VOLKSWAGEN JETTA V
Futott kilométer: 153 000 km
Vegyes fogyasztás: 6.3 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
A hátul ülőnek kevés a lábtér. Az újabb generációt meg is növelték 9 cm-el. Mutatós autó, elég jó, de azért rendszeres látógatója voltam a szervíznek évente sok alkalommal. És nem csak kifogtam azt az autó, hanem a kolegám is így járt, mert ő is ilyet vett 0 km-esen. Az övének a műszerfala mint a karácsonyfa, tele mindenféle hibajelzéssel. Izzó, fék, motor, stb. Ja és a vezetőüllés ha le van engedve, mert 185-cm-el így kényelmes, a mögöttem ülő nem tudja betenni a lábát az üllés és a padló közé, így neki még kényelmetlenebb hátul. Összegezve: Mutatós, nagynak tűnő, Viszonylag gazdaságos, de a szerviz drága. Valami mindig elromlik,sok apróság, ami nem költséges, (pár ezer ft), de drágább dolgok is kimennek évente egyszer, az 100 000 ft körüli összeg. És még valami. Ha nagy eső esik, nem lehet vele közlekedni. Én többször is jártam úgy, hogy nagy esőben le kellett állni az autópályán, mert olyan hegyes szöget zár be a motorháztető és a szélvédő, hogy áll a víz a szélvédőn és a legnagyobb fokozatban sem lehet letörölni, úgy hogy legalább 50km/h-val mehessek. Abszolút olyan mint a kocsimosóban amikor a gép nyomja rá a vizet. És minden volkswagenre jellemző, hogy esőben a mögöttem lévő szidja a felmenőket, mert annyira felveri a vizet a kerék, hogy nem lát semmit a mögöttem jövő. Sárvédő ugyanis nincs. A lökhárító pedig magasan van. Én is pórul jártam, amikor egy passat után mentem esőben. Felvert egy kavicsot és lepattant a szélvédőm 1 cm átmérőjű körben.
Használó
Születési éve: 1980
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: dinamikus
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: varos
Gyerekek száma: 1
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: dinamikus
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? nem
Fogyasztás városban: 7.5 liter
Fogyasztás országúton: 5.7 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 6.3 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 10 alkalom , ebből 1 lerobbanás
Meghibásodás leírása: Motorhűtő ventillátor elromlott 2 van benne egyiket cserélni kellett 90.000 Ft szalonban. Jobb oldali ajtó lógott 7000 km után, beállítani kellett. Évente kiment a tompított izzó mindkettő 2 hét különbséggel. Mellette a kis helyzetjelző állandóan kimegy évente 2-3 alkalommal, amihez nem lehet hozzáférni. Az ablaktörlő lapát gumi egy szezont sem bír ki. Amit spóroltam a gázolajon elvitte a motorolaj. 5000 km fél liter olaj utántöltés. Amire elértem az olajcseréhez szinte már friss olaj volt benne az utántöltések miatt. A rendszám megvilágítóból egy biztos sosem égett. A tompított lámpája szar. Alig látni vele. Tökmindegy milyen autóba ülök mindegyiknek jobb a lámpája. A műanyag búra a mosástól bevakul. Pedig kíméletesen lett tisztítva. A kocsi festétse a mosástól bemattul. Évente polírozni kellett. Az ülléslap varrása nyomja az ember combját varráson keresztül is. Amíg lementem 400km-t benne maradt a vágás a combomban. Zabálja a fékbetétet. Pedig nem állat módjára fékezek. A féktárcsát úgy tervezték, hogy mire lekopik a fékbetét, a tárcsát is cserélni kelljen, mert lekopik róla a kopóréteg. Nagyon drága a tárcsa. Nagyon hangosan, idegesítően kerreg a motor gyorsításra. A csomagtérnyitó bovden állandóan kiakadt, nem lehetett kinyitni a csomagteret. 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: elektromos rendszer Nincs kiemelt meghibásodás.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál:
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása:
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem