HONDA CIVIC
Futott kilométer: 160 000 km
Vegyes fogyasztás: 7 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Pro: - Nagyon megbízható, időjárástól, évszaktól függetlenül az autó minden felszerelésével együtt úgyanúgy működik (tökéletesen). - Könnyű megszokni a vezetését, a megtervezett manővert pontosan végre lehet hajtani vele, legyen szó fékezésről, gyorsulásról, kanyarodásról; úgy fog viselkedni az autó, ahogy azt elvárjuk tőle. Gond nélkül cikázhatunk vele a forgalomban. - Meglepően jól pakolható. A hátsó üléseket vízszintbe lehet dönteni és egy szekrény is belefér. - Jól lehet játszani a fogyásztással és teljesítménnyel, mikor melyikre van szükség. - 2010-ben lecseréltem az első két féktárcsát és -betétet, még a gyári volt rajta mindkettő! Tökéletesen működött, csak már rozsdásodott a tárcsa pereme. (A hátsó tárcsa még most is a gyári) Kontra: - Vannak bizonyos típushibái: Hátsó sárvédőív és küszöb találkozása hajlamos a rohadásra. 20 év alatt keletkezett egy ujjbegynyi foltocska, és a küszöb a műanyag borítás alatt is elkezdett egy sávban korrodálni (tipp: a sárvédőről a gyári gumiívet el kell távolítani, így nem reked meg alatta a víz. Ha már lakatolásra szorul: a sárvédőív peremét vissza kell hajlítani önmagába és a víz többé nem jut be). - A jobbhátsó tárcsafék beragad, majd a fékbetét idő előtt elkopik (szériahiba: CRX, Integra esetében is). - A tompított fényszóró nagyon gyenge. A dzsuvás magyar utakon (ahol ugye még felfestésre se futja néhol) esőben nagyon zavaró; kénytelen az ember reflektorral közlekedni, vagy percenként félrállni, megtörölni. H4-es izzó való bele és erősebbre nem lehet cserélni, csak újravezetékeléssel. - A beltér kárpitja a sűrűn érintett részeknél kopik. Bizonyos műanyag elemek hajlamosak a törésre is, pl: zár, ajtóbehúzó, kesztyűtartó. - 160-200ezer kilómétertől elkezdődik a motor olajfogyasztása. - A teljesítményéhez képest a fék gyenge rajta. A kresszhez mérten viszont még elég jó. - A kasztni vékony lemezből készült, komoly karambol esetén drasztikusan csökken a túlélési esély!
Használó
Születési éve: 1985
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: dinamikus
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: varos
Gyerekek száma: 0
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: dinamikus
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban:
Fogyasztás országúton:
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 7 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 1 alkalom , ebből 1 lerobbanás
Meghibásodás leírása: A világításkapcsoló fokozatosan elromlott. Amikor hozzámkerült már nem lehetett vele pillanat-reflektorozni. Később néha reflektorról visszakapcsolva 1-2 másodpercig nem volt tompított, csak helyzetjelző. Lerobbanás oka: elektromos rendszerLeírás: A főrelét egyszer meg kellett forrasztani. (Szerencsére otthon romlott el, hideg tél volt, és már pár napja nem használtam az autót.) Indítózott, de nem indult. Az átlag szervízekben nem tudták, hogy mi a baja, szakértőhöz kellett fordulni!
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: futómű / fék Nincs kiemelt meghibásodás. Leírás: A jobbhátsó tárcsafék egyszer csak megakad és onnantól nem enged vissza. Aztán csak idő kérdése amíg teljesen le nem kopik a fékbetét, végül cserére szorul. (kb. évente)
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál:
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: A baloldali elektromos ablakemelő szorult és nehézkesen emelte az ablakot. A vezetősín görbe volt, többszöri kalibrálást igényelt.
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem