FORD MONDEO

Futott kilométer: 230 000 km

Vegyes fogyasztás: 7 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Nagyon egyben van az autó, strapabíró. Tényleg ütöm-verem; nyomom neki, hidegen is - még megy az autó, ami nagy érdem. A műszerfal (kardánbox/könyöklő) kicsit zörgős, egyébként más nincs. A csomagtér-rolónál valami fémes zörgés, de elhanyagolható. Motor erős, alig van turbó-lyuk. Elektromos szolgáltatások (tempomat, esőérzékelő, fényérzékelő, első ablak fűtés, okos-index, külső tér és lábtér világítás, távirányítható ablakemelés (engedés) zseniális. Kicsit ridegek a műanyagok elől.

Használó

Születési éve: 1982

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely:

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: megfelelo

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? megfelelo

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? nem

Fogyasztás városban: 9 liter

Fogyasztás országúton: 5 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 7 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 6 alkalom , ebből 1 lerobbanás

Meghibásodás leírása: Nem csak az autó hibája: többször törtem (kicsit is és jobban is), a gond a (rendszeres) karbantartásokból ered, de még ezt is kibírná szerintem, ha nem zúznám a futóművet. A motor nagyon jól bírja (bírta), de most kezd megpurcanni (csúcsok, turbó /átlagon felül teljesített/. Az eredeti kompresszió fele maradt meg.Lerobbanás oka: motor 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: Hát igen; szétesett a vízpumpa/generátor görgő (csapágyas lett és nem cseréltettem!) és ezzel szétcsapta a szíjat is. De ment az autó. Az akku 7 (!) évet bírt (még a gyári volt benne tavaly - bár már fáradt volt, a téli indítás sem okozott gondot.) Úgy adta meg magát, hogy még lábon tudtam cserélni. A hűtés viszont érthetetlen okokból szétment (először csőrepedés, aztán már termosztátok (és ebből három! van), aztán a vízpumpa, illetve a turbócső is szétrepedt. Minden csövet cserélni kell 5 év után (ez gyári hiba).

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: motor Javítás összege: 850000 Ft. Leírás: Nos: csúcsok, kompresszor, hajtáslánc, üzemanyag pumpa és turbó csere egyben. Mindegyik meghalt; mondjuk a Forma1-ezés a városban és pályán üveghang nem tett neki jót, mondták, hogy kb. 50-60ezer KM-et vettem ki belőle ezzel a használattal és csoda, hogy még megy... Most még nincs vele gond, de már többet fogyaszt és kisebb az erő (kompresszor már nincs magánál teljesen)

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása: Ford Solymárnál mindent megcsinálnak, felderítenek.

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem