FIAT PUNTO
Futott kilométer: 105 000 km
Vegyes fogyasztás: 5.5 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet
Mindent egybevetve jó kis autó. A 60 LE elég kevés, de városban el lehet vele lenni, mert jó az áttételezése. Országúton előzésnél jól ki kell számolni. A hely benne két személynek kiváló, a hátsó ülések is használhatók, ha 180 cm-nél nem magasabb az ember. Óvatos lábmunkával városban elvagyok vele 6 liter alatt. Elég jól bírta a mostoha körülményeket is, a telekre járáskor nem egyszer felakadtam vele, de a kipufogón meg a bozótkarcokon kívül nem sok baja lett.
Használó
Születési éve: 1978
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: atlagos
Döntően hol autózik: lakott_terulet
Lakóhely: budapest
Gyerekek száma: 0
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: atlagos
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? megfelelo
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban: 6 liter
Fogyasztás országúton: 5 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 5.5 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 5 alkalom , ebből 1 lerobbanás
Meghibásodás leírása: Sajnos tudtomon kívül rejtett hibával vettem, eleve el volt repedve a hengerfeje, meg kellett hegesztetni. A kereskedő állta a felét. Mármint a neki mondott összegnek. :-) Az utólag beszerelt riasztó bemondta az unalmast, akkor is riasztott, amikor benne ültem, így inkább kiszedtem belőle a vezérlő egységet. Az ablaktörlő-mozgató mechanikában leugrott a rúdról a rögzítő műanyag (típushiba), így nem törölt semmit. Zégergyűrűvel lett rögzítve, ami ideig-óráig bírta, majd az is leugrott. Egy alátét lett ráhegesztve, megnézem, hogy az hogy ugrik le. :-D A hengerfejesség sajnos visszatérő probléma volt, nagyon ette a kocsi az olajat autópályatempónál. A kipufogódob egyszer szétcsúszott, valószínűleg az úttalan utakon való járás miatt, ahol néha még a hasán is csúszott az autó a nyomvályús földúton. Miután vissza lett hegesztve, három év után cserélni kellett, mert nagyon repedtfazék hangja lett. Mivel az új (utángyártott) nem teljesen egyezett, valamint azért, mert a hátsó teleszkópok eléggé meggyengültek, ha hátra legalább két felnőtt ül, akkor az útegyenetlenségeknél a kipufogó belekoppan a hátsó hídba. -10 fok alatt előfordul, hogy elromlik az elektronika, és magától kinyílik a központi zár, és az üzemanyagszint-jelző hibát jelez. A helyzetjelzőket is hibásnak jelzi néha, és valóban nem is égnek, de kis idő múltán "megjavulnak". Valószínűleg valami érintkezési hiba. A kormányszervót is néha néha hibásnak jelzi, és nagy hidegben előfordul, hogy hirtelen mozdulatokra elmegy a rásegítés. Újraindítással megoldódik. :-D Lerobbanás oka: elektromos rendszer 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: Mínusz 10 fok alatt a gyenge akkumulátor miatt nem indult be az autó. Tartalék akksi lett volna, de nem volt bikakábel, így be kellett tolni, mert két ünnep között nem volt kedvem este tízkor otthagyni.
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: elektromos rendszer Javítás összege: 35000 Ft. Leírás: A fenti betolási manővertől elromlott a lambda szonda, de erre csak pár alkatrész kicserélése után jöttek rá. Addig kb. 16-20 litert fogyasztott az autó városban, veszettül kormolt, és alig ment. Persze nem az autó hibája volt, nem kellett volna hagyni lemerülni az akksit, és akkor nem kellett volna betolni.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: Az ablaktörlő mechanika csak az alátét ráhegesztésével maradt tartós.
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem