsere nincs megoldva. Hátul befülled a levegő. Elhúzható ablakokkal javítani lehet rajta. 75 lóerővel nem lehet versenyezni, de utazásra megfelel, bár emelkedőt felfelé nem siet el. A fogyasztás csökkentése érdekében egy hatodik fokozatot elbírt volna a motor, hogy 120-130 km/h körül kisebb fordulaton legyen a motor. A fék magabiztosan lassította az autót, Féktárcsákat egyszer, biztonsági okokból cseréltettünk. Első komoly hibája a fent említett fékszervó meghibásodása. Gumivásárláskor figyelni kell, mert nem személyautóhoz való jár neki, hanem erősített oldalfalú, a nagyobb súly miatt. Az említett motortartó bakokat alulméretezték a németek, így letörhetnek. Ez is típushiba. Egyedi hibának írható fel az oldalajtó beázása. Alapverzióban csak két kis hangszórót kap az ember, az elsó szélvédő két alsó sarkába, melyek magukhoz képest egész jók, persze nem kell semmi komolyra gondolni. Értékelésem 2006-ig 4 csillag lett volna, de akkor kifutotta a neki szánt kilométert, és azóta sok gond van vele. így 2,5-3 csillagot érdemel.
Használó
Születési éve:
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: atlagos
Döntően hol autózik: lakott_terulet
Lakóhely: budapest
Gyerekek száma: 4
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: atlagos
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? megfelelo
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? nem
Fogyasztás városban: 11 liter
Fogyasztás országúton: 8.5 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 10 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 13 alkalom , ebből 1 lerobbanás
Meghibásodás leírása: Lerobbanás oka: futómű / fék
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: motor Garancia már lejártJavítás összege: 500000 Ft. Leírás: Strassburgban hajtókar kinézett a motorból. Tréleren jött haza, ami +150e forint
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: lámpakapcsoló Dél-Franciaországban. Átmeneti megoldásként működött
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem