CITROEN XANTIA
Futott kilométer: 223 000 km
Vegyes fogyasztás: 8.5 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet
Az autó úgy ahogy van tetszik. Én szeretem vezetni, mert dinamikus és hát a hidropneumatika!! Aránylag kényelmes és tágas a beltere. Ha nem tetszene annyira, már rég megszabadultam volna tőle. Nem szeretem viszont a francia autókkal szembeni előítéleteket és a beskatulyázásukat. Sajnos rengeteg szerelőnek fogalma sincs a Citroenekről és a francia gondolkodásról! Nem állítom, hogy nincsenek szűkében a precizitásnak, de az elv ami alapján ezek az autók működnek, zseniális!
Használó
Születési éve: 1966
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: atlagos
Döntően hol autózik: lakott_terulet
Lakóhely: varos
Gyerekek száma: 3
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: atlagos
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? nem
Fogyasztás városban: 10.5 liter
Fogyasztás országúton: 7 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 8.5 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 3 alkalom , ebből 1 lerobbanás
Meghibásodás leírása: Egy alkalommal a benzinszivattyú adta meg magát, egy másik alkalommal pedig a vízpumpa. Harmadjára a fűtőradiátorral akadt probléma, a bekötőcsonk adta meg magát.Lerobbanás oka: motor 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: Városi csúcsforgalom, araszolgatás. Hirtelen leállás. Többszöri indítási kísérlet eredménytelensége után a drágát letoltuk egy mellékutcába. Párbeszéd telefonon a szervízzel, ahol azt tanácsolták, hogy vegyem le az akkusarut, várjak 5 percet, majd tegyem vissza és indítsak. Menni fog. Igazuk lett. Később be a szervízbe, ahol "ludasnak" az üzemanyagszűrőt hozták ki.
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: futómű / fék Javítás összege: 100000 Ft. Leírás: Toronyszilentek cseréje mindkét oldalon.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál:
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: A fűtőradiátor bekötőcsonkjának tönkremenését (ami egy egyszerű anyagelérési probléma, mivel műanyag) tévesen diagnosztizálták. Ennek következtében a poklok poklát éltem meg, amikor (nem szakszervízben, hanem egy kókány lebujban) kicserélték a fűtőradiátort (a teljes műszerfal szétbarmolásával) egy vmilyen japán sz.rra. Természetesen nem működött sokáig, így újból szét kellett szedni (ezt már hozzáértő végezte) és eredeti Valeo fűtőradiátort kapott.
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem