SEAT LEON
Futott kilométer: 141 500 km
Vegyes fogyasztás: 7.3 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet
Friss szerzemény, használt, valós km-rel, vezetett szervizkönyvvel. Dízel Focus után (1,6 TDCi) úgy érezni, hogy nem megy, vagyis inkább a nyomaték hiányában rugalmatlan. Mondjuk tiporva nincsen, legkésőbb 3000-nél elváltom, dízelesen vezetek. Fogyasztása 4000 km után 50% belváros és 50% autóút használatban 7,2 l/100 km Csak Budapest belvárosban 8,4l, csak országúton 6,4l Fogyasztás update: 16000 km elteltével a helyzet változatlan, városban 8,5 liter, csak országúton 6,5 liter, kombináltban az eddigi összes km-re vetítve 7,4l pályán megengedett sebesség mellett 7,5 liter. Gyorsabban nincs értelme vele menni, mert irreálisan nő a fogyasztás, 160-as tempónál már a két számjegy felé közelít (9,2l) és ráadásul hangos is a beltér. Nem tudom, hogy ebben mennyi szerepe van a 205/50 R17 Continental SportContact 2 gumiknak, de a tesztek szerint az önmagában nem hangos. A megengedett sebesség mellett ilyen probléma nincsen. (érdekes: a km óra a GPS-hez képest csak marginálisat csal lefelé, mutató szerinti 130-nál a GPS 126-ot mutat) Update fogyasztás: a téli gumik felkerülésével (195/65 R15) a vegyes fogyasztás 6,73 liter három telitankos mérés után. Spirit Adrenalin felszereltség, azaz bőrkormány, sportülések. Kényelmes, jól állítható, egész emberes hely van benne. Kormány tengely irányban is és fel-le is állitható, ülések szintén. Könnyen variálható a hátulja, ez előny, bár nem lesz sík a padlója az ülések lehajtogatása után. A középső fejtámlát kivettem, zavar a hátralátásban, és ha nem szállítasz vele magadon kivül még 4 embert, felesleges is. Futómű okés (egyszerű mint a faék, főleg hátul a merev tengely) bár körbe ki lett cserélve az összes szilent, utána beállítva a futómű. (20k HUF) Ezzel a motorral nem lehet kiautózni a határait. Mivel VAG platform, igy minden mindennel csereszabatos. Kapott faceliftes IV Golf-ról aero ablaktörlő karokat és lapátokat előre, Touran-ról hátsó aero-t karral együtt. Felni osztókör 5*100, ET38 azaz aftermarket felni van hozzá kiscsillió darab. Gumiméret 16-osban 205/55 R16 szinte utánad dobja a gumis a legfrissebb fejlesztéseket is. Egyéb alkatrészt is ropiért kapsz hozzá bontóban, hiszen jórészt egy IV-es Golf és egy A3 Audi házasításából született. De tükrök pl ugyanezek vannak a Skoda Fabia-n is. Gyári hifi erős közepes. Idővel biztos cserések lesznek a komponensek. Bár lehet, hogy túlságosan igényes vagyok vele szemben. Hátralátás korlátozott, és sokkal kevésbbé "érezni" a hátulját tolatás közben, mint mondjuk a négyes Golfnak, vagy a G Astrának. Olcsó tolató radarok előnyben! Az ajtók massziv "dübbenéssel" adják tudtodra, hogy becsukódtak, ami rendkivüli biztonságérzetet kölcsönöz (nem papírból van) Az ajtó határolói szuper görgős megoldással vannak ellátva, nem kopik ki olyan nehezen, mint a sines Opel/Ford. Az én 9 éves autómban az ajtók ugyanugy mozognak a határolók közt, mint fater zsiruj Audijában. A váltó relativ precizen megvezetett (nem egy Mondeo, vagy Honda), de elég hosszú úton jár. Egész könnyen rövidíthető a kar útja, de a megvezetés ettől nem lesz jobb. A váltókar bőrbevont gombja kényelmetlen, aki szeret városban úgy autózni, hogy az egyik kezét rajta pihenteti, az feltétlen cserélje valamire, mert nyomja a kezet. Nekem egy 5 sebességes Audi A3 gombja került fel, ég-és-föld a különbség. A bal egy kapaszkodója helyére kb 3 ezer forint beáldozásával lehet szemüveg tartót ebayezni, megéri a befektetés mindenképpen. Aki vezetés közben a bal 1-ben a majrévasat markolássza, azzal valami komoly baj van :) Ahogy haladunk előre az időben, folyamatosan bővítem.
Használó
Születési éve: 1980
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: higgadt
Döntően hol autózik: lakott_terulet
Lakóhely: budapest
Gyerekek száma: 0
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: higgadt
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban: 8.2 liter
Fogyasztás országúton: 6.5 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 7.3 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 3 alkalom
Meghibásodás leírása: Gyújtótrafók halála, vezérműtengely jeladó halála.
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: motor Javítás összege: 24000 Ft. Leírás: 2010. június - eddig semmi. Lekopogtam. Amit cseréltem, azt elővigyázatosságból. (vezérműszíj+görgők, gyertyák, szilentek, szűrők, olaj) Update 2010.augusztus - vásárlás után 16000 km elteltével a vezérműtengely jeladó besípolt. Elsőre kiütötték a hibakódot, de másfél hét elteltével újra jelzett, szóval csere. ~12k HUF a jeladó plusz a munkadíj. Update 2010.október - az egyik gyújtó trafó megadta magát. ez most egy tizenötezres történet, cserével együtt. Mint utóbb kiderült, mivel AZD motorkódos a verda ezért típushiba a gyújtótrafó halála. Nos kb a csodával határos, hogy az eddig eltelt 120.000 km alatt (amig nem nálam volt) még csak egyet kellett cserélni a gyáriak közül. Most persze egyből kettőt mióta én hajtom, vagy velem van a hiba, vagy tényleg csak ennyit bírnak. Az általam leszűrt tapasztalatok másoktól: 1) gyári az olasz beszállítótól van, vagy 10 ezret bir vagy 100 ezret, ki kell fogni. 2) Meyle, HansPries felejtős 3) Febi elmegy, de nem olcsó 4) Bosch örök élet, DE 5) a Beru gyártja, ami olcsó is ráadásul, ha a saját cimkéjével veszed, szettben a négyet megkapod 32 ezerért, cserélni nem nagy kunszt. Update 2010.november - második gyújttrafó is elhalálozik. Egy hónapon belül kettő. Úgy tűnik ezeknek 139000 volt az élettartama. Egy még gyári.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása:
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem