FORD MONDEO
Futott kilométer: 215 000 km
Vegyes fogyasztás: 5.5 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Fékbetét cserék már voltak, a féktárcsák még gyáriak. Kicsit hangos a TDCi motor kívül, de belül menet közben nem zavaró mert jó a szigetelés. Alapban van egy szokatlan, halk "síró" hang, melynek frekvenciája a gázadással nő, (talán a szervó) de ezt majdnem minden hasonló típuson hallottam és kezdetektől fogva megvan, Valószínűleg nem hiba, mert nem változott az idők során. Amit NAGYON utálok, az elektronikus gázpedál gyári késleltetése. Nem tudom megszokni, néha lefulladok, ha hirtelen ki kell ugrani egy kereszteződésben, ez veszélyes is tud lenni! Állítólag chiptuninggal megszüntethető, de nincs rá 60000 ft-om :-(( Amúgy kényelmes, dinamikus, tágas és takarékos autó. Olcsó a szerviz, bontott alkatrész is van bőven. Kimagaslóan jó ár-érték arányos autó a kategóriában!
Használó
Születési éve: 1960
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: atlagos
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: varos
Gyerekek száma: 1
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: atlagos
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? furge
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? igen
Fogyasztás városban: 6.5 liter
Fogyasztás országúton: 4.8 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 5.5 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: 5 alkalom , ebből 2 lerobbanás
Meghibásodás leírása: 1.Garanciális időn belül egy füstgáz visszavezető szelepet cseréltek kb 45000 km-nél. Azóta semmi baj sincs vele. 2. Vaddisznó elütés után karosszéria és futóműjavítás :-( 3. kuplungszerkezet + kinyomócsapágy csere 140000 km-nél 4. Klímagáz pótlás kb 200000km-nél kb 15%-os mértékben 5. Jobboldali féltengely kiugrott a helyéből kb 170000 km-nélLerobbanás oka: elektromos rendszer 1 alkalommal meghibásodás, a helyszínen oldódott meg Leírás: 1.Vezérműtengely pozíció elektronikus érzékelő meghibásodása, kb 5000 ft-os alkatrész, 5 perc alatt kicserélhető, könnyen hozzáférhető. 2. Meredek emelkedőn, útkereszteződés, alig belátható kanyarban, teljesen balra csavart kormánynál, elsőbbségadás után hirtelen kiugrási kísérletnél a jobboldali féltengely kicsúszott a meghajtóműből. Szervizben kb. fél óra alatt visszarakták, azóta nem fordult elő, kerülöm a hasonló szélsőséges helyzeteket.
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: hajtás / váltó Javítás összege: 50000 Ft.
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása:
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem