OPEL VECTRA A

Futott kilométer: 285 480 km

Vegyes fogyasztás: liter

Döntően hol autózik: autopalya,orszagut

Alapvetően a kedvenc típusom, de azért jobbnak képzeltem. Egy 18 éves autóról beszélünk ismeretlen múlttal. A generátor probléma sajnos az éjszaka közepén rendesen próbára tette a képességeinket, de végül egy akksi cserével célba értünk vele. Sok korábbi vélemény beigazolódott a használata kapcsán. Tetszett az autó kormányzása, jól eltalált szervóval szerelték, könnyen irányítható, mégis elég visszajelzést ad az útról, viszont mikor áram hiányában leállt a motor, akkor két kézzel kellett tépni az irányításhoz, balesetveszélyes ezért az ilyen jellegű hiba. A motor meglepően csendes, még nagyobb fordulatnál is, nem érezteti az emberrel menet közben, hogy dízel. Annál nagyobb gond van a motor erőtartalékaival: Indulásnál jól húz, hamar el lehet vele érni az utazósebességet, pörgős, nincs gond nagyobb fordulatnál sem, viszont egy 70-es tempónál már alig reagál a gázra, gyakran kell visszakapcsolni, ha növelni szeretnénk a sebességet, egyszóval a gond a dinamika hiányával van. A váltó áttételezésével is meglepett, 3. és 4. között szinte semmi különbség nincs, városban gyakran kéri a 2. fokozatot, városon kívül leginkább a 4. fokozatban szuperál jól, számítva a váratlan helyzetekre. A kuplung kényelmesen, pontosan és könnyen használható. A pedálok viszonylag jó elrendezésűek. A futóműve lágy kellemesen nyeli az úthibákat, persze a nagyobbaknál igencsak bekopog az utastérbe lévőknek, de nem vészes. Nem mondható ez el ugyanakkor az úttartásra, könnyen megbillen, megcsúszik jó úton is, alul kormányozottá válik hirtelen, ami kellemetlen meglepetésekkel szolgálhat. Az utastér ránézésre jól eltalált, de csak ránézésre. Több átgondolást érdemelt volna a hűtés-fűtés kezelője, az óra és hőmérő nagyon kiesik a vezető szemszögéből, viszont a fordulatszámmérős műszerfal könnyedén áttekinthető, a belső ajtókilincs és a mechanikus ablakemelő borzasztóan rossz helyre került, lehetetlen kényelmesen, keresés nélkül használni. Az utastéri összeszerelése és anyaghasználata minősíthetetlen, szinte minden zörög és nyöszörög benne leginkább alapjáratnál és alacsony fordulatnál. A vezetőülés jól eltalált, könnyen beállítható, viszont a kuplung melletti lábtartó rész kényelmetlenül közel került a vezetőhöz. A fogyasztása az autónak kiváló: csak meg kell előtte lebegtetni egy gázolajos rongyot és elvisz hetedhét országon át. :) Összegezve: meg lehet vele barátkozni, gyártottak akkoriban sok rosszabbul sikerült autót is, egy erősebb jobban felszerelt példányt azért megnéznék belőle.

Használó

Születési éve: 1988

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: higgadt

Döntően hol autózik: autopalya,orszagut

Lakóhely: budapest

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: megfelelo

Csomagtér: higgadt

Ülések: kenyelmetlen

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? megfelelo

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban:

Fogyasztás országúton:

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás:

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: , ebből 1 lerobbanás

Meghibásodás leírása: Lerobbanás oka: elektromos rendszer 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: Vásárlás után 80km-rel megadta magát a generátor (valószínűleg a gyári volt még) ráadásul a töltésjelző nem világított, csak egy idő után a légzsák és az ABS visszajelző, leesett 0-ra az üzemanyag és a hőfokmérő mutatója. Természetesen éjszaka, országúton.

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: elektromos rendszer Nincs kiemelt meghibásodás.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem