FIAT UNO

Futott kilométer: 250 000 km

Vegyes fogyasztás: liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Eddig összesen 4 Unónk volt a családban, mindegyikkel nagyon meg voltunk elégedve. Kezdtünk egy 45 lóerőssel, majd egy injektoros 75-ös következett, és most van egy 70-esünk és egy 60-asunk. Ötletessége miatt inkább a régebbi verziók szeretjük, bár minőségben az újabb sokkal jobb volt. Nagyon nagy előnye az egyszerűsége, az alkatrészek pedig viszonylag olcsók hozzá, szerelni meg magamnak is meg tudok szinte bármit. Magasabb felszereltségű verzióknak a belseje is nagyon kulturált, hely pedig annyi van benne amennyire szükségünk van, hátul is el lehet férni és a csomagtér jól akolható. Én szeretem a régi autókat, épp ezért a vezetési élményét a gépszerűség és a közvetlenség miatt 5-re értékeltem, ebben legalább nem a kipufogó meg a kerekek adják a hangot, hanem van motorzaj. A megbízhatósága ha autószámba vesszük és törődünk vele akkor igen jó, még egyik se hagyott cserben minket soha út közben, félig elromolva is elmegy bárhová. Ez egy igazi olasz autó, lelke van, és tényleg csodákra képes néha egy "légyszíves" indítózás előtt. A korrózió, ha nem figyelünk rá borzalmasan elterjedhet, és bár vannak tipikus pontok, összességében bárhol elkezdhet rohadni. A legrosszabb hely ezek közül az első doblemez, ezt már nem könnyű és olcsó javítani. Ráadásul itt van az alvázszám is, érdemes rá vigyázni. A presztízse jelenleg 0, viszont senki se tudja például hogy Giugiaro tervezte a kasznit, vagy hogy az OHV motor évtizedeken át Európa legmegbízhatóbb motorja volt, vagy hogy az OHC motort (nem a FIRE) Aurelio Lampredi, Ferrari mérnök tervezte, vagy hogy ez volt a Fiat valaha volt legsikeresebb típusa (több mint 9 millió darab készült és még ma is gyártják), stb... Egyszer ezek miatt nagyobb lesz a veterán értéke egy Unonak mint mondjuk egy Swiftnek... Összességében tehát mindenkinek ajánlom az Unot akinek olcsón kell jó autó, és többe nézi az autóját a hűtőjénél vagy a porszívójánál, és egy kicsit konyít is hozzá.

Használó

Születési éve: 1989

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: atlagos

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: varos

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: atlagos

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban:

Fogyasztás országúton:

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás:

Megbízhatóság

Meghibásodások száma:

Meghibásodás leírása:

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Nincs kiemelt meghibásodás. Leírás: Ha van benne hibavisszajelző panel, akkor az hibát jelez mindegyikben. Az enyémben is világít a nagy piros lámpa ami elvileg azt jelezné hogy nem szabad továbbmenni. Aki nem ismeri az olasz autókat annak ijesztő, szerintem már a hangulat része (ismerem az autót, tudom hogy a hibák amiket jelez nem léteznek).

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál:

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása: Nagyon egyszerű szerkezet, könnyen javítható szinte bármi (na jó, az újabb injektorosak már nem biztos), és ami nem javítható az is általában beszerezhető bontóból, internetről, de az új alkatrész ára is elfogadható.

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem