FORD FOCUS

Futott kilométer: 103 000 km

Vegyes fogyasztás: 7.3 liter

Döntően hol autózik: autopalya,orszagut

A külső forma, és hogy szolid az autó megjelenése! A 15"-s alufelnik nem igazán tetszenek, mert szerintem kicsik az autóhoz, most épp gyűjtök egy 18"-s garnitúrára, mert azzal szebb lesz, jobban kitölti a kerékjáratokat. Sajnálom, hogy az ajtókárpitok nem olyan ergonomikusak, mint a műszerfal (hiányolom az ajtókárpit puhaságát).

Használó

Születési éve: 1981

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: autopalya,orszagut

Lakóhely: budapest

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 7.6 liter

Fogyasztás országúton: 7 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 7.3 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma:

Meghibásodás leírása: A kormányrendszer hibájából adódott, de nem szervizben oldódott meg, hanem otthon, saját kezűleg! 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: motor Javítás összege: 85000 Ft. Leírás: Kormányrendszer!

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása: Kormányrendszer hibája! A szervószivattyú csapágyainak elkenődése és ebből kifolyólag a szivattyú cseréje következett be, mert az előző tulaj nem ellenőrizte a szervóolaj szintjét és nem vette észre, hogy szárazon fut a szivattyú. Szivattyút cseréltem (65'000Ft, gyári felújított), majd a rendszer nyomó oldali csövének tömítetlensége (visszaszereléskor) volt a gond, mely cső a szivattyúházból megy hátra a fogasléces kormányműhöz és bevezeti a szivattyú által előállított nagynyomású olajat a kormányműbe . A hibát ennek a csőnek a nem megfelelő konstrukciója okozta, ami azt eredményezte, hogy a szivattyúban a kormányzás során kialakuló túlnyomás miatt feltorlódó olaj a csövön lévő hidrotőkénél és a szivattyúház csatlakozásánál elszivárgott. Megoldás folyamata: Három alkalommal vettem meg a gyári eredeti hidrotőkét és szakszerűen lett beépítve, de mind a három alkalommal orrán száján folyt szervóolaj a rendszerből. Ezt követően megelégelve, mikor levágtam a csőről a harmadszorra is megvásárolt gyári hidrotőkét. Rajzoltam egy újat, és mint a régi Bosch-os adagolóknál vagy fékszerkezeteknél, terveztem egy olyat, ahol a két kúpos felületet (ház és csővégre felhúzott/felütött hidrotőke) összetudtam szorítani. A gyári csővéget levágtam és ebbe beledugtam egy a gyári belsőátmérővel majdnem azonos külső átmérőjű csővéget, melyet az esztergályos együtt készített el az új hidrotőkével. Mielőtt a két csövet összedugtam felhúztam az új általam esztergáltatott hidrotőkét és körbehegesztettem a két csövet. A kormányrendszerem azóta is tökéletesen működik! :)

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem