SKODA OCTAVIA

Futott kilométer: 32 000 km

Vegyes fogyasztás: 6 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Tetszik az autó mérte és a csomagtere, nem teszik az ára és a lenyúlós szakszervíz.

Használó

Születési éve: 1968

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: atlagos

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: budapest

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: megfelelo

Csomagtér: atlagos

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? megfelelo

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 7 liter

Fogyasztás országúton: 5 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 6 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 1 alkalom

Meghibásodás leírása: A Family 2L dízelt álíltólag azért dobta piacra a Skoda nyomott áron legyengítve a 140Le-s motort 110Le-re, mert a gyártókapacitás nem volt kihasználva erre a motortípusra, és hiányzott egy olcsó nagyobb dízelmotor. Cégautóként használom, de 5,2M-ért magamnak nem vennék ilyen autót. A 30ezres szervíz volt az első javítás, olajcsere, átvízsgálás, folyadékcserék, 70 ezerbe került. A szakszervíz legalább egy órával több időt írt rá a munkalapra, mint a valós, pedig mértem, végig a kocsi mellett álltam. Amikor telefonálnom kellett, gyorsan hoztak egy jelöletlen kannában valami olajat egy hordóból. Állítólag Shell Longlife volt,kénytelen voltam elhinni, nem vitatkoztam. A légszűrőt a gyári előírás szerint csak 60e-nél kellene cseréni, de én már 30e-nél kicseréltettem. A nappali világítása kiégett, annyira bonyolult az izzócsere elől, hogy csak szervízben mertem cseréltetni, 2500-Ft volt. Az alsó takarólemez leszerelése 20 perc volt, a fleszerelése ugyanannyi, a szakszervíznek nem volt elektromos csavarbehajtója, vagy csak nem akarták használni, hogy több legyen a munkaidő. Egyébként a 2 munkaórás 30e-s szervízt kis odafigyeléssel max 30 perc alatt meg lehetett volna csinálni. Egyébként az autó kényelmes, nagy, de ez a dízelmtor állandóan lefullad. Ennyit még soha nem fulladtam le autóval, bár 25 éve vezetek. Még most is néha megesik bár már 8 hónap 32 ezer km alatt megszoktam a kocsit. Nyáron igen alacsony volt az alapjárata, 600 körül, akkor arra gyanakodtam. Most télen 900-1000 körül van a hideg motor miatt, de most is lefullad sokszor, persze a fogyasztása is 1 L-rel több. Az Octávia jó autó, lehet szeretni, de a sok német cég a flottavásárlásokkal elkényezteti, kicsit el vannak kapatva az árakkal. A fűtűse nem az igazi, lassan fűt fel, ha nem lenne ülésfűtés, ami szuper, akkor sokat fáznék a kocsiban. Ráadásul időnként elkezd hideget fújni a max meleg. Ilynekor letekerem hidgre, azután fel a melegre és megint fűt. A pedálok kicsit közel vannak egymáshoz, a dudára meg néha véltelenül rányomok, mert kidudorodik a kormányból. 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: Az ár/érték arány a magas vételár és a drága szervíz miatt nem jó. Henry Ford mondta: elég, ha 1 dollárt keresek az új autón, a többit megkeresem az alkatrészeken meg a szervízen. Itt már az újautón is szépen keresnek.

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: motor Nincs kiemelt meghibásodás.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál:

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem