RENAULT SCENIC

Futott kilométer: 168 000 km

Vegyes fogyasztás: 6 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Legjobban tetszett: A motor dinamizmusa, a vezethetőség, a belső variálhatóság. Utáltam: Egyéb apró bosszantó és szinte mindig elektromos hibák: vezetőülés alatti 48-pontos csatlakozó elázás; ablak emelő műanyag tartó elem törése; 36V-os fő-műszer tápegysége; fő-műszer kontakthiba; hátsó ablaktörlő néha csak a gyújtás le-fel után működik; automata kézifék hiba- és vészjelzés miközben normálisan működik (szervizben sem tudtak vele mit kezdeni) és persze a motor cserét nem kívánom senkinek.

Használó

Születési éve: 1957

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: budapest

Gyerekek száma: 3

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? nem

Fogyasztás városban: 6.5 liter

Fogyasztás országúton: 5.5 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 6 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 13 alkalom , ebből 1 lerobbanás

Meghibásodás leírása: Főtengely csapágy. Amit nem publikus információként 120000 km-ként cserélni kell. Az előírt 30000 km-kénti olajcserék helyett 15000 km-ként cseréltettem márka szervízben az olajat azután az egyik 9000-10000 km közötti etapban elszállt a főtengelycsapágy, miután televerte fémrészecskékkel a motort teljes blokkcsere vált szükségessé. Egy 75000 km-t futott blokkot raktak be (Francia Autó Szervíz, Bp.) 680000 Ft-ért. Még egy évig használtam, eladtam 980000 Ft-ért. Megérte? Talán, mindegy soha többet francia autót. Egyéb apró bosszantó és szinte mindig elektromos hibák: vezetőülés alatti 48-pontos csatlakozó elázás; ablak emelő műanyag tartó elem törése; 36V-os fő-műszer tápegysége; fő-műszer kontakthiba; hátsó ablaktörlő néha csak a gyújtás le-fel után működik; automata kézifék hiba- és vészjelzés miközben normálisan működik (szervizben sem tudtak vele mit kezdeni) Soha nem tudták megjavítani a turbó néha előforduló váratlan leszabályozását. Ami egy-egy tényleg erős gyorsítás után néha oda fajult, hogy a motort is leállítja (ha a tengelykapcsolót pl. a forgalmi helyzet miatt kinyomtam). Ezt követően minden további nélkül újra indítható az autó önindítóval. Jellemző a márkaszervizekre, hogy mindegyik szerviznek volt erre egy teóriája, persze teljesen más mint a másiknak és egyik sem igazolódott be.Lerobbanás oka: motorLeírás: Főtengely csapágy. Amit nem publikus információként 120000 km-ként cserélni kell. Az előírt 30000 km-kénti olajcserék helyett 15000 km-ként cseréltettem márka szervízben az olajat azután az egyik 9000-10000 km közötti etapban elszállt a főtengelycsapágy, miután televerte fémrészecskékkel a motort teljes blokkcsere vált szükségessé. Egy 75000 km-t futott blokkot raktak be (Francia Autó Szervíz, Bp.) 680000 Ft-ért. Még egy évig használtam, eladtam 980000 Ft-ért. Megérte? Talán, mindegy soha többet francia autót. Egyéb apró bosszantó és szinte mindig elektromos hibák: vezetőülés alatti 48-pontos csatlakozó elázás; ablak emelő műanyag tartó elem törése; 36V-os fő-műszer tápegysége; fő-műszer kontakthiba; hátsó ablaktörlő néha csak a gyújtás le-fel után működik; automata kézifék hiba- és vészjelzés miközben normálisan működik (szervizben sem tudtak vele mit kezdeni)

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: motor Javítás összege: 680000 Ft. Leírás: Főtengely csapágy. Amit nem publikus információként 120000 km-ként cserélni kell. Az előírt 30000 km-kénti olajcserék helyett 15000 km-ként cseréltettem márka szervízben az olajat azután az egyik 9000-10000 km közötti etapban elszállt a főtengelycsapágy, miután televerte fémrészecskékkel a motort teljes blokkcsere vált szükségessé. Egy 75000 km-t futott blokkot raktak be (Francia Autó Szervíz, Bp.) 680000 Ft-ért. Még egy évig használtam, eladtam 980000 Ft-ért. Megérte? Talán, mindegy soha többet francia autót.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása: Soha nem tudták megjavítani a turbó néha előforduló váratlan leszabályozását. Ami egy-egy tényleg erős gyorsítás után néha oda fajult, hogy a motort is leállítja (ha a tengelykapcsolót pl. a forgalmi helyzet miatt kinyomtam). Ezt követően minden további nélkül újra indítható az autó önindítóval. Jellemző a márkaszervizekre, hogy mindegyik szerviznek volt erre egy teóriája, persze teljesen más mint a másiknak és egyik sem igazolódott be.

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem