PEUGEOT 405
Futott kilométer: 328 000 km
Vegyes fogyasztás: 6.2 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
A kuplungtárcsa még jó volt, a bordák nyíródtak el rajta 250000 körül, kipufogó még nem volt cserélve, csak hegesztve, a lengéscsillapítók eddig egyszer voltak cserélve monroe van benne eddig nem okozott csalódást, az első féktárcsák kb. 60000-80000 kilométert bírnak (utángyártottak)a fékbetétek valamivel kevesebbet (főleg városban fut) a hátsó kerekeken lévő dobok még gyáriak csak betétet kellett csrélni, Varta blue dynamic/Bosch Silver 74 Ah-s akkuból kb 3 évente elfogyaszt egyet, a gumik hátul kopnak, ami a torziós rugózás csapágyának kopását jelzi. ami tetszik: rendkívül kényelmes, keveset fogyszt, nagy a csomagtartó, még miondig elképesztően erős a motor, alig eszi az olajat és a víz sem fogy, szép a formaterv, cinkelt lemezből készült a karosszéria, így alig van rajra rozsdafolt és az is felületi. Ami nem tetszik: a márkaszervízek, az alkatrészek kavalkádja, gyakorlatilag évente változtak egyes alkatrészek, pl üzemanyagszűrők, szíjtárcsák stb, volt, hogy vákuumszivattyú csere után egyedileg kellett legyártatni ékszíjtárcsát mert azt a fajtát épp nem lehetett kapni, az elektromos rendszer bonyolult, nehéz benne a hibát megtalálni, márpedig egyre több van belőle. Ami az értékelő részből kimaradt, de fontos (és drága lehet): az elektromos rendszerben a feszszabályzót cserélni kellett kb 300000-nél, illetve a generátoron egyszer fejet kellett cserélni kb 250000-nél, és egyszer újra kellett tekercselni. Az izzítógyertyák közül kettő még gyári (!!) és működnek, télen is jól indul, illetve a porlasztócsúcsok közül is kettő még gyári (nem füstöl az autó, csak padlógáznál, de ott egyébként is fülstöl) tiszta gázolaj (pl. OMV) esetén nem kopnak gyorsan. Nem vennék újra, mivel már a legfiatalabb is 14 éves.
Használó
Születési éve: 1980
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: atlagos
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: budapest
Gyerekek száma: 0
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: atlagos
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? megfelelo
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban: 6.6 liter
Fogyasztás országúton: 5.5 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 6.2 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 4 alkalom , ebből 1 lerobbanás
Meghibásodás leírása: A villamos rendszerrel kb. a 290 ezredik kilométer óta rendszeres gondok vannak, addig viszont semmi, az utángyártott alkatrészek általában jók kivéve a bajuszkapcsolókat ott nem szabad sajnálni a pénzt a gyárira, vagy legalább a Valeo saját nevével eladottra.Lerobbanás oka: motor 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: A hűtőrendszer (fém-, gumi-, műanyagalkatrész egyformán) egy idő után rohamosan öregszik, a hűtőradiátort kb 150 ezrenként cserélni kell az utángyártott a gyárival egyenértékű.
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: motor Garancia már lejártJavítás összege: 100000 Ft.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: Mivel az első néhány év, illetve az előző Peugeot leszoktatott a márkaszervízről, így minden hiba elsőre el lett hárítva, mert a független szerelő addig csinálta amíg jó nem lett max 1-2 nap csúszással a vállalthoz képest, ez számomra még elfogadható.
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem