SMART ROADSTER
Futott kilométer: 52 000 km
Vegyes fogyasztás: 5.5 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet
A Smart Roadster az a fajta autó, amibe az ember első látásra beleszeret. Ha beleülsz, egész egyszerűen vigyorognod kell. Zseniális kis gép, a kanyarokat úgy veszi, mintha sínen menne, a 0,7-es motor kis mérete ellenére erőteljesen húz. A váltó lomhaságát az ember egy idő után megszokja, és már számol vele vezetés közben, így gyakorlatilag ez nem probléma, bár ez az autó tényleg könyörög egy manuális váltóért. A beltér az autó külseje ellenére meglepően tágas, bőven elférek benne a 190 centimmel és majd' 100 kilómmal. Autópályán 120-szal külső sávban poroszkálva 5 litert eszik, de ha odalép neki az ember, kijön belőle a 200 km/h is, bár nem érdemes nagyon kinyomni a szemét. Mégiscsak egy 700 ccm-es motorról beszélünk, vigyázni kell rá. No meg a szélzaj 140 felett ha nem is elviselhetetlen, de beszélgetni már csak kiabálva lehet, vagy a Wright fivérek beszélgetőfüzetes módszerével. Igazán a kanyargós kis vidéki utakon van elemében, bár a sportosra hangolt futómű egy-egy kátyúnál hajlamos megszabadítani a sofőrt a drága pénzért beapplikált fogtöméseitől. Ha már szóba hoztam a zajt, meg kell jegyeznem, hogy a vászontető folyamatosan zörög, illetőleg a motorháztető (konkrétan a motorháztető, tehát nem a kocsi orrán, hanem a csomagtartóban lévő lemez) is hajlamos erre. Másik hibája az autónak, hogy a tükrök mellett is gyakran beázik, szériahiba, de tekintsük úgy, hogy ezek inkább a bájához tartoznak hozzá. Szintén a báj része, hogy csomagtér gyakorlatilag nincs, de azért a Coupé kivitelbe két-három sporttáskát be lehet suvasztani, viszont ez esetben felejtsük el a visszapillantó tükröt. A Cabrio kivitel (amin nincs hátul üvegkalitka) még rosszabb, abban a hátsó csomagtartó gyakorlatilag egy tepsi a motor felett. Ez is lehet jó pont, mire hazaérünk, addigra az autó meg is süti, amit a tescoban vettünk. Használni tehát sokra nem lehet, de akinek nincsenek gyerekei, és nem foglalkozik költöztetéssel, annak ideális. Zenészek, figyelem! Egy 100 wattos Marshall combo simán befér a Coupé hátuljába, anyósülésen a gitár, az asszony meg menjen busszal. A vásárlásnál érdemes a tridion vázat festékvastagság-mérővel végignézni, tekintve, hogy ezeket az autókat sokat zúzzák, és elég sok az autókereskedésekben a szétgittelt, már egyszer rommá tört példány. Sok kereséssel viszont ki lehet fogni relatíve olcsón (2 millió körül) szép állapotú, keveset futott roadstereket. Egy szó mint száz: Vegyetek Roadstert, mert az jó.
Használó
Születési éve: 1989
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: dinamikus
Döntően hol autózik: lakott_terulet
Lakóhely: budapest
Gyerekek száma: 0
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: dinamikus
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban: 5 liter
Fogyasztás országúton: 6 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 5.5 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 1 alkalom
Meghibásodás leírása: Nyikorgott a fűtőmotor, és emiatt plusz szervízre volt szükség. Mint kiderült, nem az autó hibája volt, ugyanis az előző szervizes kedvesen kifelejtette a pollenszűrőt az autóból, és a ventilátor telement szeméttel. Pollenszűrő+munkadíjjal megúsztam, szerencsére a fűtőmotor még nem ment tönkre.
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Nincs kiemelt meghibásodás.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál:
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása:
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem