OPEL VECTRA C
Futott kilométer: 171 000 km
Vegyes fogyasztás: 6.7 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Ami tetszik: A hajtás. Számomra nagy megkönnyebbülés, hogy nem kell másfél évente hordanom az autót szíj cserére, feszítőgörgőzni, mivel láncos a hajtás. Még az echte német motor van a kocsiban. Nem Isuzu, nem hóka-bóka. Azt a pénzt, amit a szíjcserére kiadnék (alsó hangon úgy 45 - 50.000 szakszervízben), nyugodt szívvel költhetem az esztétikára, vagy bármely más hibára, melyek váratlanul-, vagy észrevétlenül keletkeztek. Netán ételre vagy a családra. A másik nagy meglepetés számomra a strapabíróság. A vásárlástól számított két éven keresztül semmire nem kellett költenem, csak olajra és szűrőkre...kétszer. 16.000.- évente!!! Ezenkívül csak tankoltam és a biztosítást fizettem. Ami nem tetszik: Ezek talán nem is olyan nagy dolgok, mivel az autó műszakilag és motorikusan nagyon egyben van! A gyári fejegység megadta magát. Csak kormányról volt hajlandó működni a CD-t már el sem fogadta. Így egy új fejegység került bele, de cserébe le kellett mondani a kormányvezérlésről, ami persze egy 15.000 forintos csatlakozóval megoldható, ha van az új fejegységen előkészítés erre a csatira. Másik. Az ajtóban lévő panel, amely a külső tükrök- és az ablakok vezérlő gombjait foglalja magában, kicsit kontakt hibásak. Lefelé nyomom, felmegy és fordítva. Ez a pillanat majdnem minden C Vectrában elérkezik, mondhatni keh. Egy bontóból beszerzett, gyári, hibátlan, pár ezer forintos panel oldja a problémát. Ami viszont a legbosszantóbb, az a hátsó ablakmosó spriccni. Nem működik, nem locsol. Télen a lagyakos, sáros koszt az ablaktörlő lapát, csak maszatolja. A szivattyú motor működik, csak kérdés, hogy hova nyomja az ablakmosófolyadékot? Ha a tetőbe, akkor az nem jó móka. A spriccni fúvóka a rádióantenna talpba van foglalva. Egy cseredarab 18.000.-, amihez jár az új antenna talp, benne a szórófej, vezetékek, kábelek. A cseréhez, illetve a javításhoz viszont le kell szedni az a, b és c oszlop burkolatot, majd az egész tetőkárpitot ki kell húzni a csomagtartó nyíláson keresztül, ami nem kis feladat...egy hátsó ablak spriccniért. Köszönöm, akkor maszatoljon tovább.
Használó
Születési éve: 1980
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: dinamikus
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: budapest
Gyerekek száma: 0
Komfort, design
Utastér: megfelelo
Csomagtér: dinamikus
Ülések: kenyelmetlen
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban: 7.5 liter
Fogyasztás országúton: 6 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 6.7 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma:
Meghibásodás leírása: Mivel a szervíz díjak egy kicsit elszálltak, én nem hordom szakszervízbe, az amúgy is lejárt garanciájú, lassan 8 éves autómat. Megbízható- és jó minőségű utángyártott alkatrészeket használok, mindenféle probléma nélkül. Itt főleg a kopó alkatrészekre gondolok. Sőt! Gyári alkatrészeket, európai gyártótól is van lehetőség kedvező áron beszerezni. A magánszervízek is vannak olyan vevőcentrikusak, mint a márkásak, talán még családiasabb is a hangulat. Minden megbeszélhető és a kölcsönös jó viszony esetében az árak alku képesek lehetnek. 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: karosszéria Javítás összege: 2147483647 Ft. Leírás: Fényszórók, utángyártott, projektoros, H7-es, 1pár 59,900.- : Mivel a gyári fényszóró búrák műanyagból vannak, eléggé bemattultak az idő teltével és a reflektor foncsor is eldeformálódott. Polirozás sem segített, csak hetekig. Ezért úgy döntöttem, hogy veszek egy utángyártottat. Ha már a gyári is bemattul és deformálódik, azt csak 59,900-ért tegye, ne 92,000-ért (Valeo). Tökéletesen ellátja a dolgát! Gyári hátsó kipufogó dob, króm ovál véggel GM 60,500.- : Itt érheti szó a házam táját, de ez az én döntésem volt. Lehet venni 20,000-ért is hátsó dobot, de attól elvesztené a sportosan elegáns farát az autó. Ez egy szolid véggel rendelkező dob. Nem ormótlan és nem sima "eresz"cső. Pont jó és illeszkedik a lökhárító síkjába. Mivel télen rozsdásodás miatt ledobta a külső lemezburkolatot a dob (nem csoda, hiszen 7 éves volt), így esedékessé vált, hogy beszerezzem az újat. Most egy olajteknőt kell beszereznem, ami szintén borsos árat fog követelni, de muszáj, mert az előző gazdája túlhajtotta az olajleengedő nyílás csavarját és megrepedt a persely. Nem folyik, de mivel könnyű alumíniumból van, nem akarom, hogy tovább repedjen és nagyobb legyen a baj. Kőfelverődésnél ez gondot jelenthet, ha nincs a kartel védő műanyag, ami szintén gyenge pont a kocsin mivel műanyag patentek fogják a helyére és könnyen törnek.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál:
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: Ha megvan minden alkatrész, akkor a régi kimegy és az új be is fér. Eddig minden sikerült elsőre! És remélem így is marad.
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem