FORD FOCUS
Futott kilométer: 103 000 km
Vegyes fogyasztás: 7.3 liter
Döntően hol autózik: autopalya,orszagut
A külső forma, és hogy szolid az autó megjelenése! A 15"-s alufelnik nem igazán tetszenek, mert szerintem kicsik az autóhoz, most épp gyűjtök egy 18"-s garnitúrára, mert azzal szebb lesz, jobban kitölti a kerékjáratokat. Sajnálom, hogy az ajtókárpitok nem olyan ergonomikusak, mint a műszerfal (hiányolom az ajtókárpit puhaságát).
Használó
Születési éve: 1981
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: dinamikus
Döntően hol autózik: autopalya,orszagut
Lakóhely: budapest
Gyerekek száma: 0
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: dinamikus
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban: 7.6 liter
Fogyasztás országúton: 7 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 7.3 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma:
Meghibásodás leírása: A kormányrendszer hibájából adódott, de nem szervizben oldódott meg, hanem otthon, saját kezűleg! 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: motor Javítás összege: 85000 Ft. Leírás: Kormányrendszer!
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: Kormányrendszer hibája! A szervószivattyú csapágyainak elkenődése és ebből kifolyólag a szivattyú cseréje következett be, mert az előző tulaj nem ellenőrizte a szervóolaj szintjét és nem vette észre, hogy szárazon fut a szivattyú. Szivattyút cseréltem (65'000Ft, gyári felújított), majd a rendszer nyomó oldali csövének tömítetlensége (visszaszereléskor) volt a gond, mely cső a szivattyúházból megy hátra a fogasléces kormányműhöz és bevezeti a szivattyú által előállított nagynyomású olajat a kormányműbe . A hibát ennek a csőnek a nem megfelelő konstrukciója okozta, ami azt eredményezte, hogy a szivattyúban a kormányzás során kialakuló túlnyomás miatt feltorlódó olaj a csövön lévő hidrotőkénél és a szivattyúház csatlakozásánál elszivárgott. Megoldás folyamata: Három alkalommal vettem meg a gyári eredeti hidrotőkét és szakszerűen lett beépítve, de mind a három alkalommal orrán száján folyt szervóolaj a rendszerből. Ezt követően megelégelve, mikor levágtam a csőről a harmadszorra is megvásárolt gyári hidrotőkét. Rajzoltam egy újat, és mint a régi Bosch-os adagolóknál vagy fékszerkezeteknél, terveztem egy olyat, ahol a két kúpos felületet (ház és csővégre felhúzott/felütött hidrotőke) összetudtam szorítani. A gyári csővéget levágtam és ebbe beledugtam egy a gyári belsőátmérővel majdnem azonos külső átmérőjű csővéget, melyet az esztergályos együtt készített el az új hidrotőkével. Mielőtt a két csövet összedugtam felhúztam az új általam esztergáltatott hidrotőkét és körbehegesztettem a két csövet. A kormányrendszerem azóta is tökéletesen működik! :)
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem