PEUGEOT 106

Futott kilométer: 135 000 km

Vegyes fogyasztás: 8 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Furcsa ez a kérdőív, nem erre az autóra van szánva, de a következő tuti, a munkahely révén sok autót vezetek, de ebben a kis szappantartóban van annyi hely a vezetőnek és közel annyi hely az utasnak, mint akár egy octáviában. 185 vagyok, a fejem fellett 10 centire van a tető, magam mögé be tudok ülni, fejtér ekkor is van, és a lábam épp, hogy hozzáér az üléstámlához. Egy 28-as kerékpár szétszedve, vagy egy komód is simán befér a csomiba, ha ledöntöm a hátsó ülést. A motorja 1,6-os ( 135 NM ) ami nem túl kicsi nem túl nagy, ha a fogyasztást és a fizetnivalót nézem, de a 865 kg-os ( lemértük MÉH-telepen ) súllyal elég finomat megy ( nem beszélve arról, hogy az 1,6-os motorokat fillérekből fel lehet húzni 135 Le-re, több anyagi ráfordítással 160 Le-re problémamentesen ). Az autó építése szerintem mind közül a legalacsonyabb, az alja bokáig ér, és itt el is érkeztünk a legnagyobb problémához, ugyanis szinte sehol sem lehet vele közlekedni, hogy ne gúvadt szemekkel nézzem az úthibákat. Viszont...kanyarban ezidáig nem láttam autót, ami ne tűnt volna el a tükörben. A kormányzás pontossága is parádés ( 130-nál az elengedett kormány hirtelen megmozdítása, majd elengedése esetén az autó visszaáll az eredeti irányba, mint vonat a sínen - az enyém 1-2 centit rugózik ). A fék a lélegzetelállító fogalomkörén is túl van, elől kimart, hűtött, hátul sima tárcsafék ( méretét nézve 3-as BMW és kisebb terepjárókon láttam ilyet ) 130-ról 0-ra kb. 35 méter alatt áll meg. A futómű hátul, ha jól tudom a kasztni előre mozgásától ( gyorsítás vagy fékezés ) az autót egy bizonyos szög mentén beletapasztja az útba, így minél nagyobb a kilengés, annál jobban tapad. A kipufogója sem látszik ki, de a hangja, phúúú....másokat idézek : hihetetlen. A súlypontokhoz visszatérve az ülésekben ülve kinyújtott karral elérem az aszfaltot. Gyári állapotban 160-ig jól húz, utána 200-ig megy, de már lassabban, az érzés viszont egyedi ( 150 autóval rendelkező autókereskedő véleménye is, ő egy Maserati Quattroporte után mondta ezt ), mégse látok ilyen autót sehol, gondolom csak én vagyok olyan lelkes, hogy a kátyúkat kerülgetem. ( Extra a központizár és az elektromos ablakemelő ) Ja... és az autó ezidáig mindenkinek tetszett.

Használó

Születési éve: 1979

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: varos

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: megfelelo

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban:

Fogyasztás országúton:

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 8 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 1 alkalom

Meghibásodás leírása: műszakihoz szükséges tennivalók, pár apró esztétikai hiba

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Nincs kiemelt meghibásodás.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál:

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása:

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem