CITROEN AX

Futott kilométer: 158 000 km

Vegyes fogyasztás: 7.05 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Mivel megvan, ezért nem írok róla múlt időben. Tetszik az autó fürgesége, fordulékonysága, dinamikussága. Ezenkívül a számomra igen fontos kényelmi felszereltsége, ami az AX-eken igen ritka volt, vagy amelyiket ellátták vele, annak borsos ára volt. Nagyon kényelmes kisautó, a maga kategóriájában a legkényelmesebb, a beltér nagyon jól van kialakítva. Szeretem a lötyögős váltót, habár ezt szokták a franciák szemére vetni először. Nagy áttétel, biztos betalálás a fokozatba. A 70 Le:730 kg nagyon jó arány. Eszeveszetten megy a kisgép, nincs versenytársa rövidtávon, de az autópályán sem szégyenkezik. Szeretem, hogy van benne tartalék 100 fölött is, nem kell visszaváltani előzésnél. Nem szeretem, hogy nagyobb sebességnél igen erősen érződik az oldalszél, cingár karosszériája könnyen letáncol az útról (velem együtt sincs 800 kg). Kora miatt minden zörög benne, a hátsó üvegcsomagtérajtó folyamatosan rezonál. Ami nem tetszett benne, az az irdatlan sok kiadás, amibe került, de mostmár jó. A fogyasztása városon belül kicsit sok, de egy 18 éves, 1.4-es, karburátorostól ne is várjunk mást. Aki meg előjön az 5 literes (14-es, karburátoros)városi fogyasztással, az hazudik, vagy nem vezetett városban, lámpánál, csúcsforgalomban sohasem.Az országúton még mindig a gyári értékeket hozza, s meg is vagyok vele elégedve Nem tetszik az, hogy az ember előtt nincsen szinte semmi kaszni, nem sokat védene egy ütközésnél. A szigetelés sem egy álom, erősen szűrődik be a motorzaj 90 felett. Az autó csomagterét vékony lemezekből csinálták, rohadásveszélyes, az enyém át is rohadt. Amúgy kiválló a fényezése. Végül, ami még kissé dühít, az a tetemes olajfogyasztása.

Használó

Születési éve: 1986

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: higgadt

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: varos

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: higgadt

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? megfelelo

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban: 8.8 liter

Fogyasztás országúton: 5.3 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 7.05 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 13 alkalom , ebből 2 lerobbanás

Meghibásodás leírása: Előttem eléggé lestrapálták szegény autót, úgyhogy ennek a következményei elő is jöttek nálam. Futóműelemeket kellett cserélni, illetve az autó gyújtásrendszerében is rendet kellett vágni. Ez még karburátoros volt.Lerobbanás oka: motor 2 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: Érdekes, hogy a lerobbanás után saját erejéből elindult az autó mindkét alkalmommal. A gyújtótrafó már haldoklott, bármikor leállhatott. Egy idő után, az autó motorjának visszahűlésével, újraindítható volt. A saját lábán hozott haza a Balatonról. Véglegesen sosem hagyott cserben, nem kellett helyszínre szerelőt hívni.

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: motor Garancia már lejártNincs kiemelt meghibásodás.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása: A gyújtásrendszer adta fel a leckét. Főleg azért, mert amikor a szerelő látta, általában nem produkálta a leállásos hibát. Ezért először nem lett kiszúrva a hiba, mondták, hogy csak menjek vele, majd amikor látták, hogy a gyújtásfeszültség a határértéknél jóval alacsonyabb a trafóban, a kábeleknél, és a modulnál, akkor kicserélték az egészet. Azóta evvel nem volt gond.

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem