FORD FOCUS
Futott kilométer: 94 200 km
Vegyes fogyasztás: 11 liter
Döntően hol autózik: autopalya,orszagut
Az autót cégautóként használok, ami eddig minden átlgos elvárásnak megfelel. Futóműve az egyik legjobb pontja, megfelelően nyeli a huplikat, erősebb bordákon azért elpattog. Kanyarokban szépen tartja az ívet. A kocsi leginkább kétszínű része a motor. A Ford által egy ideig gyártott flexifuel (benzn/E85 akármilyen arányban tankolható) 1.8-as benzines 92KW-os motor megfelelő dinamkát ad az autónak, minden helyzetben jól használható. Azonban egyáltalán nem takarékos. Benzinből vegyesben 8.5-9.5 között fogyasztott nálam, igaz nálam sok az autópálya. Ugyanakkor bioetanollal sem jobb a helyzet. A kocsit kb. az eddig megtett több mint 90 ezer kilométer fele alatt tisztán 95-el másik felében pedig tisztán bioetanollal tankoltam. Sajnos bioetanolból átlagosan 10-12 liter fogyasztott, így a jelenlegi üzemanyagárak mellett csupán 1-3 forintot lehet spórolni így kilométerenként. A fogyasztás magasan tartásában főszerepet vállal az 5 sebességes váltó, amiből nagyon hiányzik a 6. fokozat, mert autópála tempónál közel 4000-et forog a motor, míg a modern kis turbós motorok 6 sebességes váltóval ezt megoldják 3000 környékén, ami mind fogyasztásban mind zajkomfortban rengeteget jelent. A kocsi általános minőségével abszolút meg vagyok elégedve a leírt hibákon kívül mást nem tapasztaltam, semmi sem hullott szét eddig benne, mnden zörgés csörgés nélkül működik, csak a motorzaj zavaró időnként. A csomagtér átlagos, ami 3-4 fős család számára megfelelő lehet a hétköznapokban.
Használó
Születési éve: 1980
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: dinamikus
Döntően hol autózik: autopalya,orszagut
Lakóhely: varos
Gyerekek száma: 1
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: dinamikus
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? nem
Fogyasztás városban: 13 liter
Fogyasztás országúton: 10 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 11 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 2 alkalom
Meghibásodás leírása: Az egyik a lent már írt vezetőülés sín cseréje. Időnként az alapjárat hideg motornál erőteljesen ugrál ami melegen elmúlik, illetve nem minden hidegindításnál jelentkezik. Szervízbe viszem rövidesen.Leírás: Sosem hagyott eddig cserben
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: utastér Javítás összege: 80000 Ft. Leírás: Vezető ülés sínjét kellett cserélni mert megkopott, és ezért nyiszorgott a vezetőülés rossz minőségű utakon, a Szegedi Ford Hovány azonnal cserélte garanciában.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása:
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem