FIAT UNO

Futott kilométer: 400 000 km

Vegyes fogyasztás: 4.5 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

A feleségem kocsija volt. '98-ban vagy '99-ben vette. Akkor kb. 100 ezer kilométer lehetett benne óra szerint. Most a héten amikor eladtuk, pedig 297 ezer. Ami valójában nem annyi volt. De erről később. Nem volt egy csúcs autó, de bejártuk vele keresztül-kasul az országot, túlélt egy házépítést is. A hátsó ülés felhajtásával egészen nagyméretű dolgokat is elvittem vele ha kellett. A motorja tartósnak bizonyult, állítólag az előző gazda egyszer már felújította. Télen -15 fokban is pöccre elindult. Az önindítója viszont átlag két évente megadta magát. Egyébként soha nem robbant le alattunk. Ha meg nem indult az önindító hibája miatt, volt, hogy egyedül betoltam és mentem tovább. Ami nem "tetszett" az az volt, hogy szinte hallottam a rozsda csámcsogását. Iszonyatosan tudott rohadni. Minden műszaki előtt muszáj volt kihegeszteni rajta valami lyukat. Annak ellenére, hogy öreg jószág volt, a szükséges szűrő és olajcseréket mindig időben megkapta. Talán ezért is nem volt baj a motorjával. A műszakija most májusban járt le és úgy döntöttünk, hogy gazdaságilag már nem éri meg költeni rá, no meg közben újult egy másik autó. Ezért aztán eladtuk. A hirdetés felrakása után pár órával már el is vitték. Mint fentebb írtam a km órájában 297 ezer volt. Ami nem volt valós mert az előző gazda visszatekerte az órát. Ez akkor derült ki amikor 2007-ben karácsony előtt egy nagy bevásárlásból hazafelé tartva hirtelen lecsökkent a fékhatás és az egyik első fékbetét is kiesett a helyéről. Az utunkba eső első szervizbe gyorsan bekanyarodtunk hátha megcsinálnák a féket, hogy karácsonyra ne maradjunk autó nélkül. El is vállalták, diktálom a kocsi adatait a mesternek aki azt mondta, hogy nagyon ismerős neki az autó. Hát a számítógépes rendszerében rá is talált. 1998-as bejegyzéssel 201 ezer kilométerrel az órájában. A feleségem meg kb. 100 ezerrel vette. Tehát 100 ezer km-rel vissza volt tekerve. Ebből kiindulva a kocsi valós futásteljesítménye minimum 397 ezer km., ill. még több is mert volt egy olyan időszak amikor a kmóra nem működött. Tehát kb. 200 ezret belehajtott az első tulaj és 200 ezret belehajtottunk mi. Így utólag nem is rossz. Nem gondoltam volna, hogy ennyit kibír. Mindegy, most már másvalakinek tesz szolgálatot. Ahogy jelezte a tulaj, már le is vizsgáztatta. Lehet, hogy még eléri a veterán kort is...? :-)

Használó

Születési éve: 1970

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: atlagos

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: budapest

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: megfelelo

Csomagtér: atlagos

Ülések: kenyelmetlen

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? megfelelo

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 5 liter

Fogyasztás országúton: 4.2 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 4.5 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 2 alkalom

Meghibásodás leírása: Általában az önindító adta meg magát mindig. Ha nem indult mindig ez volt a baj. 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: hajtás / váltó Nincs kiemelt meghibásodás. Leírás: A váltója kezdett reccsenni 2. fokozatba váltáskor. Sikerült, úgy "megcsinálni" a szerviznek, hogy nem reccsent, de a 3. és 4. sebességi fokozatba váltáskor a vezetőnek kellett pozicionálni a váltókart mert valami rugó kifelejtése miatt a váltókar nem állt be középre.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem