AUDI 100
Futott kilométer: 232 000 km
Vegyes fogyasztás: 12.2 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Még nincs egy éve, hogy lecseréltem Audi 86-s 100 CD-t, a Totálcar, Népítélet, „Több, mint testőr” ítélet alanyát e 94-s S 4 automatára. A szempontjaim a köv.-k voltak: - 5-max. 6 hengeres benzines, - 97 előtti 100-s, vagy A6-s limó, - ~ 200 000 km-ig tuningmentes futásteljesítmény, - lehetőleg megkímélt, vagy kevés ráfordítással használható, - E 85-re átalakítható legyen (megbízható benzinszivattyú, injektor-átmérő), A kiválasztás fél éve alatt 27 autót „mustráltam”, míg visszajutottam a legelsőhöz (amit akkor nem tudtam kipróbálni a hervadt akksi miatt), ami ez idő alatt ugyanazon a nedvedző fa alatt parkolt. Nem szerettem volna automatát, de az általánosan keresett mechanikus váltóval szerelt példányok meghaladták anyagi keretemet. A tulaj valóban hölgy volt (nem úgy, mint az átlagos hirdetésekben). A hölgyek minden „rossz” tulajdonságával, ugyanis legutoljára a múlt században lehetett kitakarítva az utastér és a csomagtartó. Nem dőltem be a látszatnak és az egyszerű utcai ruhámat nem kímélve, kipróbáltam…… A folyadékok ellenőrzése és az addigra feltöltött akku behelyezése után az immobillizer használata nélkül ~ 10 mperc indítózás után (az olajszáraz hengerfej miatt) beindítottam. Mindig volt egy dédelgetett álmom az UR-Quattro motorral szerelt limuzinokról, de a valóság az engem is meglepett. A majd fél évet álló motor úgy indult el, mint a start-stop rendszerű autók a hosszú tilos lámpa váltásakor, hangja alapjáraton pedig olyan volt, mint egy selymesen bugyborékoló V 8-s. 5-8 perces melegítést követően, mikor a hőfokmérő megmozdult, a sebváltót betettem hátramenetbe és vártam a reakciókat (mekkorát fog csattanni a váltó). Semmi……., majd felengedtem a féket és apró, halk koppanások kíséretében (ragadó fékbetétek a rozsdás tárcsákon) elmozdult az autó, az iránynak megfelelően, hátra, az alapjárat módosulása nélkül. Akkor vettem észre, hogy szinte mozdulni sem tudok az ülésben, egyszerűen nem ereszt, átölel….Recaro..... A sárvédőn lévő javított, de nem fényezett karosszéria hibát feledve eldöntöttem, hogy ez lesz a családunk új társa. A két látogatásom alatt eltelt időben a „jócskán puhult” árban megegyeztünk, ha szerelőm is „áldását adja” a vásárlásra. A kedves tulaj igen korrekten elhozta a szerelőmhöz (már 20 éve!), pedig addigra lejárt a forgalmi vizsgája. Az átvizsgáláskor kiderült az első-hátsó lengőkarok silent hibái, némi olajpára a váltónál, szivárgó hűtő kiegyenlítő tartály…., de összességében 50 eFt alatti javításból (karosszériamunka nélkül) mehet vizsgára. Megvettem, ott is maradt a szerelőnél közel egy hónapig. Az első dolog az alkatrész, folyadék és tetőkárpit cserékkel egy időben, az E85 átalakító beszereltetése volt. A profi szerelő „házhoz” jött. Kétórai munkával beszerelte, majd a gyertyákat gyárira kicserélve, laptopon 40 perc alatt bekalibrálta. Ezután ment a lakatoshoz. Mindeddig csak „sejtettük” a színét (nedvedző fa alatti hosszú parkolás), de a fényezésjavítás és polírozás után előtűnt a British Racing Green metálzöld szín. Téli és nyári abroncskészletet úgy választottam, hogy sebesség, terhelés, fogyasztás, „zseb” szempontjainak megfeleljenek Nyári: Pirelli Cinturato P7 eco, téli: Hankook Icebear . Sajnos ezzel „befürödtem”, mert ugyanazt a méretű köpenyt vettem nyáriból, ami rajta volt, de akkor a km óra, 10-12 km-rel többet mért, ezért magasabb oldalfalúra kicseréltem (205/55r16-205/60r16). A vizsgán „csont nélkül” átment. Nekiálltam többször is (4x) kárpittisztítóval elfogadható higiéniai állapotba hozni az utasteret "pincétől a padlásig", a csomagtartó szőnyegét egyszerűen kicseréltem olyanra, amin a csomagok nem csúszkálnak. Mindezek után jött a „zsákbamacska”, az automataváltó-felülvizsgálat. Péteriben, a sokat látott és javított „ÖREG SZAKI” (igazi profi, csupa nagybetűvel és annyi idős mint én….) lecserélte a váltóolajat, szűrőt, majd maga is kipróbálta teljes megelégedésére és az enyémre is (számára az övé fontosabb volt). Közölte, hogy az általam jelzett „váltóolaj ömlés-folyás” csak pára, ezért Ő biztosan nem fogja szétszerelni a jól működő váltót. A felülvizsgálatot a computer, motor-váltó kapcsolat ellenőrzésével fejezte be! Budapest-vidék útvonalon (munkába járás) próbáltam mérni a fogyasztást. 14 km város, 58 km autópálya, 17 km autóút (oda-vissza) nyári átlaga 10,9, téli átlaga 11,8 l/100km. Csak Budapest télen: 14,6 l/100km. –Meglepően pontos a fedélzeti átlagfogy. mérő .- Mindez E85-ből (most 256 l/Ft, a benzin 360l/Ft)! Télen, a -19 fokban sem volt indítási problémám. Az új benzinszűrőt 1000 km használat után ismét kicseréltem. Az elmúlt hét végéig nem volt igazi terhelés alatt az autó, így bizalmam sem volt irányában. Barátainkkal a hét végét (hegy)vidéken töltöttük feleségemmel, minden „autósnak” jutott utas. „Megnyertem” azt a házaspárt, ahol kedves barátom és klubtársam, aki mostanában nem mérte, 135-155 kg súlyú lehet. Nem akartam barátaim előtt leégni az autóval, ezért „néhány apró” szerszámot és eszközt betettem, crova (nagy) klt., villás-csillag- csavarhúzó-torx klt,.akku töltő, tartalék folyadékok, üzemanyag, lapát takaró (tél), stb. Négyen meghaladtuk a négyszázhúsz kilót, + a háromnapi ruhakészlet (hölgyek+tél!), + szerszámok. Óvatos becsléssel, ha kicsit is, de meghaladtuk a gyári teherbírás határát. Barátom remekül érezte magát a jobb egyben „beékelődve”. Meglepő módon, nem változott az autó futása, kanyarstabilitása, lengéskényelme és nem süllyedt meg a hátulja, a lámpák fénye sem az eget világították (S futómű!). -Amúgy az S futómű, súlyos kompromisszumokat követel Budapest útja-(?)-in.- Mentünk, jöttünk pazar kényelemben, aggodalmam felesleges volt. Az átlagfogyasztás vegyes ciklusban meglepően változott, 11.5 l/100km igaz, ez jóval hosszabb folyamatos út volt. Eddig csak kellemes élmény volt a birtoklása.
Használó
Születési éve: 1958
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: higgadt
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: budapest
Gyerekek száma: 1
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: higgadt
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban: 15 liter
Fogyasztás országúton: 9 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 12.2 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma:
Meghibásodás leírása:
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Nincs kiemelt meghibásodás.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál:
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása:
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem