AUDI 100

Futott kilométer: 420 000 km

Vegyes fogyasztás: 5.4 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Audi 100 2.0 D A legjobban tetszett az egész autó úgy ahogy van! A világ legjobb autója. (A Mercedes, Bmw más világ, nem ide sorolom) 266e km-rel került a családba. Később elszakadt a km-óra spirál, a cserénél láttuk, hogy a számlap csavarjait már kitekerték. Talán a km-eket is vissza tekerték, de nem biztos. 150e kmt mentünk vele, egyszer sem állt meg, mindig beindult. Egyszerű szerkezet a maga sajátos szabályaival, amiket ha betart az ember kimegy a világból és aprópénz az üzemeltetése. A hűtés nem kifejezetten elég a motornak, be is iktattunk egy kapcsolót, mely az utastérből indította a hűtőventilátort. Nyáron nagy melegben 35 fok környékén mikor már az emelkedő előtt jártam 2-3 km-rel be kellett kapcsolni a hűtőventilátort. Sőt az utastérfűtést is rá kellett nyomni. Nyáron szauna az autó. Beültem 2 perc után jobban izzadtam, mint a szaunában 10 perc elteltével. Az üvegfelületek dőlésszöge miatt van ez állítólag. Télen viszont +5 foknál jó idő volt odabent a fűtőventillátort nem kellet bekapcsolni. Ha -5, -10 fok volt már kabátot nem lehetett levenni utazáskor. A motort nem szabad nagyon hajtani, 100 km/h a végsebesség, hogy tartós maradjon a motor és ne legyen hengerfejes. A 120 Nm és 70 LE nem versenyautó, de ésszel vezetve lealáztam sok vezetőt. Még 5 személlyel is nyugodtan neki lehet fogni egy kamion előzésének 5. sebességben 70-80 km/h-s sebességnél. Az emelkedőt viszont nem szereti, 3. sebesség kb. 50 km/h. Kellemes nagy hely van benne, még télen kabátban is. Mikor Salzburgba mentünk vele, 700 km, egyszer álltunk meg meginni egy kávét, de úgy szálltam ki az út végén, mintha 10 km-t mentem volna csak. 5 liter alatt evett a kocsi. A fenntartás km-enként 1-1,5 Ft. Ebben benne van az összes kopó alkatrész, gumi, olaj,stb. Mikor hozzánk került elöl teleszkópcsere. Monroe Sensatrac, 150e km után bemérettem 77%-os volt. (80%-os az új) A hátsóban 100e km volt, Alco 74%-os. Sokszor full terheléssel ment. Összességében véve figyelni kell az autóra, nem lehet nyakló nélkül taposni, figyelni kell rá menet közben, de nagyon hálás autó. Azt különösen szerettem benne, hogy mivel 70 Le nem lehet a piros lámpánál megmutatni a többi autósnak ki is a főnök lassan nyugodtan közlekedtem vele. Lelassítja a mai rohanó világot, és más színben látjuk a körülöttünk lévő tájat is. Ebben oriási megnyugtató dallamot ad az 5 hengeres motor sajátosan kellemes alapjárati mormolása. Az autó 1982 őszi volt (első szivarok egyike) de rohadás miatt nem kellett volna karosszériáshoz vinni 30 éves koráig azt hiszem. Ha volna egy tényleg jó állapotú megkímélt vennék egyet nosztalgiázni. Le is vizsgáztatnám veteránnak.

Használó

Születési éve: 1975

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: varos

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? megfelelo

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 6.2 liter

Fogyasztás országúton: 4.9 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 5.4 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma:

Meghibásodás leírása:

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Javítás összege: 40000 Ft. Leírás: Kormánymű felújítás

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál:

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem