BMW 5-ÖS SOROZAT
Futott kilométer: 300 000 km
Vegyes fogyasztás: 11.5 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
2011-ben jutottam hozzá egy 1995-ös év végi BMW e34 520i sedan-hoz kék színben. 150 lóerő kézi öt sebességes váltó. Nem egy veszedelmes gép, de cserébe strapaíró. Mikor hozzájutottam akkor sok rozsda volt rajta, és szinte az összes típushiba kis is jött rajta. De nem zavart megcsináltam amit tudtam. Nekem nagyon tetszik, bár sok embernek már kicsit régies az első kerek lámpák miatt. Fantasztikus gép. Soha nem hagyott cserben, pedig nincs kíméletesen használva. Sok barátom nem is érti hogy hogyan bírja ezt ki. Nagyon jó vezetni még így öregen tele hibákkal is. A differenciálművet eltörtem és így került bele a sperr amivel élmény vizesen autózni. Aki nem egy tapasztalt sofőr azt könnyen megvicceli az autó. Fogyasztása elég változó. Láb függő 7-23 liter. De átlag olyan 12-13 liter. Főleg városban használom. Legnagyobb megoldatlan hiba az autóval az olajfogyasztás. 700km-1liter olaj. A magas fordulatszám tartományban való használat biztos közrejátszik. A kuplung nagyon érdekes lehet benne, mert egyszer megégettem és még most is működik. Nagyon strapabíró autók ezek. Aki még nem vezetett valamilyen erős Bmw-t annak sürgősen be kell pótolnia a hiányt. Sokan úgy tartják hogy a Bmw -k nem jó autók. De én szerintem a legjobbak. Legalábbis a régebbi típusok biztosan. Azért lehet velük baj mert aki megvesz egy 2000 év előtti bmw-t az csak hajtja és nem szervizeli (tisztelet a kivételnek), és úgy gondolják hogy nem is kell mert a kocsi nem jelez a végsőkig kitart és megy. Szóval jó kocsik csak nem törődnek velük. A fogyasztás szokott lenni még probléma. Szerintem nem esznek sokat ahhoz képest hogy nehezek erősek és hátul hajtanak ! Na meg persze az is szokott gond lenni a bmw ellenzőknél hogy télen veszélyes, meg elakad. Főleg azok panaszkodnak akik nem tudnak vezetni, az ne vegyen bmw-t és még azok akik az új gumi árát inkább beletankolják. Ha van rajta új téli gumi akkor elmegy bárhol. Szóval nagyon jó autók, persze csak akkor ha hátsókerék meghajtású, szívó benzines, és kézívátlós. (ja és még csak annyit, hogy így 18 évesen jobban gyorsul százra mint gyárilag újonnan. csak annyi a változtatás hogy nincs rajta hátsó dob. gyári adat 0-100km/h 10.6s most 9.6s) üdv mindenkinek. csak a BMW:)
Használó
Születési éve: 1992
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: higgadt
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: budapest
Gyerekek száma: 0
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: higgadt
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban: 14 liter
Fogyasztás országúton: 9 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 11.5 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 3 alkalom
Meghibásodás leírása: Saját hibából történt alkatrész hibásodás. Saját hibából kisebb baleset, és elemcsere.Leírás: Hihetetlen, de igaz. A differenciálműben kettétört egy fogaskerék, és még úgy is mozgásképes maradt az autó. Balatont is megjárt, bár mondjuk hazafelé az ugráló fogaskerékdarab kiütötte a differenciálmű házát és elfolyt az olaj, de így is hazament. Csodálatos egy szerkezet a BMW. Nagyon értenek hozzá a Németek.
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: hajtás / váltó Javítás összege: 60000 Ft. Leírás: Szerencse Bmw és elég szép. Manapság is megállja a helyét. Az autószerelők is máshogy kezelik mint egy átlagos autót. Jobb érzéssel megyek szervizbe így, emberbe vesznek.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: Volt több ilyen is de az azért nem ment egyből, mert otthon szereltem. A szervizben egyből megcsinálták az aktuális hibát.
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem