PEUGEOT PARTNER
Futott kilométer: 240 000 km
Vegyes fogyasztás: 7.5 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Kellemes rugózása volt az autónak, jégbordát, kátyút szinte észre sem vette. Megvételkor nagyon megijedtem, mivel az autó sétált az úton, de hamar rájöttem, hogy igényli a 3bar nyomást a gumikban. A lágy futómű ára a stabilizátor rúd sűrűbb cseréje volt, főként jobb oldalt, de nem összeg. Az XUD9-es 1.9 szívó dízel motorja nagyon rég óta kiforrott technika, ezt később tudtam meg és örömmel töltött el, sok autóba tették ezt. Érdekes volt számomra, hogy nem a megszokott klattyogó dízel, sokkal finomabb, pörgősebb szívó dízel és 1.9d létére jól gyorsult, fürge haszongépjármű volt, szinte benzines élménnyel, alacsony fordulaton(alapjáraton is) nagy nyomatékkal, amit az új dízeleken hiányolok. Hóba, csúszós úton elképesztően jó élmény egy ilyen motorral menni. Nyilván, autópályán 130-140km/h körül könnyen megérezte az emelkedőt, de normál 90-110km/h tempót hegyen-völgyön tudta. Bosch adagoló volt rajta, nulla elektronika és 240.000km-nél is tökéletesen indult, füst nélkül ment és úgy ment, mint a vételkor 47000km-nél. Apró praktikák lenyűgöztek, pl. lehajtható anyós ülés támlájában pohár tartó, étel tartó:) sok apró tároló, kesztyű tartóban toll tartó és a magnó felett csíptetős cédula tartó stb.stb./ Nem tetszett, hogy 5 éves korában a motortérben mindkettő oldalon rozsdásodás volt a lemez toldásnál, de eladáskor közel 10 évesen máshol nem jött ki rozsdafolt és ez sem növekedett tovább. Sajnos klíma akkoriban nem volt bent, városban 40 fokban jól jött volna. Autópályázás és kisebb fogyasztás miatt egy turbó előnyös lett volna, ez viszont elnyűhetetlen motor volt hibaforrás nélkül. Az elválasztó rács miatt (mint minden haszonjárműben) az ülés nem ment eléggé hátra és a kormány is csak le-fel volt állítható.
Használó
Születési éve: 1975
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: dinamikus
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: falu
Gyerekek száma: 2
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: dinamikus
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban:
Fogyasztás országúton:
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 7.5 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma:
Meghibásodás leírása: Csak a stabilizátor rudat (kutyacsont) kellett sűrűn cserélni, de nem volt vészes összeg. Hűtő ventilátor csatlakozója szétégett, mely a hűtő alsó sarkánál van, eldugott helyen. Nehezen találtam meg, de aki ismeri a modul rendszert, rányúlt volna elsőre. A hőfokmérő belevert a pirosba emiatt, de nem okozott szétgőzölt, város közepén felnyitott motorház galibát. Valószínű nagy méretű a hűtő és segített, hogy rutinból ráhúztam a fűtést. Lábán hazament, menetszél simán visszahűtötte. Még egy érdekes "hiba" 300km folyamatos közlekedés után, az autót elhagyta az erő. Ez többször előfordult.Tankoláskor arra lettem figyelmes, hogy a tanksapka cuppan levételkor, tehát a vákuum miatt nem kapott anyagot. 1-es fúróval lyukat fúrtam a tanksapka belső részére, így "lélegzett" az üzemanyag tank. 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: futómű / fék Javítás összege: 8000 Ft. Leírás: Stabilizátor (kutyacsont) cserék, kb. 3x a 200.000km alatt.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása:
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem