CITROEN AX
Futott kilométer: 158 000 km
Vegyes fogyasztás: 7.05 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Mivel megvan, ezért nem írok róla múlt időben. Tetszik az autó fürgesége, fordulékonysága, dinamikussága. Ezenkívül a számomra igen fontos kényelmi felszereltsége, ami az AX-eken igen ritka volt, vagy amelyiket ellátták vele, annak borsos ára volt. Nagyon kényelmes kisautó, a maga kategóriájában a legkényelmesebb, a beltér nagyon jól van kialakítva. Szeretem a lötyögős váltót, habár ezt szokták a franciák szemére vetni először. Nagy áttétel, biztos betalálás a fokozatba. A 70 Le:730 kg nagyon jó arány. Eszeveszetten megy a kisgép, nincs versenytársa rövidtávon, de az autópályán sem szégyenkezik. Szeretem, hogy van benne tartalék 100 fölött is, nem kell visszaváltani előzésnél. Nem szeretem, hogy nagyobb sebességnél igen erősen érződik az oldalszél, cingár karosszériája könnyen letáncol az útról (velem együtt sincs 800 kg). Kora miatt minden zörög benne, a hátsó üvegcsomagtérajtó folyamatosan rezonál. Ami nem tetszett benne, az az irdatlan sok kiadás, amibe került, de mostmár jó. A fogyasztása városon belül kicsit sok, de egy 18 éves, 1.4-es, karburátorostól ne is várjunk mást. Aki meg előjön az 5 literes (14-es, karburátoros)városi fogyasztással, az hazudik, vagy nem vezetett városban, lámpánál, csúcsforgalomban sohasem.Az országúton még mindig a gyári értékeket hozza, s meg is vagyok vele elégedve Nem tetszik az, hogy az ember előtt nincsen szinte semmi kaszni, nem sokat védene egy ütközésnél. A szigetelés sem egy álom, erősen szűrődik be a motorzaj 90 felett. Az autó csomagterét vékony lemezekből csinálták, rohadásveszélyes, az enyém át is rohadt. Amúgy kiválló a fényezése. Végül, ami még kissé dühít, az a tetemes olajfogyasztása.
Használó
Születési éve: 1986
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: higgadt
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: varos
Gyerekek száma: 0
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: higgadt
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? megfelelo
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban: 8.8 liter
Fogyasztás országúton: 5.3 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 7.05 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 13 alkalom , ebből 2 lerobbanás
Meghibásodás leírása: Előttem eléggé lestrapálták szegény autót, úgyhogy ennek a következményei elő is jöttek nálam. Futóműelemeket kellett cserélni, illetve az autó gyújtásrendszerében is rendet kellett vágni. Ez még karburátoros volt.Lerobbanás oka: motor 2 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: Érdekes, hogy a lerobbanás után saját erejéből elindult az autó mindkét alkalmommal. A gyújtótrafó már haldoklott, bármikor leállhatott. Egy idő után, az autó motorjának visszahűlésével, újraindítható volt. A saját lábán hozott haza a Balatonról. Véglegesen sosem hagyott cserben, nem kellett helyszínre szerelőt hívni.
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: motor Garancia már lejártNincs kiemelt meghibásodás.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: A gyújtásrendszer adta fel a leckét. Főleg azért, mert amikor a szerelő látta, általában nem produkálta a leállásos hibát. Ezért először nem lett kiszúrva a hiba, mondták, hogy csak menjek vele, majd amikor látták, hogy a gyújtásfeszültség a határértéknél jóval alacsonyabb a trafóban, a kábeleknél, és a modulnál, akkor kicserélték az egészet. Azóta evvel nem volt gond.
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem