SUZUKI SWIFT
Futott kilométer: 57 000 km
Vegyes fogyasztás: 6.5 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet
Városi autónak ideális, de hosszabb utazásra már a kényelme nem elégséges és a motor üzemanyagfogyasztásas 3500 fordulet felett ugrászerűen emelkedik. Autópálya tempónál már 8 liter fölé megy. A csomagtartó nagyon kicsi. Nem értem a Suzuki filozófiáját, mert az SX4-nek is csk 50 literrel nagyobb a csomagtartója. Ettől nem tud családi autó lenni egyik hazai típusuk sem. Az SX4 sedan felelne meg igazán, azt meg már nem gyártják, illetve egy ideig irreálisan magas áron forgalmazták. Azt még megvenném, ha japánból jönne.
Használó
Születési éve: 1955
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: atlagos
Döntően hol autózik: lakott_terulet
Lakóhely: budapest
Gyerekek száma: 2
Komfort, design
Utastér: megfelelo
Csomagtér: atlagos
Ülések: kenyelmetlen
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? megfelelo
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? nem
Fogyasztás városban: 7.5 liter
Fogyasztás országúton: 5.5 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 6.5 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 2 alkalom
Meghibásodás leírása: Kuplung nyikorgása újkora óta megvan, a szervizek javítása néhány hónapig tart. 8000 km-nél az első gyári, spanyol gyártmányú betéteket cserélni kellett, mert iszonyú ropogó hangokat adott, a tárcsán mélyszántások keletkeztek.
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: hajtás / váltó Javítás összege: 100000 Ft. Leírás: 3,5 évesen a garancia letelte után 53 ezernél a váltóból morgó hang kezdődött hallatszani, először egyesbe, majd 2-3 ezer km-el később minden fokozatba. Jelenleg 1500 fordulatig még elviselhető hangon morog, de huzatásnál elviselhetetlen, a motor hangját elnyomja. A nyelestengely csapágya ment ki, a szervizek fizetősen hajlandók csak javítani, mivel már 3 éves elmúlt. Ez igaz, de a váltó már 53 ezertől morog, melyet akár pár hónap alatt is be lehet tenni az autóba. Egy szóval ilyen sz@r váltót tesz bele a suzuki. Szándékosan kis betűvel írom, mert már a japán márka jellemzőiből csak a neve maradt. A váltót is lengyelek gyártják. A hírnév nem ér meg annyit nekik, hogy bevállalnák legalább a javítást ingyen. Addig hajtom, amig megáll! Majd a bontókban keresek egy másik sz@rt helyette, és eladom utána gyorsan, és elfelejtem a suzukit. Pedig esküdtem rá, mert előtte is swiftem volt, de a régi. A fiamnak is a régi ezresből van, ami hibátlan, mert a fődarabok még gyáriak.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 50000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: Kuplung nyikorgást javítgatták, de jelenleg is nyikorog a pedál benyomásakor, főleg nedve, párás időben. A kuplung működésére nincs hatással, mert a műanyagok surlódásából ered a hang.
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem