OPEL ASTRA J

Futott kilométer: 41 000 km

Vegyes fogyasztás: 5.8 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Nagyautós érzés, kívül-belül gyönyörű, nyoma sincs fércmelónak. Számottevő nyomaték 1600-as fordulat felett van; kereszteződésnél kihajtani csak előre eltervezve lehet, vagy nagy gázzal csikorogva, de mg az is rizikós. A váltó is öreguras, Dominic Toretto-féle váltásokat nem fog senki csinálni vele. Mondjuk nem is arra való, hanem hogy lenyomjunk vele 500km-t, vagy többet egyhuzamban. Arra viszont nagyon jó, az áttételezés nagyon hosszú, a hatodik vége valahol a sztratoszférában van.(Németeknél megfutottam vele a papíron maximálisan elérhető 192km/h-s sebességet, szerintem menne az még 220-at is lejtőn, korlátozás nélkül) A hatodik sebesség és a tempomat autópályán áldás, 130-140-nél is még csendesnek mondható (kb. 2800-at pörög a motor). 170km/h-nál még nem forog 4000-ret sem. A menetszél-zaj szerintem elenyésző. A normál ülések is kényelmesek, nem kértük bele az agyondícsért ergonómikusakat. Bár műszaki jellegű problémám még nem fordult elő, apróságok belezavarnak a képbe. Sehol semmi nem zörög, kivéve a belső tükör feletti olvasólámpákat körülvevő műanyag borítást, viszont az már szinte újkorától kezdve. Már valaki írta, hogy időnként szívó-kuttyogó hangot hallani a motortérből, jelentem megvan, csak nálam egész gyakran, és több másodpercig tart. El nem tudom képzelni, mi lehet, jellemzően 2000-res fordulatig bármikor előjöhet, és a mély tónusú hang a magasabb felé halad (mint amikor egy csapágy pörög fel) Ezenkívül a középkonzol kezelőgombjai (szinte kivétel nélkül) időnként csak a második megnyomásra reagálnak. Ami még bosszantani tud, az az ablakmosó berendezés fúvókái. Az elsők picit magasra hordanak, 60-70km/h-s tempótól kezdve a folyadék nagyja elszáll az autó felett miközben a lapátok csak maszatolnak, a hátsó viszont csak csurgat, aztán aviszonlátásra! Állítási opció egyiknél sincs. Ahogy sok mai autónál, így az Astránál is feláldoztak némi kilátást a design oltárán, A-oszlop, B-oszlop (bizonyos szögből) könnyen kitakar akár teherautókat is, az meg olyan mint a medve.Nem játék. Tolatásnál a radar rendkívül hasznos tud lenni. Remélem a következő 10x40.000 km is ilyen problémamentesen fog zajlani, ezeknél nagyobb baja sose legyen :)

Használó

Születési éve: 1981

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: atlagos

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: varos

Gyerekek száma: 1

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: atlagos

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 6.4 liter

Fogyasztás országúton: 5.2 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 5.8 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma:

Meghibásodás leírása: Gyakrabban hordom olajat cserélni, mint kellene. A 30.000-es Longlife-olajat először 16.000-nél, majd 40000-nél is cseréltettem. 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Nincs kiemelt meghibásodás. Leírás: A mínusz 20 fokos időszakban egyszer a parkolást segítő szenzor elöl nem működött. Azt kérte, vizsgáltassam meg, Másnapra elmúlt, azóta sincs vele baj.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál:

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem