CITROEN XSARA

Futott kilométer: 91 500 km

Vegyes fogyasztás: 7.5 liter

Döntően hol autózik: autopalya,orszagut

Igazán jó autó (új korában kiváló lehetett), nekem itt kezdődik a kényelem a vezetőülésben. A jól beállítható kormány, ülés, deréktámasz és nem utolsó sorban a franciás közepes keménységű kárpitozás révén hosszabb (több száz km-es) út végén is pihenten szállok ki. Örülök, hogy nem spóroltam a motoron, az 1,6-os ugyan kissé nehezen mozdítja meg a kocsit, lehetne "temperamentumosabb" 2-ik fokozatban. Viszont igen jól gyorsul 4-ik 5-ik sebességben, ami országúti előzésnél kincset ér. Az emelkedők többségét vígan és dinamikusan mássza meg, 8-9 %-nál kell csak vissza váltani 4-ik sebességbe. Nekem ennyit megér a kb. 0,5 l-es többlet fogyasztás az 1,4-es motorral szemben. Biztonságosan, jól fekszi az utat, tempós kanyarokat (nálunk van elég) lehet vele venni. A rugózási komfort is jó. A csomagtér jó nagy, az osztott hátsó ülés lehajtásával igen nagy csomag is elfér, kár, hogy a vezető mögött van a szélesebbik háttámla és nem fordítva, mert úgy még jobb lenne a pakolhatóság. Sajnos, a műanyag alkatrészek minősége alacsony, öregszenek, a rögzítő elemeik már nem megfelelőek, le is pattanhatnak. Kültéren is a leginkább problémás a viszonylag nagy lökhárítók tartása, illetve rögzítő kiképzésük hibája. Nem csak a vezető ülés kényelmes, hanem az utasok (ez lenne a család) sem panaszkodnak a kényelem miatt. A beszerelt extrákkal (ami tulajdonképpen nem volna szabad "extra" legyen, hiszen a vezető komfortját (is) növelik, ami a forgalom-biztonságra jócskán kihat) nagyon is megérte az árát és jó választásnak bizonyult. Nem valószínű, hogy a közel jövőben "németes" autóra akarnám cserélni.

Használó

Születési éve: 1951

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: autopalya,orszagut

Lakóhely: budapest

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 8.3 liter

Fogyasztás országúton: 7.2 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 7.5 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 1 alkalom , ebből 1 lerobbanás

Meghibásodás leírása: Generátor csere (felujított, garanciális db-ra)Lerobbanás oka: motor 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: elektromos rendszer Javítás összege: 45000 Ft. Leírás: Generátor (töltés elektronikával) csere volt.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál:

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem