OPEL ASTRA F
Futott kilométer: 340 000 km
Vegyes fogyasztás: 6.6 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Astra 1.4 Gl Caravan Hatévesen vettem 2 Skoda után.Az első próba után megtetszett, tudtam, hogy nekem ez kell.A hatalmas csomagteret csak dícsérni lehet.Lehajtott hátsó üléseknél aludni lehet benne! Az első ülések nekem kimondottan kényelmesek voltak, jó oldaltartása van, ülőfelület elég hosszú, háttámla kellően széles, egyszóval kényelmes. A G Astra normál ülése meg sem közelíti. Hátul sajnos kicsi a lábtér.A motor egyszerűen elnyűhetetlen, a 60 LE nyugodt vezetési stílusra kényszerít.Üresen egy személlyel azért elég jól megy.Megpakolva 4-5 személlyel már gyenge. Én azt vettem észre, nem mindegy milyen benzinnel járok. A MOL-os benzinnel egyszerűen nem volt ereje, nem pörgött, mindig a kézifékkart tapogattam, hátha behúzva maradt. A SHELL 95-öst és a V-POWER-t nagyon szerette, ezekkel élmény volt vezetni!!! Átlagfogyasztása 6.6 liter körül mozgott. Hosszú távon nyugodt stílusban 5.5 litert is mértem!! Csak a legjobb minőségű olajokat kapta, meg is hálálta mert a 15.000 km-es intervallum alatt elég volt a 4 literes kanna. A motornál kb. 250.000 km-nél hengerfej tömítést kellett cserélni, ezenkívül nem volt hozzányúlva.Gyertyákat 60-70 ezer km-enként cseréltem, de csak azért mert állítólag ennyi idő után illik cserélni.Amúgy soha egyetlen gyertyát nem evett meg. A szokásos kopó alkatrészeket kellett csak cserélni. Egyszer volt önindító szénkefe csere, egyszer generátor csapágyak cseréje, egyszer vízpumpa csere. A középső kipufogó dob 6-7 évig , a hátsó 2-3-évig bírja. Persze az utángyártottak.Ezeket érdemes megvenni mert fillérekbe kerülnek és a minőségük sem rossz. Figyelni kell a belső sárvédő ívek, a benzintank bevezető csövének környékének tisztítására ne maradjon benne sár, por. Ekkor nem fog a sárvédő ív idő előtt korrodálni. Megéri beruházni egy-egy hátsó műanyag doblemezre, ( 2500 Ft/db) mert az sokat érhet! Az enyém 195-ös papucsokon gurult, ami nagyon stabillá tette a kanyarokban is. Csak ajánlani tudom mindenkinek! Tipikus "hiba" a középkonzol háttérvilágításának kiégése, vagy kontakt hibája. Egyszer rá kell áldozni az időt és szétszedni. A szellőzéskapcsolók mögött van egy csatlakozó, amit szétszedve és újból összerakva a hiba megszüntethető.Ezektől az apróságoktól eltekintve ez egy nagyon jó, szerethető autó, soha sehol sem hagyott cserben, a legnagyobb hidegben is elsőre indult. Csak jó emlékeim és néhány fotó maradt utána. Akinek még van ilyen jó állapotú Astrája az vigyázzon rá és becsülje meg, mert majd akkor fogja megtudni, hogy mennyit is ért amikor már nem lesz meg.
Használó
Születési éve: 1967
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: dinamikus
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: varos
Gyerekek száma: 1
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: dinamikus
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? megfelelo
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban:
Fogyasztás országúton:
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 6.6 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma:
Meghibásodás leírása:
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Nincs kiemelt meghibásodás.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál:
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása:
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem