CITROEN XANTIA
Futott kilométer: 350 000 km
Vegyes fogyasztás: 6.5 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Na most leírom, amiért teljesen hülyének néznek a környezetemben. Rengeteget kellett már költenem rá. Még fent meg sem említettem, hogy a kopó alkatrészek is kicsit gyorsabban kopnak, mint más kocsikban (szerintem), meg amiket a saját hülyeségeim miatt kellett rá perkálnom (kódos slusszkulcs elhagyása, vagy amikor nagy sietve nem vártam meg míg fölemelkedik, lehúztam az alján rendesen az üzemanyag ellátó rendszer javát, aztán később elfelejtettem ellenőrizni a fagyállót, úgyhogy télre szépen szétfagyott a termosztát, a vízpumpa stb.). Hisztérikusan kérdik az ultra-racionális, germán-buzik, hogy mér nem adom már el végre ezt a hulladékot? Amennyit ráköltöttem már eddig, egy fullos passatot törleszthettem volna svájci frank alapú részletekkel. Nekik erre azt mondom, hogy szar állapotban eladni úgysem lehet rendesen. Ha pedig megcsináltatom és jó, akkor meg már minek adjam el? Amúgy pedig szerintem egy nagyon szép formájú, rendkívül tágas és fejedelmien kényelmes, mindemellett bitang jó útfogású (ACTIVA) autó, egy baromi nyomatékos, viszont a kerót épp csak csipegető olajkályhával (több, mint 1000 km egy tankkal, akár folyamatos 150 mellett!). Mindig kihúzza a gyufát valami hirtelen jött hülyeségével és egy percig arra gondolok, hogy most azonnal leönteném egy kanna benzinnel, lerugdosnám az árokba, majd jól rágyújtanék, aztán lassan rájövök, hogy már el sem tudnám az életemet képzelni Nélküle. Igen, azt hiszem ezt hívják igazi szerelemnek... :-)
Használó
Születési éve: 1974
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: dinamikus
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: varos
Gyerekek száma: 3
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: dinamikus
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban: 6.8 liter
Fogyasztás országúton: 6.2 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 6.5 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 13 alkalom , ebből 1 lerobbanás
Meghibásodás leírása: - amikor megvettem, nagyon gyorsan egymásután kiégett szinte az összes égő (cserélve lettek), utána nem volt ilyen gond többször - AC pumpa szép lassan bemondta az unalmast (cserélve) - kuplung munkahenger hervadt el (cserélve) - hidraulika cső dörzsölődött ki (konstrukciós hiba, cserét követően gyors-kötözőkkel megoldva) - néha elkezd picit csöpögni a zöld vére, aztán abbahagyja - néha kicsit megbolondul a magasság-szabályozása, aztán megjavul magától (ezek már csak így maradtak) - néha hibát jelez az ABS, a vezető, vagy az utas oldali légzsák, aztán megjavul magától ez is (ezek is így vannak mind máig) - magasnyomású üzemanyag-pumpa halt meg (ez anyagilag igen fájdalmas volt) - utastér ventilátor vezérlése kétszer is beadta a kulcsot (kis bigyó az alaplapon cserélve) - ékszíj, feszítőgörgők, ékszíjtárcsa fáradnak el idő előtt rendszeresen (cserélgetjük ezeket is) - a féknyergek a berohadásukkal tették tönkre a tárcsákat (szerelő azt mondta, ilyet még ő sem látott) - B. H. kerékcsapágy kezdett el iszonyúan zúgni (cserélve) - lengőkar szilenteket kellett állandóan cserélgetni, mire kiderült, hogy csak a gyáriakat hajlandó respektálni Most hirtelen más rendkívülire nem emlékszem.Lerobbanás oka: motorLeírás: Lásd fent (magasnyomású üzemanyagpumpa) [amúgy vontatni őnagyságát nem lehet csak úgy a hidraulikus rendszere miatt (ha nem jár a motor, nincs fék), csak tréleren hajlandó üzemen kívül utazni]
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: motor Javítás összege: 168000 Ft. Leírás: Abszurd, hogy ismét csak a motort kell emlegetnem a legnagyobb hiba meg a lerobbanás kapcsán is, pedig messze ez a kocsi legmegbízhatóbb része!
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: Lengőkar szilentekből csak a gyáriakkal hajlandó hosszú távon jól (együtt)működni.
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem