AUDI 80

Futott kilométer: 200 136 km

Vegyes fogyasztás: 11 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet

Ami nem tetszik: A fogyasztása. A váltó. Előtte egy Honda Accordom volt, amiben álom volt a váltó. Az utastér mintás szövete csúnya, egy egyszínű fekete/sötétszürke plüss borítást kiérdemelne. De ez csak kukacoskodás, ezek legyenek a legnagyobb problémák. :-). Ez az 1.6 Limited úgy olvastam a kelet-európai piacra készült, látszik is, mert nagyon fapados, az alapvető működisi funkciókon kívül semmi+ nincs benne, Bár ez lehet előny is a kevesebb hibalehetőség miatt. Ezzel a motorral gyengusz, lomha, olyan nyugdíjas feelingű a vezetés. Bár ez lehet már az idősebb kora miatt van, egy picikét szereti az olajat is csipegetni már. Ami tetszik: egyszerűen elnyűhetetlen. Robosztus, zömök, időtálló formájú kasztni. Van benne anyag rendesen. A rozsda nem ismert fogalom. Nagyon összerakták annó a németek. Nem tudom, hogy sikerült-e azóta bármelyik gyárnak egy ilyen jól eltalált, megbízható típust gyártania. A belső térben használt műbőrszerű borítás gusztusos, nem úgy mint a legtöbb autóban az ocsmány kopogós műanyag. Nagyon megbízható, bárhova elvisz. A futómű elképesztő jól bírja a hulladék útjainkat. Igazán autópályán vagy városon kívül a legélvezetesebb vezetni. Út közben semmi nyekergés, semmi zörej nincs, semmi nem kopog, csak a motort hallani, meg egy kis szélzajt. Pedig 18 éves! Ha az ember megadja neki ami jár rendszeresen (normális olaj, szűrök, minőségi gyertyák, szokásos kopó alkatrészek cseréje, a gumicsövekre figyelni a kora miatt, stb), akkor gond mentesen el lehet vele autózni még sok-sok évig. Nem rég volt műszakin és össz-vissz két gumiharang kellett hozzá. El sem akartam hinni. Az elmúlt 6 évben azt gondolom a fenti "váratlan" költségek bőven beleférnek. Igaz jó állapotban, nagy szervíz után vettem. Gondolkodtam, hogy lecserélem valami újabbra, de nem akarok gondot a nyakamba, maradok ennél a típusnál, csakis egy klímás 1.9 TDI-re cserélném le.

Használó

Születési éve: 1977

Neme: no

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: lakott_terulet

Lakóhely: budapest

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? megfelelo

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 13 liter

Fogyasztás országúton: 9 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 11 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 3 alkalom , ebből 1 lerobbanás

Meghibásodás leírása: - Kuplung felső munkahenger: 7000,- - Alapjárati motor: 34000,- - jobb hátsó fékbetéten leesett a "réteg" a vasról, pedig még szinte új volt, cserélhettem a komplett szettet újra. Szerencsére a féktárcsába nem "mart" bele nagyon, azt nem kellett cserélni.Lerobbanás oka: elektromos rendszerLeírás: Az önindító behalt, alig volt már a szénkeféből. Szereléssel együtt 10000,- volt.

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: elektromos rendszer Javítás összege: 34000 Ft. Leírás: Mint fentebb írtam: az alapjárati motor. De még így elehetett vele közlekedni csak macerás volt, mert üresben és váltáskor (ha nem figyeltem oda) lefulladt.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása: Mivel találtam magamnak egy kiváló szerelőt, így a "kísérletezés" nálam eddig kizárva. Mindig tudja mi a probléma pontos "diagnózis" elmondása után. Igaz az autó is egy egyszerű, "klasszikus" darab a koránál fogva, így egyszerűbb diagnosztizálni, mint a mai gépeket. Isten mentsen meg minden autót (újat és használtat) a márkaszerviztől!

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem