SKODA OCTAVIA

Futott kilométer: 290 000 km

Vegyes fogyasztás: 7 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Nagy, ahhoz képest keveset eszik, kényelmes, 520l-es csomagtartó. Menetdinamikáról nem nyitnék vitát, ez habitusfüggő, kinek jó, kinek nem. Mindenesetre, ha a fordulatot 2000 felett tartjuk, akkor lehet vele dinamikusan közlekedni. Kimagaslóan megbízható, évente 50-60 ezer km-t megyünk vele, igazán nem hagyott még ott sehol. Nem volt a váltós dolgon kívül semmi nagyobb baja, pedig szegényben becslések szerint már több, mint 400.000km van. Törve is volt, többször valószínűleg. Egy igazi igavonó, sosem áll meg. Olyan, mint amilyennek egy VW-nek lennie kell. Szerethető és hálás jószág. Ha ápolod örök életű.

Használó

Születési éve: 1986

Neme: no

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: budapest

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? megfelelo

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 8 liter

Fogyasztás országúton: 6.5 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 7 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 13 alkalom , ebből 2 lerobbanás

Meghibásodás leírása: Kopó alkatrészek rendszeres cserét igényelnek, mint minden típusnál. Ugyan 220.000km volt az órában de tuti, h min. egy 100-ast visszatekertek, mert a cserébe ott hagyott autónkat 2 nap múlva 100.000km-el kevesebbel láttuk meghirdetve neten ennél a kereskedőnél. Ezen felül csak egy-két jellemzőbb hiba volt: váltóban csavarokat szegecsekre kellett cserélni, miután szétment egy. Ablakemelő szerkezet csere. Hidegben krákogása megoldódott, már nem emlékszem minek a cseréjének hatására, valami apróság. Ablaktörlő szerkezet. Termosztát többször, 1000 ft-os darab. Lerobbanás oka: hajtás / váltó 2 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: Egyszer vétel után szíjcsere, görgőcsere után, DE NEM az ő hibája volt, selejtes görgő kinyomta a zsírt magából és nem vittük el időben a szerelőhöz, hanem, még egy hétig akartunk vele járni. Görgő beállt, ékszíj szakadt, töltés elment. Becsületére legyen mondva napközbeni töltés után Pastről leért Tatabányára a szerelőhöz. Másodszor a termosztát akármilye romlott el, ettől rossz hőfokot jelzett vissza. Megálltunk, mert nem mertünk tovább menni vele, szerelő pályán, leállósávon kicserélte, ment tovább. Kiderült mehettünk volna vele, csak nem tudtuk :)

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: futómű / fék Nincs kiemelt meghibásodás. Leírás: Futómű. Vigyázni kell rá, kátyút kerülgetni, mert ezt nem Budapestre tervezték. Erős használat esetén futómű alkatrészeket cserélni kell 50-75 ezrenként. csontok, pogácsák összekötők főleg. Alacsonyan van a nózija, ezért érdemes odafigyelni a parkolásnál, szegélyeknél, (10cm-es szegyélre már nem megy fel!) Műanyagok drágák az aljára, mint mindegyikre. Ez csak esztétikai hiba max.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása: téli hidegben köhécselt, lefulladt, melegíteni kellett. Több tulajtól hallottam már. Valami apróság cseréje segített, talán szelepfedél tömítés csere. Minden esetre egyik szerelő sem tudta a választ, pedig járt legalább 4-nél, és megszámolhatatlan autovillamosságisnál is. Ami biztos nem segít: légtömegmérő, termosztát, hőgomba, kartergáz visszavezetőcső, pillangószelep. Szóval ezt mind ne cseréltessék ki hiába.

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem