MITSUBISHI GALANT
Futott kilométer: 310 000 km
Vegyes fogyasztás: 9 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Nagyon tetszett, nehéz tőle megválni, de itt az idő. Egy igazi, még japánban (!) jól összerakott kocsi. Formavilága nagyon eltalált és még napjainkban is megállja helyét. Amolyan sportosan elegáns. Nagyon jó a motor (2,5V6, 120kW), ami nagy futásteljesítménynél is elnyűhetetlen és gyönyörű hangot ad (a Remus ezen úgy 3000 környékén torzít egy kicsit, de így talán még jobb :-)). Meglepő, szinte hihetetlen fogyasztás a kéziváltós változatnál (mindig precízen mérve!), ugyanez az automatánál nem mondható el! Gyári kipufogó és lengéscsillapítók tűrőképességét nem ismerem, ezek az elemek sportosítva lettek a kocsin (Remus, Koni, Eibach). Ha szép állapotban akarja tartani (és az enyém mindig olyan volt és még most is újszerű) ez viszonylag magas költségekkel érhető el (de ez talán minden hosszabb ideig megtartott, napi használatban lévő autóra érvényes). Ha még gyártanák, nagy örömmel vennék újabbat!
Használó
Születési éve: 1973
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: atlagos
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: varos
Gyerekek száma: 1
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: atlagos
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? nem
Fogyasztás városban: 9.5 liter
Fogyasztás országúton: 8.5 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 9 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 3 alkalom , ebből 1 lerobbanás
Meghibásodás leírása: 3-6 alkalom. A kocsi tömegéhez, méretéhez, teljesítményéhez viszonyítva alulméretezett fékek. Szerintem ez a legnagyobb hibája az autónak. Gyakrabb a tárcsacsere, mint a betét. 2-3 nagyobb fékezés az autópályán és már ráznak a tárcsák (ez igaz a gyári, bontott és utángyártott tárcsákra egyaránt - mindegyik próbálva). Első kerékcsapágy csere kb. 250000. Erős "váltóhang" 300000km-nél (valószínűleg ennél a futásteljesítménynél felújítást igényel). Ezen kívül főleg az első futóművek környékén lengőkarok cseréje - különféle kopogó hangokat hallatva jelentkezik a probléma (szinte az összes lengőkar az évek során cserélve, a felső, lengéscsillapítót tartó patkó alakú lengőkar többször is) Első kerékcsapágyak cseréje - ez főleg a nem gyári felni alkalmazásából eredt. További terven felüli látogatások esztétikai hibák javítására irányultak (pl. rádióantenna műanyag fogazata elkopott, csere, stb...)Lerobbanás oka: elektromos rendszerLeírás: Megrepedt az elosztófedél (kb. 250000km indítás után rángat, egyértelműen kihagynak hengerek). Mint az utólag kiderült elég volt csak az elosztófedelet cserélni (anyag kb. 25.000,-Ft + munkadíj - nem szakszervizben). Ezzel egyidőben először gyertyacsere, majd gyújtókábelek cseréje és végül az elosztófedél (ebben a kocsiban még ez van!) oldotta meg a problémát.
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: elektromos rendszer Javítás összege: 100000 Ft. Leírás: Lásd felül leírva. Az elektromos rendszer, gyújtás körüli tapogatózás, próbálkozások dobták meg a javítás árát (gyári gyertyák, gyújtáskábelek, és végül az elosztófedél).
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: Lásd felül leírva.
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem