DAEWOO MATIZ
Futott kilométer: 105 500 km
Vegyes fogyasztás: 5.48 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Negativumok: Csúnya hátány, hogy amennyiben nem a márkaszervizbe viszi az ember, akkor az alkatrészek beszerzése a Matiz II-nél kissé nehézkes és bár ránézésre nem sok különbség van a Matiz I és Matiz II között, szomorúan kellett demonstrálnom, hogy sokszor a legkisebb alkatrészek sem kombatibilisek egymással. Mig a Matiz I alkatrészellátása bőséges és szinte bárhol beszerezhető, addig a Matiz II-é lényegesen nehezebb feladat és valamivel drágább is. Példaként tudom emliteni a hátsó kipufogó dobot, mely Matiz I esetén 9-10 ezer Forintért beszerezhető, addig a Matiz II esetén 16 000 Ft körüli áron mozog, mondanom sem kell, egyik nem jó a másik helyett. Negativan éltem meg, hogy a gyári 4 évszakos gumikat már 35 000 Km-nél cserélni kellett, azonban az új gumik már egy átlagosnak mondható 65 000 Km-t birtak. Kiütközött néhány tipushiba, mint a gyujtáskapcsoló zárbetét végének a törése, vagy az, hogy a szervó gyári ékszija hamar kikeménydett és 13 000 km-nél kegyetlenül nyikorgott, de alapvetően nem zsebbenyúlós hibák voltak. Súlyos hibának tartom a kivitelezésnél, hogy a hátsó kipufogó dob és a csonk találkozásánál van egy merevités melyben megáll a felcsapódó viz, igy azt a részt 6 év alatt 2 alkalommal kellett hegeszteni, majd inkább újat vettem. A javithatóságot előnyhöz is hátrányhoz is sorolnám, mert bár egyszerű a javitás és az alkatrész csere még a hozzám hasonló amatőrnek is, viszont a motortér szűk helyei miatt nehézkes. Példaként emliteném, hogy éppen csak hozzáférek az olajszűrőhöz, és ami az első lámpák esetén az izzócserét illeti, ha három helyen eltörném a kezem akkor pont kényelmesen meg tudnám csinálni. Pozitivumok: Fent emlitett un. tipushibák akár pozitivumként is felfoghatóak, hiszen ezeken kivűl semmiféle plusszt nem kellett költeni az autóra és ezek sem voltak egetrengető kiadások közel 8 év alatt. Legalábbis az autó önhibájából fakadóan nem volt rá szükség, ugyanis 1 alkalommal szemből eltalált egy Audi, de annak a költségei is mondhatni elenyészőek voltak: Lökháritó 8000 Ft, Motorháztető alatt diszléc (bajuszlemez) 2800 Ft, gyári 8900 lett volna, és gömbtámasz 8500 Ft. A gyári alkatrészei még a kopó alkatrészek esetén is többnyire kiváló minőségűek. 105 000 km után a kötelezően cserélendő alkatrészeket kivéve még minden gyári (fent emlitettek kivételek). Izzók esetében is 2 alkalommal volt szükség cserére, az akku közel 6 évet birt, még az ablaktörlő lapátok is az eredetiek mégsem töröl csikosan. Havonta 2-3 ezer km-t fut az elmúlt egy évben, csak a munkába járás miatt minden másnap 110-150 km között, és az ehhez társuló kombinált 5,4-5,5 literes fogyasztás véleményem szerint kiváló Ez a fogyasztás még télen is ritkán kúszott 6 liter környékére, általánosan olyan 5,6-5,8 körül mozog. Ami a vezetés élményét illeti én azt szeretem a legjobban, hogy szinte bármilyen kis helyen el lehet vele bújni, kis helyre le lehet parkolni. Elfér, befér, kifér. A lakóhelyemen a vizelvezető csatorna miatt mindenki rácsokat készitett, hogy be tudjon állni a garázsba, mig a Matiz II kissé magasabb és nem akad fel. Az autóból jól lehet látni minden irányban, bár az oldalsó szélvédőnél lévő pillangóablaknak nem érzem a létjogosultságát, ugyanis kinyitni nem lehet. Valamint páramentesitő berendezés ugyancsak oldalsó szélvédőkre irányuló része is lehetne 1 fokkal hetékonyabb. (bár meg kell hagyni, hogy van felsőbb kategóriás autó, ahol a páramentesitő berendezés hatékonysága egyenesen siralmas) A Daewoo Matiz II ár-érték aránynak örvend, és a hasonló ún. miniautókhoz képest előnye a két hátsó ajtó. Az ülések kényelmesek, hosszú utazás alkalmával is kényelmesen lehet elhelyezkedni, noha sem az ülés sem pedig a kormány magassága nem állitható. Ami a belső teret illeti, feltűnően sok a műanyag, de ebben a kategóriában érthető is, az autó méretéhez képest pedig feltűnően tágas az elrendezés és dizájn pedig inkább praktikus mint látványos.
Használó
Születési éve: 1987
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: higgadt
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely:
Gyerekek száma: 0
Komfort, design
Utastér: szuk
Csomagtér: higgadt
Ülések: kenyelmetlen
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? megfelelo
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? nem
Fogyasztás városban: 6.03 liter
Fogyasztás országúton: 5.14 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 5.48 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 2 alkalom , ebből 2 lerobbanás
Meghibásodás leírása: -gyujtáskapcsoló zárbetét vége letört. Állitólag tipus hiba.Lerobbanás oka: elektromos rendszer 2 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: -üzemanyag pumpa relé kimozdult a helyéről. -a fent emlitett gyujtáskapcsoló zárbetét törése. Szerencsére épp rajta volt a gyujtás igy be lehetett tolni és hazajutni.
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: elektromos rendszer Javítás összege: 18000 Ft. Leírás: Az emlitett gyújtáskapcsoló zárbetét. 18000 Ft + járulékos kiadás
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: Az üzemanyagpumpa relé kimozdulását nehéz volt észrevenni. Utolsó pillanatig magára az üzemanyag pumpára gyanakodtunk.
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem