OPEL CORSA A

Futott kilométer: 179 500 km

Vegyes fogyasztás: 5 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Legjobban tetszett: kicsinek látszó külső ellenére elfogadhatóan tágas az utastér, a csomagtartó is rendben van. 2 bőrönd vagy 3 sporttáska elfér benne, lehajtva még a szabvány szélességű 120 cm-es gipszkarton félbehajtva is pont befér. :) A fűtése brutális, hamar bemelegszik, télen is lehetne pólóban közlekedni benne. Motorja ugyan gyenge (csak nagyobb köbcentiset ajánlanék, mint az 1.2 központi injektor), de még ennyi km után sem fogyaszt olajat, nem füstöl egyáltalán, fogyasztása kifejezetten kedvező (vegyes átlag 5-5,5 liter). Az alkatrészek bagóba kerülnek hozzá, egy-két spécibb dolgot kivéve. Ezen felül könnyen szerelhető, szerelési kézikönyvvel felszerelkezve gyakorlatilag mindent meg lehet csinálni saját kezűleg (természetesen akinek van szerelési tapasztalata, és megfelelő szerszámgarmadája.) Ami nem tetszett: a katalizátor speciel igencsak húzós (nem mintha más autóhoz nem lenne az), 70 ezer alatt nem kapni hozzá, ezért vigyázni kell rá, mert a fekvőrendőröknél szeret végigkaristolódni ha egy picit is túl gyorsan megyünk rá. A féknyereg volt még egy drága tétel (40 ezer/db), de ezt megúsztam, minden alkatrész bele (tömítések, munkahenger, rögzítőcsapok, betét) szintén gombokért van, így a nyerget csak le kellett csupaszítani, rozsdátlanítani, lefesteni, és kb 12 ezerből megvolt a két nyereg felújítása. A fékek elég lagymatagok, taposni kell rendesen a kellő fékhatáshoz, több utast is megérez, ráadásul ABS híján a hátsó kerekek szeretnek már közepes fékezésnél is blokkolni, mivel az autó hátuljában semmi súly nincs. Persze lehet, hogy csak a fékerő-elosztó van rosszul beállítva. Minőségi abroncsokkal, és megfelelő levegőnyomással javul némileg a helyzet. Esetleg egy klíma jó lenne bele, de ilyen kis teljesítményű motornál ez nem hiszem, hogy megoldható lenne.

Használó

Születési éve: 1988

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: atlagos

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely:

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: megfelelo

Csomagtér: atlagos

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 6 liter

Fogyasztás országúton: 4.5 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 5 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: , ebből 1 lerobbanás

Meghibásodás leírása: Lerobbanás oka: elektromos rendszer 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: Időnként kigyulladt a check engine lámpa, de különösebben nem változott a motor járása, az autó tette a dolgát. Aztán egyik tankolás után spontán leállt egy piros lámpánál, és csak sokszori indítózásra volt hajlandó észhez térni. Később egy induláskor már nem volt hajlandó beindulni. A hiba oka banális, a gyújtás hall-jeladó csatlakozója volt eloxidálódva, elkoszolódva. Kis csiszolgatás, WD-40 megoldotta a gondot, és ezzel együtt eltűnt a kigyulladó check engine jelenség.

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: karosszéria Javítás összege: 80000 Ft. Leírás: Régi Opel, rohadásra hajlamos, és vásárlás előtt a kereskedő "nagyon kedvesen" lefújt minden rohadó részt feketére, ezért nem tűnt fel a rohadás mértéke, bár látszott, hogy kell lakatoltatni, csámcsog rajta a rozsda. Ezt később jelezte is az autó egy óvatos bal első torony kiszakadással, de találtam egy ügyes, hozzáértő lakatost, aki megcsinálta, és nem a kifogásokat kereste (kéne hozzá egy negyed autó bontóból, nem tudja visszaállítani a futóműgeometriát, stb). Érdekes módon nem kellett sem negyed autó hozzá, és a futóművet is hibátlanul be lehetett állítani utána. És természetesen a tipikus hátsó sárvédőívek cseréje is megvolt, mert azok is porhanyósra voltak rohadva.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem