RENAULT SCENIC
Futott kilométer: 168 000 km
Vegyes fogyasztás: 6 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Legjobban tetszett: A motor dinamizmusa, a vezethetőség, a belső variálhatóság. Utáltam: Egyéb apró bosszantó és szinte mindig elektromos hibák: vezetőülés alatti 48-pontos csatlakozó elázás; ablak emelő műanyag tartó elem törése; 36V-os fő-műszer tápegysége; fő-műszer kontakthiba; hátsó ablaktörlő néha csak a gyújtás le-fel után működik; automata kézifék hiba- és vészjelzés miközben normálisan működik (szervizben sem tudtak vele mit kezdeni) és persze a motor cserét nem kívánom senkinek.
Használó
Születési éve: 1957
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: dinamikus
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: budapest
Gyerekek száma: 3
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: dinamikus
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? nem
Fogyasztás városban: 6.5 liter
Fogyasztás országúton: 5.5 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 6 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 13 alkalom , ebből 1 lerobbanás
Meghibásodás leírása: Főtengely csapágy. Amit nem publikus információként 120000 km-ként cserélni kell. Az előírt 30000 km-kénti olajcserék helyett 15000 km-ként cseréltettem márka szervízben az olajat azután az egyik 9000-10000 km közötti etapban elszállt a főtengelycsapágy, miután televerte fémrészecskékkel a motort teljes blokkcsere vált szükségessé. Egy 75000 km-t futott blokkot raktak be (Francia Autó Szervíz, Bp.) 680000 Ft-ért. Még egy évig használtam, eladtam 980000 Ft-ért. Megérte? Talán, mindegy soha többet francia autót. Egyéb apró bosszantó és szinte mindig elektromos hibák: vezetőülés alatti 48-pontos csatlakozó elázás; ablak emelő műanyag tartó elem törése; 36V-os fő-műszer tápegysége; fő-műszer kontakthiba; hátsó ablaktörlő néha csak a gyújtás le-fel után működik; automata kézifék hiba- és vészjelzés miközben normálisan működik (szervizben sem tudtak vele mit kezdeni) Soha nem tudták megjavítani a turbó néha előforduló váratlan leszabályozását. Ami egy-egy tényleg erős gyorsítás után néha oda fajult, hogy a motort is leállítja (ha a tengelykapcsolót pl. a forgalmi helyzet miatt kinyomtam). Ezt követően minden további nélkül újra indítható az autó önindítóval. Jellemző a márkaszervizekre, hogy mindegyik szerviznek volt erre egy teóriája, persze teljesen más mint a másiknak és egyik sem igazolódott be.Lerobbanás oka: motorLeírás: Főtengely csapágy. Amit nem publikus információként 120000 km-ként cserélni kell. Az előírt 30000 km-kénti olajcserék helyett 15000 km-ként cseréltettem márka szervízben az olajat azután az egyik 9000-10000 km közötti etapban elszállt a főtengelycsapágy, miután televerte fémrészecskékkel a motort teljes blokkcsere vált szükségessé. Egy 75000 km-t futott blokkot raktak be (Francia Autó Szervíz, Bp.) 680000 Ft-ért. Még egy évig használtam, eladtam 980000 Ft-ért. Megérte? Talán, mindegy soha többet francia autót. Egyéb apró bosszantó és szinte mindig elektromos hibák: vezetőülés alatti 48-pontos csatlakozó elázás; ablak emelő műanyag tartó elem törése; 36V-os fő-műszer tápegysége; fő-műszer kontakthiba; hátsó ablaktörlő néha csak a gyújtás le-fel után működik; automata kézifék hiba- és vészjelzés miközben normálisan működik (szervizben sem tudtak vele mit kezdeni)
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: motor Javítás összege: 680000 Ft. Leírás: Főtengely csapágy. Amit nem publikus információként 120000 km-ként cserélni kell. Az előírt 30000 km-kénti olajcserék helyett 15000 km-ként cseréltettem márka szervízben az olajat azután az egyik 9000-10000 km közötti etapban elszállt a főtengelycsapágy, miután televerte fémrészecskékkel a motort teljes blokkcsere vált szükségessé. Egy 75000 km-t futott blokkot raktak be (Francia Autó Szervíz, Bp.) 680000 Ft-ért. Még egy évig használtam, eladtam 980000 Ft-ért. Megérte? Talán, mindegy soha többet francia autót.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: Soha nem tudták megjavítani a turbó néha előforduló váratlan leszabályozását. Ami egy-egy tényleg erős gyorsítás után néha oda fajult, hogy a motort is leállítja (ha a tengelykapcsolót pl. a forgalmi helyzet miatt kinyomtam). Ezt követően minden további nélkül újra indítható az autó önindítóval. Jellemző a márkaszervizekre, hogy mindegyik szerviznek volt erre egy teóriája, persze teljesen más mint a másiknak és egyik sem igazolódott be.
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem